Gå til innhold

Spiser barna deres frokost foran barnetv i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er verken jeg eller toåringen glad i frokost tidlig. Så i helgene koser vi oss med barnetv og en god morgen yoghurt hver. Lager er tidlig lunsj, da dekker vi på og spiser på kjøkkenet

Anonym poster: 2d5daf870edf3aff20e8960756949ca2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi spiser frokost fremfor barnetv - også blir det som hos dere, tidlig lunsj med alle rundt bordet. :)

Skrevet

Her har vi tv frokost i helgene, nede i kjellerstua. Har vi besøk ordner vi pent bord osv :)

Skrevet

Vi er litt omvendt, vi da... :) I helgene lager jeg ofte kakao og bløtkokt egg o.l., og da sitter vi rundt kjøkkenbordet. Superkoselig :) I hverdagen blir det ofte en kjapp brødskive foran barnetv mens vi voksne pakker barnehagesekker osv.

Anonym poster: f9f8f23972ae2838aceb177063264f42

Skrevet

Småen spiser frokost foran barnetv, også spiser vi lunsj sammen. Har ikke matlyst så tidlig om morningen :)

Skrevet

hehe, akkurat nå ser mine 3 søte små på barne tv og spiser frokost. I dag sto de opp kl 8, vanligvis står de opp i 6.30 tiden. Jeg sitter i godstolen med laptop og en stooor kopp kaffe :)

Vi har tidlig lunsj i helgene og da dekker vi bordet og koker egg osv.

Skrevet

i helgene står en av oss opp med toåringen, mens den andre får ta igjen litt søvn (dette er det som virkelig redder oss i en travel hverdag med to tette barn..). Vi tar med dyner ut i stua, og så sitter vi og koser oss med barne-tv, ipads og en enkel frokost!

Anonym poster: c2375e7d5dbf29b375a3bed6ca51a6de

Skrevet

Eldste har adhd, og klarer ikke på noen måte sitte i ro før medisinen virker skikkelig (knapt nok etterpå). Vi prøver med jamne mellomrom, men mat i sofaen går bare ikke. Synd, for husker selv at jeg likte det så godt som liten. Minstemann på 2 kan fint spise mens han ser på barne-tv, uten at alt blir nedgriset, men vi kan ikke forskjellsbehandle heller...

Anonym poster: 3705a01b3a33559e023781e974dc6ebb

Skrevet

Kommer litt an på. Pleier å spise mesteparten på kjøkkenet, og går ut og koser oss foran tven etterhvert.

Skrevet

Nå er det barne-tv, smoothie og frokostmuffin på jr, kaffe og iPad på meg. Om en liten stund lager vi klart omeletter og vekker pappan. Koselig med slække morgener (litt mindre koselig at det er 19- ute!)

Gjest Julia1984
Skrevet

Spiser aldri foran tv av prinsipp! Synes det er en uting! Men akkurat i helgene synes jeg det er koselig når familien samles rundt bordet, bruker god tid og kan prate sammen, steker rundstykker og koker egg. I hverdagen spises frokost i barnehagen

Skrevet

Setter gjerne på tven til frokosten om det passer seg sånn, men barna spiser ALDRI mat i sofaen. Da hadde ikke sofaen vår sett ut ;P

Forskjell på hvordan barn søler og ikke :)

Skrevet

Her sitter minstemann med banan og ei brødskive i godstolen sin og ser sabeltann :)

Anonym poster: 1f5583b36ee1486aafa8b6a2654cad67

Skrevet

Nå er det barne-tv, smoothie og frokostmuffin på jr, kaffe og iPad på meg. Om en liten stund lager vi klart omeletter og vekker pappan. Koselig med slække morgener (litt mindre koselig at det er 19- ute!)

Frokostmuffins hørtes godt ut. Hvordan lager du d?

Skrevet

Ja, poden får frokost til tv både i helgene og før avreise i bhg. Syns det er koselig jeg;) Trenger ikke være bånn gass hele tida. Vi har billige møbler i hud i stua mens ungene er små slik at eventuelt gris og søl er lett å tørke vekk.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vi er litt omvendt, vi da... :) I helgene lager jeg ofte kakao og bløtkokt egg o.l., og da sitter vi rundt kjøkkenbordet. Superkoselig :) I hverdagen blir det ofte en kjapp brødskive foran barnetv mens vi voksne pakker barnehagesekker osv.

Anonym poster: f9f8f23972ae2838aceb177063264f42

Samme her! Spiser frokost i bhg. da, men kvelds er gjerne til barnetv. Vihar akkurat spist nå, minsten ligger på gulvet og spiser alt han har sluppet ned, haha :)

Skrevet

Nei. Vi samler oss rundt kjøkkenbordet til en felles frokost. Får ikke spise i stua.

Skrevet

Åhhh :) Det høres sååå koselig ut - gleder meg sånn til å bli mamma <3 Her er det meget stille

Snart vekke Kjæresten også blir det en espresso og Aftenposten i sengen før frokost :)

God helg ønskes!

Skrevet

Ja, poden får frokost til tv både i helgene og før avreise i bhg. Syns det er koselig jeg;) Trenger ikke være bånn gass hele tida. Vi har billige møbler i hud i stua mens ungene er små slik at eventuelt gris og søl er lett å tørke vekk.

Seriøst? Snakk om å lære gode vaner....

Anonym poster: df059eb46d11d1f571e9eafa1d0c1961

Skrevet

Her våkner alle til ulike tider og er sulten til ulike tider. Vi tar oss mat etterhvert som vi er sultene. Og det inntas alltid i stua. Lite kjøkkenså vi bruker bare spisebordet i stua, der ser vi tv.

Anonym poster: 685e06156b7bbc33479aada8097bc464

Skrevet

Frokostmuffins hørtes godt ut. Hvordan lager du d?

Et par store egg, et par dl gresk yoghurt og en dl rapsolje piskes sammen, grovbakst og en ts bakepulver røres inn til grøtkonsistens. Riv i litt eple e.l. for sødme, og ha i hva du har i skapet (ostebiter, spinat, pølse, skinke, tørkede tomater, oliven, paprika, frø, nøtter, kjerner)

Superenkelt og veldig populært ;)

Skrevet

Åhhh :) Det høres sååå koselig ut - gleder meg sånn til å bli mamma <3 Her er det meget stille

Snart vekke Kjæresten også blir det en espresso og Aftenposten i sengen før frokost :)

God helg ønskes!

Alzzo... Aftenposten og kaffe i senga skal ikke undervurderes! Nyt det mens du kan ;)

Skrevet

Her er alle sammen skrubbsultne på morgenen; største, babyen, meg og katta. Frokosten tar ganske lang tid, og inntas alltid foran tven. Vi har ikke annet spisested enn der heller da. Hadde vi hatt kjøkken med spiseplass eller spisestue hadde vi spist en del av måltidene der.

Skrevet

Seriøst? Snakk om å lære gode vaner....

Anonym poster: df059eb46d11d1f571e9eafa1d0c1961

Gode vaner, hva mener du med det ? Selv om vi har billige møbler er det ikke fritt fram for å grise. Vi spiser alltid sammen med ungene i stua. Poenget med møblene er at de er lette å rengjøring mtp gulp, søl av drikke mm. Ja, meld meg gjerne til barnevernet for omsorgssvikt som lar ungene spise i våre billige stuemøbler istedenfor å ha et hjem hvor ungene ikke for utfolde seg.

Skrevet

Dessuten er det frokosten det er snakk om, ingen andre måltider. Her er det restriksjoner på tv-tid og læring av manerer, så ungene mine har nok ikke flere uvaner enn mange andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...