*Kengumamma* Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Kengupappa har fått det for seg at vi må bygge hus. Helst i går! Korthus, Duplo og slikt utgår. Det skal være et skikkelig hus, to etg, stort kjøkken og bad, og en fin hageflekk for ungene. Tenk så romantisk å flytte inn i sitt eget, nybygde, gråmellerte (les veggfargen) hus på landet! Joda, men når bare tomten koster en million, da kryper mamma-ru langt ned i pungen i fosterstilling og skjelver....
Hannepålandet Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Åfytti! Det er dyrt og tidkrevende. Frister lite. Jeg har gitt klar beskjed om at husbygging er uaktuelt.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Om dere er flyttbar så fins det mange kommuner på bygda som deler ut tomter gratis. I Nord-Norge er det et ganske vanlig fenomen.
*Kengumamma* Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2013 Men vi må bo på på Østlandet. Her vi bor i dag, og her er det ingen som deler ut tomter gratis....
Iiiiik Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Det er jo dyrt å kjøpe hus på østlandet uansett, men alt styret med husbygging, valg som skal tas, håndverkere som må følges opp osv hadde fristet meg lite. Kan han motiveres til å la være ved å snakke om hvor mye annet dere kan gjøre med all tiden?
ms.Pond Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Hoi, det blir prosjektet sitt. Da ville jeg vurdere å bruke en del av lønna på lotto fremover, og se om dere stikker av med de 136 millionene eller hva det er som er i potten for tiden.
*Kengumamma* Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2013 Vi har jo hus, men det er bare noe med deg romantiske drømmen hans. Selvsagt er det fristende, men vi må nok i tenkeboksen en stund...
Cmyk Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Enkleste er vel en skikkelig realitetssjekk: sette opp et reelt budsjett - og hva det vil si for dettes hverdag i praksis.
Gjest sug lut Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Du kan jo si at dere da ikke kommer til å pule på minst de siste seks månedene før huset står ferdig fordi dere er utslitte, overarbeida og generelt hater hverandre, jfr et vennepar av meg, og høre med ham om det fortsatt er aktuelt.
*Kengumamma* Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2013 Du kan jo si at dere da ikke kommer til å pule på minst de siste seks månedene før huset står ferdig fordi dere er utslitte, overarbeida og generelt hater hverandre, jfr et vennepar av meg, og høre med ham om det fortsatt er aktuelt. Hadde det enda vært en trussel Et vennepar av oss har bygd hus og det var det mest fantastiske prosjektet dem hadde sammen, bortsett fra svangerskapene. Og de kom bare sååå mye nærmere hverandre der de diskuterte bonderomantiske kister og veggfarger over litervis med rødvin mens barna var hos bestemor Jeg må jo si at det høres deilig ut å flytte inn i noe helt ferdig, som er akkurat som vi vil ha det, men det er alt før pappeskene er pakket ut jeg får intens kløe av.
Gjest Ziva Skrevet 19. januar 2013 #11 Skrevet 19. januar 2013 Oi oi, husbygging sammen hadde endt med krig og skilsmisse her i huset. Vi pusser ikke opp sammen heller. Jeg blir oppussingsjævelen selv.
lille sprelle Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Hva med å begynne med spikerpistolen....
Gjest amandine Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Hvis du finner ut hvordan du får stoppet flyttemaset må du si fra. Jeg sliter med det samme og har snart kommet til punktet hvor jeg kapitulerer. Han er meeeget utholdende og har til nå mast daglig i over 15 år...
Iiiiik Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Hvis du finner ut hvordan du får stoppet flyttemaset må du si fra. Jeg sliter med det samme og har snart kommet til punktet hvor jeg kapitulerer. Han er meeeget utholdende og har til nå mast daglig i over 15 år... Hvis han har mast i 15 år uten at det har blitt noe av, kan jeg ikke skjønne annet enn at du også er temmelig utholdende. Du får trøste deg med at dn kloke gir seg.
Iiiiik Skrevet 20. januar 2013 #16 Skrevet 20. januar 2013 På lag med husfreden kanskje? Vet ikke helt om jeg synes det er klokt å holde liv i en sånn diskusjon i ytterligere 15 år. Du får benytte anledningen til å sørge for at mest mulig blir som du vil ha det. Siden du går med på nytt hus, må han sørge for at du får enda finere hage, hobbyrom, stort kjøkken. Eller hva annet hjertet måtte begjære.
Gjest amandine Skrevet 20. januar 2013 #17 Skrevet 20. januar 2013 Problemet ligger mer i plasseringen enn huset i seg. Stort kjøkken bøter ikke på laaaangt unna...
Iiiiik Skrevet 20. januar 2013 #18 Skrevet 20. januar 2013 Nei, det skjønner jeg. Ingenting egentlig som bøter på langt unna. Stå på krava! Har du stått imot i 15 år, tåler du 15 til
BareMas Skrevet 22. januar 2013 #19 Skrevet 22. januar 2013 Om kengupappa vil ha det romantisk og fint, kan han jo rive noen legohus, rydde av stuebordet og tenne noen stearinlys, kjemperomatisk og betraktelig mye billigere:)
Gjest amandine Skrevet 22. januar 2013 #20 Skrevet 22. januar 2013 Jeg tror ikke jeg klarer å stå i mot i 15 år til. Jeg kjenner at jeg er på vei til å kapitulere. Forhandlinger og rødvin må til.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 22. januar 2013 #22 Skrevet 22. januar 2013 Synes pappa er fornuftig jeg:-) Bygge hus er helt topp! Har gjort det, og stort sett koste vi oss med prosessen. Vet ikke hvor på østlandet du bor, men 1 mill er ikke ille for en tomt i min målestokk.... Her jeg bor går de for ca 2 mill nå.... Sånn boligprisene er, er det ikke nødvendigvis mye dyrere å bygge enn å kjøpe noe, om dere gjør en del selv... Kunne bygget igjen jeg:-)
Gjest amandine Skrevet 22. januar 2013 #23 Skrevet 22. januar 2013 Hvor bor du? Lurer på om du vet hva du snakker om....sukk
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2013 #24 Skrevet 23. januar 2013 Mistenker TobiasFeb08+JulieOkt12 for å ha røyka sokkene sine mens hun bygde. Bygging er slitsomt. Jobb, og bygging 24/7. Aldri bygget, men hatt stor og tung oppussing. Dessuten er det dyrere å bygge enn å kjøpe ferdig. Du har mest sannsynlig ikke råd til å bygge det huset du vil ha uansett. Så da kan man like godt kjøpe ett som ikke er perfekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå