Gå til innhold

Noen som har endret studiested?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på skole i Oslo, men kjenner at jeg bare vil tilbake til Tromsø hvor hele familien min bor. Begynte på en bachelorgrad nå i høst, og de har samme studiet i Tromsø også. Jeg synes det er forferdelig tungt å bo her, siden jeg ikke har noe familie som kan hjelpe til i de tøffe periodene. Jeg er alenemor til ei jente på 9 mnd, og har hatt henne med meg på skolen i hele høst. Men nå kjenner jeg at det er nok! Jeg er så sliten, så lei og vil egentlig bare hjem. Grunnen til at jeg havnet i Oslo, var at det kun var der jeg kom inn. Men nå vurderer jeg å søke meg over, men er det noen som har gjort det, og har erfaring å dele?

Noen som evt vet hvordan jeg kan gå frem?

Anonym poster: a662e077e106156e67b6620f68073cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med studieveileder og kontakt skolen. Vil tro du kan få overflytting i fall du har gode karakterer og at det er noen som faller fra i Tromsø. Lykke til, dette klarer du!

Har du søkt barnehageplass til jenta di? Om du skal fortsette i Oslo kan du søke inn i studentbarnehagene - de tar inn fra 8 mnd, og noen ganger bittelitt før det og. Vi har hatt veldig god erfaring med Vestre Sogn - der er det bare barn under to år :)

Anonym poster: 1c8c38db279a471e68ce3703f49e8a0e

Skrevet

Snakk med studieveileder og kontakt skolen. Vil tro du kan få overflytting i fall du har gode karakterer og at det er noen som faller fra i Tromsø. Lykke til, dette klarer du!

Har du søkt barnehageplass til jenta di? Om du skal fortsette i Oslo kan du søke inn i studentbarnehagene - de tar inn fra 8 mnd, og noen ganger bittelitt før det og. Vi har hatt veldig god erfaring med Vestre Sogn - der er det bare barn under to år :)

Anonym poster: 1c8c38db279a471e68ce3703f49e8a0e

Tusen takk for godt svar. Skal snakke med studieveileder på mandagen, så håper de kan hjelpe meg med det :)

Jeg har søkt barnehageplass ja, så håper virkelig det ordner seg snart. Tror kanskje ting kan bli mye enklere om jeg klarer å få den fritiden til å lese litt, fremfor å må dra med en gang pga trøtt og sur baby :/

Takk for forslag til barnehage :) Synes det er litt vanskelig, siden jeg ikke har noe kjennskap til noen!

Anonym poster: a662e077e106156e67b6620f68073cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...