Gå til innhold

Hvordan oppdage brystkreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd.

Har hatt vondt i venstre bryst, i armhulen og ned i armen i 1 år nå...jeg har fått sjekket med mammografi, men de fant ikke noe.

Har silikon så kan jo tenkes at det har noe med innleggene å gjøre, men hva om det ikke er det....hva kan det være??!

Føler jeg ikke blir tatt ordentlig på alvor pga innleggene...

Smertene kan komme og gå, men slik som det er nå har jeg hatt veldig vondt i flere dager uten pause....

en ting er sikkert, jeg kan ikke gå på det her viset lengre...det går utover alt:(

Noen som har hatt brystkreft?Kjenner noen som har hatt/har det?:S

Så på nettet at det er sjelden at brystkreft gir smerter i brystet, men.....

uff jeg blir så urolig...

Er det mulig å sjekke med MR eller noe slikt?Eller kommer silikonet til å være i veien der også kanskje....

Anonym poster: e7340997c0ed1401ed37555f43cb4439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ta en tur til fastlegen? han kan henvise deg vidre :) så slipper du og gå og være redd

Skrevet

jeg har vært hos han, og fikk dermed time til mammografi, men jeg er så redd for at de skal ha oversett noe på mammografi pga silikonimplantatene:S det er 1 år siden jeg tok mammografi....men ting har ikke blitt noe bedre siden da...

Jeg vet ikke hvordan mere jeg kan undersøkes?

Legen mente jeg kunne ta kontakt med de som opererte meg, men da må de vell _åpne_ meg? uff jeg vet ikke...jeg har ikke tid til å være syk mere heller...:(

Anonym poster: e7340997c0ed1401ed37555f43cb4439

Skrevet

Åh,jeg har ikke så mye pelling på sånt,men får håpe alt er bra:) Ja kanskje snakke med de som opererete

Skrevet

Det vanligste symptomet på brystkreft er jo en kul i puppen som du selv kan kjenne...Andre symptomer er innsunken brystvorte, sekret fra brystvorte( dette kan man ha flere år etter avsluttet amming, bare sånn at ingen får panikk) søkk i puppen kan pgså være et symptom.. Smerter kan forekomme , men det er sjelden at brystkreft oppdages på denne måten.

Mamografi er jo en god måte å diagnostisere brystkreft på, men det kan jo være at de ser litt dårligere /får dårligere bilder pga implantater. det vet jeg ikke. Dersom man har et konkret funn i brystet dvs at du oppdager en kul eller de er bestemt område man har vondt, får man bedre bilder med ultralyd.

Jeg fant for et år siden en kul i brystet og måtte til div undersøkelser. Slapp mammo fordi de kjente jo kulen på utsiden og kunne undersøke den med ultralyd... tok også biopsi,, dvs delager et lite snitt i puppen, tikker en nål inn og plukker ut en bit av kulen... Ikke en artig opplevelse, men kulen var helt uskyldig..

Du kan helt sikkert slå deg til ro med de svarene du har fått , men dersom du ikke klarer det ville jeg bedt om en ultralyd av det området som er vondt.....du kan jo undersøke brystene selv også med å klemme å kjenne etter om du kjenner noe anderledes : )

Skrevet

Jeg har hatt brystkreft, men vet ikke hvordan jeg kan hjelpe.

Brystkreft gir ikke smertet utenom når det har spredt seg til andre deler av kroppen.

Etter min brystkreft var oppdaget via mammografi fikk jeg MR. Dette ble gjort for å sjekke om der var spredning til andre steder i kroppen.Jeg hadde kreft i alle lymfene under armen, men selv ikke dette gjorde vondt.

Uten å være lege så vil jeg nok ikke tro dette er kreft, men problemer i forbindelse med dine silikoninnlegg.

Jeg synes du skal gå til legen igjen og forklare saken. Så får han sende deg til utredning. Alternativ kan du får innleggene fjernet og se om dette løser problemet.

Lykke til

Anonym poster: 7910099f142165f78f1ace2e7347c3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...