Gå til innhold

Har flaskebarn økedøgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp på 3 mnd får kun mme, og de siste dagene har hun virket veldig utilpass, og gråter en del. Får tilbud om mat, men spiser stort sett bare halv mengde av det hun pleier pr måltid.. Men økedøgn er vel for å øke produksjonen hos mor? Eller?

Anonym poster: 9534b92d5ab94cdcb61557b42888ccff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt har fått mme, og det har vært ganger der jeg har tenkt at han har hatt økedøgn.. Han spiser og spiser hele dagen, dagene etterpå så har han økt mengden han drikker om gangen..

Vil jo tro at økedøgn er fysisk\psykisk som skjer i kroppen, og at det skjer uansett om dt er flaske eller pupp.. De vet jo ikke bedre.. En baby vet joikke at flasken fyller seg automatisk liksom..

Anonym poster: 2f57d30af2f67ba8ec8fc68692df1364

Skrevet

Det kan være at du må bytte til større nummer på tuten. Slik ble min datter også hver gang hun ikke fikk ut melka fort nok. Så jeg ville ha gått opp et nummer:-))

Gjest Skofantomet
Skrevet

Det kan være at du må bytte til større nummer på tuten. Slik ble min datter også hver gang hun ikke fikk ut melka fort nok. Så jeg ville ha gått opp et nummer:-))

Samme her :)

Skrevet

Hm, kanskje det ja :-) må prøves!

HI

Anonym poster: 9534b92d5ab94cdcb61557b42888ccff

Skrevet

Et flaskebarn trenger vel også mer mat etterhvert som det blir større.. Og det er vel det som er greia med økedøgn? At babyen trenger mer mat, og derfor spiser oftere.. Noe som på sikt resulterer i økt produksjon hos mor slik at man kan gå tilbake til en mer normal måtidsrytme, men da med mer melk per måltid..?

Så da er det vel logisk at også flaskebarn plutselig vil kreve mer mat..forskjellen er vel at man da rett og slett barnemas lage og tilby mer mme med en gang, mens de som ammer må gjennom en fysisk prosess for å øke produksjonen..

Anonym poster: fc56d3037e89fbcf0aa89be501ded65c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...