Gå til innhold

Vet jeg var utakknemlig....MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i utlandet for tiden. Mannen min er i Norge og kommer hjem neste uke. Snakket med han på telefonen isted og da sa han at han hadde kjøpt gave til meg. Han klarte ikke å holde seg og buste ut med at han hadde kjøpt ny mobil til meg. En Samsung Galxy S3.

Jeg var i utgangspunktet lei meg og hadde en drittdag. 2 av ungene har spysyken og jeg brukte halve natten på å vaske oppkast.

I tillegg begynte jeg å bli kvalm selv og var rett og slett litt på tuppa når han ringte.

Det endte med at jeg ble lei meg for at han hadde kjøpt denne mobilen til meg. Ja jeg vet at jeg sikkert virker utrolig utakknemlig og bortskjemt ut!

Men her er grunnen til at jeg reagerte:

Jeg har de siste 2 årene hatt en urgammel dritttelefon som jeg betalte 3 euro for (gammel Samsung flip opp tlf med kontantkort) og ikke prioritert økonomisk å kjøpe en ny fancy. Vi har kjøpt hus i landet vi bor nå og kjøpt alt nytt innbo. I tillegg har vi nå kjøpt barndomshjemmet hans i Norge som vi skal leie ut så lenge vi bor i utlandet.

Jeg har klaget på telfonen min lenge men ikke tatt oss råd til nye telefoner.

Nå har han gått og kjøpt oss telefoner alene og betalt nesten 6000 kr totalt. Telefonen han kjøpte meg kostet over 4000.

Det jeg ble skuffet over var at hvis vi først skulle bruke så mye penger på nye telefoner så ville jeg gjerne ha vært med å velge. Modell, farge osv.

I tillegg tror jeg det er mye rimeligere å kjøpe telefon her hvor vi bor enn det han har betalt.

Snill mann som ville gi meg en fin gave. Men jeg ville heller ha vært med å velge :-(

Anonym poster: b128cfadca2284883d233c781a52ab67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sliten og hormonell. I morgen føles det bedre, og jeg er helt sikker på at du kommer til å sette pris på telefonen når du får den. Husk han har gjort dette for å glede deg.

Anonym poster: b9d54b07a1365ee3b09ca8135ad1db01

Skrevet

Kutt ut.

Mannen min kjøpte nylig ny tv med dvd/blu ray-spiller til oss, som en overraskelse til meg. Jeg er kanskje ikke helt fornøyd med alt, men jeg holder kjeft likevel - fordi jeg vet at han gjorde det kun for å glede meg. Vær nå heller takknemlig for at du har en så fin og snill kjæreste.

Hallo?!

Skrevet

Kutt ut.

Mannen min kjøpte nylig ny tv med dvd/blu ray-spiller til oss, som en overraskelse til meg. Jeg er kanskje ikke helt fornøyd med alt, men jeg holder kjeft likevel - fordi jeg vet at han gjorde det kun for å glede meg. Vær nå heller takknemlig for at du har en så fin og snill kjæreste.

Hallo?!

Forresten, hvordan kan du være misfornøyd med en S3???

Skrevet

slik elektronikk er ofte dyrere i utlandet enn i norge..

Anonym poster: a47abfc31e4576405960998a6a918c82

Skrevet

HI her:

Jeg vet at det ble dumt og at jeg virker utakknemlig.

Jeg er IKKE misfornøyd med en S3.

Det kan godt være at det var en slik telefon jeg ville valgt selv.

Det jeg ble skuffet over var at han valgte å bare kjøpe uten å høre om det var en spesiell telefon jeg ønsket meg når vi først skulle bruke så mye penger. Jeg er ikke så opptatt av å ha det mest fancy og hadde kanskje valgt en til halve prisen.

Vi har snakket LENGE om å kjøpe oss nye/skikkelige telefoner men hadde lyst å være med å velge.

MEN som jeg sa: Jeg ser nå at jeg var urimelig og at jeg har verdens snilleste mann som ville gi meg en fin gave.

Bare det at han kjøpte en telefon som var dobbelt så dyr til meg som det han kjøpte til seg selv sier jo sitt om hvor herlig han er.

Jeg var sliten, syk og på tuppa. Ser at det er utakknemlig. Men er desverre en kontrollfrik som liker å være med å velge/bestemme.

Skrevet

HI her:

Jeg vet at det ble dumt og at jeg virker utakknemlig.

Jeg er IKKE misfornøyd med en S3.

Det kan godt være at det var en slik telefon jeg ville valgt selv.

Det jeg ble skuffet over var at han valgte å bare kjøpe uten å høre om det var en spesiell telefon jeg ønsket meg når vi først skulle bruke så mye penger. Jeg er ikke så opptatt av å ha det mest fancy og hadde kanskje valgt en til halve prisen.

Vi har snakket LENGE om å kjøpe oss nye/skikkelige telefoner men hadde lyst å være med å velge.

MEN som jeg sa: Jeg ser nå at jeg var urimelig og at jeg har verdens snilleste mann som ville gi meg en fin gave.

Bare det at han kjøpte en telefon som var dobbelt så dyr til meg som det han kjøpte til seg selv sier jo sitt om hvor herlig han er.

Jeg var sliten, syk og på tuppa. Ser at det er utakknemlig. Men er desverre en kontrollfrik som liker å være med å velge/bestemme.

Skjønner litt av tankegangen din HI, men vær heller glad. Han har sikkert brukt en del tid på å tenke gjennom dette og hadde nok ikke kjøpt den hadde han vært sikker på at dere ikke har råd. Men fortell han på en fin måte at neste gang dyre ting skal kjøpes, vil du gjerne være med å velge :)

Anonym poster: 7c66631e480d73195991fe75e90984ff

Skrevet

Grattis med ny tlf R ;)

Anonym poster: a5700a95bcab0fca44e26a3813a4a73a

Skrevet

Jeg forstår deg- jeg er også sånn.

Mannen ler av at jeg aldri klarer å holde kjeft, men f.eks hvis jeg skal kjøpe en spesiell gave(dyr) så spør jeg først.

Sannheten er jo, at vi i realiteten har felles pengebinge, at han på en måte er med på å betale den selv. Jeg vil jo at den som mottar gaven skal bli veldig fornøyd.

Anonym poster: fd5a1c84bb6e21a0f7d8d1d97d71d798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...