Gå til innhold

Til dere med felles bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med forsikringen?? Og Står bilen på begge som eiere? Også "ofrer" en av dere bonusen i forsikringa? Eller kan man ha en felles forsikring ? Kjedelig om min bonus går ned vis samboer bolker..

Anonym poster: c1c847ef56519194d0e1c5b1f23a7193

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har felles bil. Bilen står i mitt navn, med han som medeier. Forsikringen står også i mitt navn, men vi overførte hans bonus fordi han hadde mer enn meg. Vi hadde hver vår bil før, men jeg brukte bonusen da jeg bulka. Hvis vi skal ha to biler igjen må en av oss begynne på nytt. Men spiller jo egentlig ingen rolle, vi har jo felles økonomi

Skrevet

Her er alt felles.

Anonym poster: 040f304bb0af7446f597cb93fe402bb9

Skrevet

Vi har kun en bil, og den står i hans navn, mens jeg er medeier. Lånet står på begge, men forsikringen på han (tror jeg).

Det har i grunn ingenting å si, økonomien er felles.

Skrevet

Den står forsikret med begge som registrerte brukere. Dersom en av oss får bonustap gjelder det hele bilen, ja. Om vi skulle ha lyst på to biler senere, vil det kunne overføres en startbonus på 50% på bil nummer to. Ved samlivsbrudd kan man overføre hele bonusen til begge.

Anonym poster: a6872cf504867a0504afa367434b6681

Skrevet

dytter litt på denne:)

Anonym poster: 5d565fd2b33a3d5617a5b705739be545

Skrevet

Vi har en bil. Han står som eier og jeg medeier. Det er bare han som står på forsikringen. Hadde bare hatt lappen i litt over 1 år da vi kjøpte den, så tror forsikringen vil bli mye dyrere hvis jeg står på den

Skrevet

Du kan fryse en bonus i noen år (tror det er 3). Det betyr at dere kan forsikre om hverandre om det er viktig for dere. Hvor lurt det er må du evt vurdere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...