Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Det er vel min største skrekk å leve i et samfunn der noen plutselig kan finne ut å velge deg ut til menneskeofring. Tror det er derfor jeg reagerer spesielt på denne filmen. Det virker som et samfunn der det er kun brutalitet og ikke noe kjærlighet. Jeg har ikke tilsvarende problemer med å se dramafilmer fra konsentrasjonsleire, disse filmene kan jeg se et ganske stort antall av. Men filmen Apocalypto trengte jeg flere år for å greie å se. Så bare en scene for noen år siden, og den var så grusom. I går var jeg veldig sint, og valgte derfor å se hele filmen. Men jeg fikk skjelvinger etterpå, fordi den var så grusom. Anonym poster: efe422361e4c2c694efe6a202ffce8cc
Catlady Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Er da masse kjærlighet i den filmen,innad i forskjellige stammene. Verden har vel vært kjent i alle for å være brutale mot rivaliserende stammer/land være seg krig, massakre,slaveri, menneskeofring osv. Men ja, er en meget brutal film. Men er motsatt av deg.. Har større problemer med å se feks konsentrasjonsleir filmer. DER er det ondskap !!!! Mennekeofringer er ikke gjort av ondskap på samme måte uansett hvor brutalt det ser ut ..
MammantilNurket Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Da foreslår jeg at du leser novellen "The Lottery" av Shirley Jackson ... "Lottery in June, corn be heavy soon"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå