Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 De er en uke i alpene på skiferie. Nå hører det med til historien at min mann har en litt vill fortid og kan ta litt av når han skal hygge seg. Jeg blir ofte gjenfortalt alt det sprø han har gjort når han har vært ute å reist. Det er jo ikke dødssynder. Men tro meg. Det er ikke kult når det er din egen mann det gjelder. Spesielt når man vet at mannen liker og flørte og gjør alt for å få oppmerksomhet der han er. Han er en voksen mann på 36 år så hadde jo håpet han kunne roe seg litt etterhvert. Uansett.. Hver hang han er på tur så er han så himla dårlig på å ringe og sende meldinger. Dette har vært et problem i over et tiår og jeg er så skuffet over at han ikke kan bli litt flinkere. Jeg sitter her hjemme med tre små barn og er temmelig sliten fordi han skal få fri. Og tanken er å knapt høre fra han. Han spandere kanskje 3 minutter midt på dagen. Ingen meldinger, ingen god natt, ingenting. Enda jeg har sagt at det er normalt å holde litt kontakt når man har små barn og er selv på bortebane. Er så skuffet. Har ikke hørt fra han på to dager nå. Og ja.... Det er dekning over alt hvor han er. Anonym poster: 3bd1f64e7e26ddc03e05b4e236fe434d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Prøvd p ringe han da? Anonym poster: 92d57f0bc90cfa4e9e863a5719f73f86
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Hvorfor lar du han dra til alpene hvert år da? Og får du også en ukes husmor ferie hvert år? regner med dere deler likt*? Anonym poster: 1f58547c65d5c91e9f9f3be205fd32e7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Hvorfor lar du han dra til alpene hvert år da? Og får du også en ukes husmor ferie hvert år? regner med dere deler likt*? Anonym poster: 1f58547c65d5c91e9f9f3be205fd32e7 "Lar du?" Er ikke mennesker på 36 år voksne mennesker da? Jeg skjønner at du synes det er kjipt HI. HAr du snakket ordentlig ut med han om det, hvordan du føler det? Anonym poster: 397c634799a7a446194fd39a12a82af1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Prøvd p ringe han da? Anonym poster: 92d57f0bc90cfa4e9e863a5719f73f86 Nå var vel cluet her at hi ønsket at HAN skulle ta kontakt, vise at han tenker på kone og barn hjemme når han er borte. Ikke at hun skulle ringe ham og kanskje føle at hun maser. Anonym poster: 2bba64f4ca780cd0a59f046c771401cc
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Han ligger vel rundt med en haug av jenter, det gjorde min ex som aldri gadd å ta kontakt på gutteturer... Det manglet absolutt ikke sex på hjemmefronten heller. Anonym poster: 7fa80a55d6811b6ed854a905e0e76aae
2barns mor Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Du får velge om du vil la tvilen komme han tilgode på denne ferien eller ikke. Hva han har gjort av sprell tidligere vet ikke jeg, men hvis det er av en slik karakter at du har problemer med å stole på han (flørting, damer, alkohol osv) så bør du nok ta deg en alvorsprat med han. Vet han at du har det så forferdelig når han er borte eller pakker du det litt inn til han?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Hvorfor lar du han dra til alpene hvert år da? Og får du også en ukes husmor ferie hvert år? regner med dere deler likt*? Anonym poster: 1f58547c65d5c91e9f9f3be205fd32e7 "Lar du?" Er ikke mennesker på 36 år voksne mennesker da? Jeg skjønner at du synes det er kjipt HI. HAr du snakket ordentlig ut med han om det, hvordan du føler det? Anonym poster: 397c634799a7a446194fd39a12a82af1 De fleste mennesker på over 36 med partner og barn er vokse nok til å vite at å være partner og far/mor innebærer forpliktelser, at man må justere seg etter familiens beste og dermed ikke kan gjøre alt en har lyst til bare fordi man er voksen. Du lar kanskje mannen din ha sex med andre og drikke seg full hver dag du, for han er jo voksen og bestemmer over seg selv? Anonym poster: 2bba64f4ca780cd0a59f046c771401cc
Gjest sug lut Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Du har jo kontakt med ham hver dag, sier du. Jeg synes jo at selv det er drøyt i overkant.
stylees Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Han ligger vel rundt med en haug av jenter, det gjorde min ex som aldri gadd å ta kontakt på gutteturer... Det manglet absolutt ikke sex på hjemmefronten heller. Anonym poster: 7fa80a55d6811b6ed854a905e0e76aae Går det ikke an å opprette en tråd her uten at de skal komme folk å si "han er sikkert utro, min eks blablablablablabla".
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #11 Skrevet 19. januar 2013 Hvorfor lar du han dra til alpene hvert år da? Og får du også en ukes husmor ferie hvert år? regner med dere deler likt*? Anonym poster: 1f58547c65d5c91e9f9f3be205fd32e7 "Lar du?" Er ikke mennesker på 36 år voksne mennesker da? Jeg skjønner at du synes det er kjipt HI. HAr du snakket ordentlig ut med han om det, hvordan du føler det? Anonym poster: 397c634799a7a446194fd39a12a82af1 De fleste mennesker på over 36 med partner og barn er vokse nok til å vite at å være partner og far/mor innebærer forpliktelser, at man må justere seg etter familiens beste og dermed ikke kan gjøre alt en har lyst til bare fordi man er voksen. Du lar kanskje mannen din ha sex med andre og drikke seg full hver dag du, for han er jo voksen og bestemmer over seg selv? Anonym poster: 2bba64f4ca780cd0a59f046c771401cc Lar? Ja, dersom han ønsker å ha sex med andre damer og drikke seg full hver dag så kan han gjerne gjøre det. Men jeg hadde ikke vært sammen med han. Her er vi voksne mennesker og bestemmer over oss selv, og vi klarer fint å ta hensyn til familielivet. Anonym poster: 397c634799a7a446194fd39a12a82af1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #12 Skrevet 19. januar 2013 Hvorfor lar du han dra til alpene hvert år da? Og får du også en ukes husmor ferie hvert år? regner med dere deler likt*? Anonym poster: 1f58547c65d5c91e9f9f3be205fd32e7 "Lar du?" Er ikke mennesker på 36 år voksne mennesker da? Jeg skjønner at du synes det er kjipt HI. HAr du snakket ordentlig ut med han om det, hvordan du føler det? Anonym poster: 397c634799a7a446194fd39a12a82af1 De fleste mennesker på over 36 med partner og barn er vokse nok til å vite at å være partner og far/mor innebærer forpliktelser, at man må justere seg etter familiens beste og dermed ikke kan gjøre alt en har lyst til bare fordi man er voksen. Du lar kanskje mannen din ha sex med andre og drikke seg full hver dag du, for han er jo voksen og bestemmer over seg selv? Anonym poster: 2bba64f4ca780cd0a59f046c771401cc Lar? Ja, dersom han ønsker å ha sex med andre damer og drikke seg full hver dag så kan han gjerne gjøre det. Men jeg hadde ikke vært sammen med han. Her er vi voksne mennesker og bestemmer over oss selv, og vi klarer fint å ta hensyn til familielivet. Anonym poster: 397c634799a7a446194fd39a12a82af1 Nei nettopp. Du "lar" ham ikke gjøre alt han vil uten at det får konsekvenser for ham. Han må forholde seg til hva dere har bestemt er greit i deres forhold. Og poenget i denne tråden er vel at mannen til hi muligens ikke tar hensyn til familielivet når han reiser vekk en uke uten å la høre fra seg, Anonym poster: 2bba64f4ca780cd0a59f046c771401cc
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #13 Skrevet 19. januar 2013 Kansje mannen din har vost opp i en familie som min. Vi er vant til at ferie er ferie og at så lenge vi ikke hører noe er alt vell. Det betyr ikke at vi ikke er glade i hverandre, bare at vi ikke er så vant til å oppdatere hverandre hele tiden. Da vi var barn trengte vi aldri ringe for å gi beskjed om at vi var vel fremme om vi dro alene på ferie og vi ringte aldri hjem fra en ues treningsleir eller linende. Sån var det med foreldrene våre også. De ringte ikke hjem hvis de var ute og reiste. Hvis mannen din har det slik som meg er ikke det å ringe hjem noe han tener på. Anonym poster: a35e9515867023ae218ecabd912cef78
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #14 Skrevet 19. januar 2013 Hvis det har vært sånn her i et tiår og du ikke har gjort noe med det så synes jeg ikke så veldig synd på deg. Snakk med han om det da, får du ikke det svaret du vil ha så får dere prøve terapi, funker ikke det så er det samlivsbrudd. Hva mere vil du vi skal si? Anonym poster: 2669e2361ddeb050151328de4dd432f4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #15 Skrevet 19. januar 2013 Hi Men det er jo det som er så skuffende. At jeg har tatt det opp hver gang og at han likevel ikke prøver å bli flinkere. Nå er han en mann som blir lett sur. Så et lite hint om at han kunne tatt mer kontakt så virker det som han ihvertfall ikke skal gjøre det. Jeg synes å kontakte de hjemme daglig er den mest naturlige ting i verden når to er glad i hverandre. Dessuten tror jeg det er mye afterski og seine utelivskvelder han ikke er så i teressert i å dele med meg. Han velger glatt å heller såre meg med å ikke ta kontakt enn å fortelle hva han holder på med. Fyren skjuler litt og pynter litt på hva han gjør. Han er nemlig livredd jeg skal dra på tur og gjøre det "samme". Barnslig fyr. Merker bare at tilliten min til han stuper i dass hver gang han er på tur. Orker snart ikke ta det opp lenger. Jeg skal snart på min første weekentur etter noen runder med graviditet. Uten han. Og vurderer å ikke gi en lyd fra meg. Minuset er jo at jeg savner barna dypt etter svært kort tid. Takk for alle svar. Måtte bare blåse ut litt. Er så skuffet av å være gift med en tenåring.. Anonym poster: 3bd1f64e7e26ddc03e05b4e236fe434d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #16 Skrevet 19. januar 2013 Altså, hva er problemet? At du ikke stoler på ham, eller at han ringer for sjelden? Han kan jo gjøre akkurat like mye «galt» selv om han ringer hjem tre ganger daglig og sener sms i ny og ne. Jeg ville følt det som stressende (og litt kontrollerende) om det var forventet av meg at jeg måtte «rapportere inn» flere ganger daglig når jeg var på tur. Ferie er ferie! Du bruker det at du er sliten pga. at du har alt ansvar disse dager som argument for at det er dårlig gjort at han ikke tar kontakt oftere. Men du blir vel ikke mindre sliten av det? Anonym poster: be77e090906736db15eeff4e7f95e808
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. januar 2013 #17 Skrevet 19. januar 2013 Drit i det. Du sier han har gjort dette i 10 år og blir ikke bedre. Og du blir like skuffet hver gang. Når 10 år med nagging ikke har fungert, er ordene store for at han ikke blir bedre de neste 10 årene. Du får iikke gjort noe med han, men du kan gjøre noe med deg selv, hvordan du reagerer. Så lær deg å Drite i det, slutt å bli skuffa.
BikkjeBisk Skrevet 19. januar 2013 #18 Skrevet 19. januar 2013 Underlig.. Gubben og jeg er ca sammen en langhelg iløpet av1-1,5 mnd. Vi snakker BESTANDIG før vi legger oss, men til vanlig snakker vi kanskje 2-3 ganger for dag. Ettersom han er student drar han iblant ut sammen med kompiser, og når han er på tur hjem ringer han meg også og babler fyllesnakk, men jeg er så glad for at han gjør det. For det første vet jeg da at han er ferdig med festen, men også at han går hjem alene. Dette har vi heller ikke snakket om, det har bare skjedd helt naturlig og noe som jeg tror vi begge forventer av hverandre. Synes han høres svært barnslig ut.
Gjest overlord Skrevet 19. januar 2013 #19 Skrevet 19. januar 2013 Underlig.. Gubben og jeg er ca sammen en langhelg iløpet av1-1,5 mnd. Vi snakker BESTANDIG før vi legger oss, men til vanlig snakker vi kanskje 2-3 ganger for dag. Ettersom han er student drar han iblant ut sammen med kompiser, og når han er på tur hjem ringer han meg også og babler fyllesnakk, men jeg er så glad for at han gjør det. For det første vet jeg da at han er ferdig med festen, men også at han går hjem alene. Dette har vi heller ikke snakket om, det har bare skjedd helt naturlig og noe som jeg tror vi begge forventer av hverandre. Synes han høres svært barnslig ut. Hæ? Dere ringer hverandre på natta når dere går hjem fra fest? Hvem var barnslig sa du?
BikkjeBisk Skrevet 19. januar 2013 #20 Skrevet 19. januar 2013 Underlig.. Gubben og jeg er ca sammen en langhelg iløpet av1-1,5 mnd. Vi snakker BESTANDIG før vi legger oss, men til vanlig snakker vi kanskje 2-3 ganger for dag. Ettersom han er student drar han iblant ut sammen med kompiser, og når han er på tur hjem ringer han meg også og babler fyllesnakk, men jeg er så glad for at han gjør det. For det første vet jeg da at han er ferdig med festen, men også at han går hjem alene. Dette har vi heller ikke snakket om, det har bare skjedd helt naturlig og noe som jeg tror vi begge forventer av hverandre. Synes han høres svært barnslig ut. Hæ? Dere ringer hverandre på natta når dere går hjem fra fest? Hvem var barnslig sa du? Jeg svarer med et spørsmål? Hæ? Er ikke det vanlig? Vet av flere som gjør slik også..
Gjest overlord Skrevet 19. januar 2013 #21 Skrevet 19. januar 2013 Mannen min er også lite flink til å ta kontakt når han er på tur. Litt irriterende, men ikke verdens undergang. Man må velge sine kamper..
Gjest overlord Skrevet 19. januar 2013 #22 Skrevet 19. januar 2013 Underlig.. Gubben og jeg er ca sammen en langhelg iløpet av1-1,5 mnd. Vi snakker BESTANDIG før vi legger oss, men til vanlig snakker vi kanskje 2-3 ganger for dag. Ettersom han er student drar han iblant ut sammen med kompiser, og når han er på tur hjem ringer han meg også og babler fyllesnakk, men jeg er så glad for at han gjør det. For det første vet jeg da at han er ferdig med festen, men også at han går hjem alene. Dette har vi heller ikke snakket om, det har bare skjedd helt naturlig og noe som jeg tror vi begge forventer av hverandre. Synes han høres svært barnslig ut. Hæ? Dere ringer hverandre på natta når dere går hjem fra fest? Hvem var barnslig sa du? Jeg svarer med et spørsmål? Hæ? Er ikke det vanlig? Vet av flere som gjør slik også.. Jada. Gjorde det selv også i min ungdom. Nå sover jeg på natta dersom jeg ikke er på fest. Dersom den av oss som var på fest skulle ha ringt den andre på natta, hvem skulle da ha vært opplagt til å ta seg av barna neste morgen?
BikkjeBisk Skrevet 19. januar 2013 #23 Skrevet 19. januar 2013 Underlig.. Gubben og jeg er ca sammen en langhelg iløpet av1-1,5 mnd. Vi snakker BESTANDIG før vi legger oss, men til vanlig snakker vi kanskje 2-3 ganger for dag. Ettersom han er student drar han iblant ut sammen med kompiser, og når han er på tur hjem ringer han meg også og babler fyllesnakk, men jeg er så glad for at han gjør det. For det første vet jeg da at han er ferdig med festen, men også at han går hjem alene. Dette har vi heller ikke snakket om, det har bare skjedd helt naturlig og noe som jeg tror vi begge forventer av hverandre. Synes han høres svært barnslig ut. Hæ? Dere ringer hverandre på natta når dere går hjem fra fest? Hvem var barnslig sa du? Jeg svarer med et spørsmål? Hæ? Er ikke det vanlig? Vet av flere som gjør slik også.. Jada. Gjorde det selv også i min ungdom. Nå sover jeg på natta dersom jeg ikke er på fest. Dersom den av oss som var på fest skulle ha ringt den andre på natta, hvem skulle da ha vært opplagt til å ta seg av barna neste morgen? Kanskje forskjellen er at vi ikke "bor sammen", han pendler og er skjeldent hjemme. Da blir det vell naturlig at man prater over tlf. Det er uansett sjeldent han drar ut på byen så det er ikke slik at han ringer meg kl 3 på natta hver helg. Også er jeg desverre "heldig" når det gjelder søv, jeg sover svært lite... Kanskje forskjellen på meg og deg er at jeg liker å prate med min mann, og han må da like å prate med meg også siden det er han som ringer mest
Gjest overlord Skrevet 19. januar 2013 #24 Skrevet 19. januar 2013 Underlig.. Gubben og jeg er ca sammen en langhelg iløpet av1-1,5 mnd. Vi snakker BESTANDIG før vi legger oss, men til vanlig snakker vi kanskje 2-3 ganger for dag. Ettersom han er student drar han iblant ut sammen med kompiser, og når han er på tur hjem ringer han meg også og babler fyllesnakk, men jeg er så glad for at han gjør det. For det første vet jeg da at han er ferdig med festen, men også at han går hjem alene. Dette har vi heller ikke snakket om, det har bare skjedd helt naturlig og noe som jeg tror vi begge forventer av hverandre. Synes han høres svært barnslig ut. Hæ? Dere ringer hverandre på natta når dere går hjem fra fest? Hvem var barnslig sa du? Jeg svarer med et spørsmål? Hæ? Er ikke det vanlig? Vet av flere som gjør slik også.. Jada. Gjorde det selv også i min ungdom. Nå sover jeg på natta dersom jeg ikke er på fest. Dersom den av oss som var på fest skulle ha ringt den andre på natta, hvem skulle da ha vært opplagt til å ta seg av barna neste morgen? Kanskje forskjellen er at vi ikke "bor sammen", han pendler og er skjeldent hjemme. Da blir det vell naturlig at man prater over tlf. Det er uansett sjeldent han drar ut på byen så det er ikke slik at han ringer meg kl 3 på natta hver helg. Også er jeg desverre "heldig" når det gjelder søv, jeg sover svært lite... Kanskje forskjellen på meg og deg er at jeg liker å prate med min mann, og han må da like å prate med meg også siden det er han som ringer mest Ja, det er nok forskjellen...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #25 Skrevet 19. januar 2013 Blæh, etter at jeg fikk barn ble søvn høyere prioritert enn å la mannen fylleringe for å vise at han går hjem alene. Blir bare irritert av å bli forstyrret i min dyrebare søvn Jeg pleide også å ringe på vei hjem fra byen en gang i tiden, og selv om vi aldri hadde snakket om det, var det ene og alene for å vise at jeg var alene. Anonym poster: be77e090906736db15eeff4e7f95e808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå