Gå til innhold

nav, foreldrepenger osv..


TLK

Anbefalte innlegg

heisann.. vet det er en stund til man må søke om foreldrepenger og slikt. men når er det man skal det da? etter uke 25? 30?

 

kan man bestille time hos nav for å få noen til å gå gjennom ulike skjemaer osv?

 

satt å leste om det, men ble ikke noe klokere. så sto det noe om frist for å søke om foreldrepenger.. men samtidlig sto det jo at man kunne søke om det etter barnet var født også.. like forvirret som mange andre vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe vits i å søke før etter fullgåtte 24 uker, og du må sende med en skriftlig bekreftelse fra lege/jordmor på at du er gravid som er datert etter fullgåtte 24 uker (evt send med kopi av helsekort for gravide når du har vært på første kontroll etter uke 24, det gjorde jeg sist. Skjemaet som skal fylles ut finner du inne på NAV sine sider, men snakk også med arbeidsplassen, da det er litt ulikt hvor mye arbeidsplassen fyller ut for deg,osv. Jeg fylte kun ut skjemaet på NAV sine sider og leverte til arbeidsgiver, samt et skjema arbeidsgiver hadde som måtte fylles ut. Resten, bla. Lønnsopplysninger tok arbeidsplassen seg av, og de sendte alle papirene samlet til NAV. Så snakk med arbeidsplassen når den tid kommer, og ikke bruk tid på å bekymre deg for papirmølla riktig enda. Samtale med NAV derimot, følte jeg var helt håpløst, jeg visste lite, men de visste enda mindre. Heldigvis hadde ei ved lønnsseksjonen på jobb full oversikt, og det var mindre kronglete enn jeg fryktet:)

Håper det ga deg litt svar værtfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...