Mia_73 Skrevet 18. januar 2013 #26 Skrevet 18. januar 2013 I praksis er jeg nok det. Drikker et halvt glass champagner nyårsaften, og det var det. Jeg går på faste medisiner som ikke er heldig sammen med alkohol, men først og fremst er det pga jeg syns at øl/vin/sprit smaker vondt. Har ikke noe imot alkohol ellers, bare at jeg drikker ikke selv.
DotM Skrevet 18. januar 2013 #27 Skrevet 18. januar 2013 Er gravid så drikker ikke noe nå om dagen, ikke at jeg drakk så mye før jeg ble gravid heller. Syns ikke det er gøy å være full, og blir veldig fort dårlig dagen etter. Er og begrenset hva jeg liker, og drikker ikke alkohol bare for å drikke alkohol.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #28 Skrevet 18. januar 2013 Flere av de som svarer her blir tydeligvis fjortiser når de drikker, ikke rart de holder se unna av da. Jeg er ikke avholds, liker øl og vin og å være brisen. Anonym poster: b77192ff120e7b4997a7b461f12a57d7
Papegøyeblomst Skrevet 18. januar 2013 #29 Skrevet 18. januar 2013 Har vel vært nesten totalavholds i ca 10 år (er 40). Har vært nok full, dritings, dopa og fyllesjuk. Har ALDRI smakt øl, men vin og sprit har det vært nok av. Det eneste jeg en sjelden gang drikker nå, er GinTonic. Kan vel telle på èn hånd hvor mange ganger i året... På nyttårsaften drakk jeg et halvt glass sjampis og et halvt glass rødvin til maten. På sommeren/ferie hender det jeg tar en drink litt oftere, men sjelden mer enn èn om gangen - hater følelsen av å bli brisen/full - dessuten blir jeg så dårlig, i flere dager etterpå. Pluss at jeg blir veldig vulgær når jeg drikker. Har et veldig avslappet forhold til om andre drikker.
indianærn Skrevet 18. januar 2013 #30 Skrevet 18. januar 2013 jeg er totalavholds, du har ikke lov å drikke om du er soldat i frelsesarmeen.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 18. januar 2013 #31 Skrevet 18. januar 2013 Hvorfor er du det? Når ble du det? Er du helt avholds, eller kan du ta et glass vin til maten en gang i blant? Anonym poster: 83feda28b4702260aebe12f87ea19151 Jeg er helt avholds. Vært i to år snart. Er ingen grunn til det. Trenger ikke alkohol for å kose meg. Liker å kjøre bil. Etter tvillingene syns jeg vin smaker herk, og øl som jeg elsket ser jeg ingen vits i å drikke. Sist jeg drakk var det champagne. Jeg kan sikkert ta et glass eller en fest; men ser ikke poenget. Har det like gøy uten:)
GeneralSpringSkalle Skrevet 18. januar 2013 #32 Skrevet 18. januar 2013 Ja... Særlig;) Men må medgi det har blitt mindre fare for umoral de siste årene... Synes faktisk det er litt for lite umoral egentlig:P Humre humre... (enig)
Liljekonvall<3 Skrevet 18. januar 2013 #33 Skrevet 18. januar 2013 Ikke avholds, men så nært det går an å bli tror jeg. Drikker 1-2 ganger pr år, da i små mengder. Jeg hater fulle mennesker, er TOTALT motstander av alkohol+barn(jul, nyttår), og hater å drikke meg litt mer enn brisen, for jeg er redd for å miste kontrollen. Rødvin er godt, men ikke verd det
Gilette Skrevet 19. januar 2013 #34 Skrevet 19. januar 2013 Jeg var totalavholds i 19 år Lovet meg selv at jeg ikke skulle drikke før eldstemann var 18, faren til de eldste var litt hard på flasken til tider og jeg har tro på at iallfall en av foreldrene må være edru :-)
optimist77 Skrevet 19. januar 2013 #35 Skrevet 19. januar 2013 Ja, så og si. Kan telle på en hånd de gangene jeg har drukket siste 6 årene. Kan ha noe med yrket mitt å gjøre, blant annet å måtte håndtere fulle folk...
2barns mor Skrevet 19. januar 2013 #36 Skrevet 19. januar 2013 Kan vel ikke si jeg er avholds, men veldig måteholden. Tok noen vinglass i september.... det var sist gang. Ellers så blir det vel en 2-3 ganger i året. Før, når jeg var "ung".... da var det hver helg, fredag og lørdag... Morsomt da, men en blir jo eldre!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #37 Skrevet 19. januar 2013 Jeg er helt avholds. Hadde en liten periode etter jeg ble 18 år hvor jeg drakk litt, men har aldri vært noe begeistret for å drikke. Da jeg ble gravid sluttet jeg, og siden har jeg ikke drukket. Er nå 23 år. Jeg har en far som er alkoholiker, og jeg har opplevd en del mine barn skal få slippe! Er faktisk redd for at jeg skal bli alkoholiker, siden jeg har alt for mange i nærmeste familie som er det. Alkohol fører bare til mye vondt, og jeg klarer fint å kose meg uten! Anonym poster: 964860e937d7157da6575dcef22c25e3
♥Madam Mim♥ Skrevet 19. januar 2013 #38 Skrevet 19. januar 2013 Jeg er ikke helt avholds, men måteholden... Jeg liker ikke øl, vin eller cider og drikker da kun drinker. Synes det blir feil å sitte og kose seg med en drink på lørdagskvelden uten noen grunn... Drikker ca 2 ganger i året, men blir gjerne ikke full da heller, kun brisen. Blir så fyllesyk også. Mange ser rart på meg når jeg takker nei til alkohol, men hvorfor skal man måtte drikke for å ha det gøy? Jeg kan være på fest og kose meg med brus. Når de andre blir fulle og oppfører seg som de er langt ungre enn de er så reiser jeg hjem. Nydelig å bare kunne sette seg i bilen og kjøre hjem, og være opplagt og fin dagen etter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå