Gå til innhold

Hva er punching / registrering ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på en jobb, og tenker hva er det man skal registrere det står det ikke noe om.

Noen som har lignene jobb ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber med regnskap. Vi sier vi puncher noen ganger. Det kan være å registrere masse, bare skrive inn ting på pcen fra ark feks. Vi oppdatterte akkurat kunderegisteret vårt og da hadde jeg en bunke med skjema i papir som skulle registreres inn i kunderegisteret programmet vårt. Fakturering kan jeg også kalle punching hvis det er enkle fakturaer som bare skal registreres, dvs mange på kort tid så blir liksom bare å skrive inn hansen as 1stk ferdig neste osv. Bare eksempler:) var det til hjelp?

Anonym poster: 4e4b7512fe57a1f400ee982481c28da2

Skrevet

Punching er ofte enkel kontorjobb, krever ofte ikke økonomisk utdannelse der jeg jobber. Det passer for deg hvis du er nøyaktig og liker å ha kontroll.

Skrevet

Det kan jo være så mangt...og vil variere i forhold til hvilken jobb det er..

Jeg har blant annet punchet følgende i mine jobber:

-lånesøknader

-legge inn fakturaer i regnskapsystemet

-registrere avvik

-lagt inn kontrakter

-oppretttet ordrer

-scannet kontrakter og punchet inn kontraktinfo

-registrert innkomende korrespondanse

-registrert dommer fra rettsapparatet

Punching er jo bare et begrep for å beskrive oppgaver der man overfører data fra ett system til et annet, registrerer informasjon inn i et system, arkiverer eller lignende. Arbeid som krever raske fingre og ikke særlig mye hjerneaktivitet.

Skrevet

skjønner - så med andre ord det er en stillesittende jobb?? Siden jeg har ryggproblemer og ikke bare kan sitte stille tror dere dette da er noe for meg ?? Trenger litt av begge deler.

Skrevet

skjønner - så med andre ord det er en stillesittende jobb?? Siden jeg har ryggproblemer og ikke bare kan sitte stille tror dere dette da er noe for meg ?? Trenger litt av begge deler.

Hvis det er eneste arb.opgaven så er det nok en stillesittende jobb ja.

Skrevet

Mulig du har heve/senke pult så du kan stå. Og finnes mange spesial stoler som er bra for ryggen. Men er nok en jobb foran pc ja..

Skrevet

Stillesittende, monoton og veldig kjedelig jobb.... Hvis punching er stor del av jobben.

Anonym poster: 0158cccf338ead2dd2822a1c4df7461d

Skrevet

Jeg hadde sommerjobb som puncher (en del år siden). Jeg satt da ved en pc med en stor bunke papirskjemaer som skulle fylles ut på pc'n -stort sett masse tall. Måtte jobbe raskt og nøyaktig, og sjefen hadde hele tiden kontroll på hvor mange skjemaer jeg tok i minuttet (han kunne se det via sin pc), så kunne ikke ta det chill ;)

Anonym poster: 85f364b361e83592164b699899ed3bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...