Gå til innhold

Bevegelse?! I uke 10?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm.... Tør ikke poste denne på annet sted enn anonymforum... Jeg har vært gravid to ganger før og kjenner igjen "fjæren" som stryker fra innsiden av magen. Dette har jeg kjent den siste uken fra jeg var rundt uke 9 til nå (er 10+0). Babyen skal jo ikke bevege seg før denne uken... Og den er jo bare et par cm stor...!

I tillegg har jeg stor mage, men det har jeg hatt de foregående graviditetene også (oppblåst.com)! Hadde en SA halvannen måned før jeg ble gravid, men tok en negativ test mellom... Men er nå spent på tidlig ultralyd om et par uker for å se hvor langt på vei jeg EGENTLIG er.

Må likevel spørre: er det noen flergangsmødre her som har kjent liv så tidlig? Har jo hørt historier om dette, men kjenner jeg er skeptisk.

Anonym poster: 8b40a701ff9e5ab709767d32af55a8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, bare at jeg er kortere på vei. Jeg begynner å lure om jeg egentlig hadde en SA eller om det bare var en blødning?!

Anonym poster: 26a4f2d7855138c6ec989d9766343a5d

Skrevet

Det tror jeg er helt reelt. Jeg vet om en andregangsmor som også kjente bevegelse i uke 10.

Anonym poster: 9fb70f4ad6124e05d98787d6e360644a

Skrevet

NEI! DET ER IKKE MULIG Å KJENNE LIV I UKE 10! SERIØST FOLKENS!

Anonym poster: 59768a9c5186e4c8431f870f0ea0ac56

Skrevet

Det er helt sikkert ikke innbilning det dere kjenner, men jeg tror nok ikke det er fosterbevegelser. Myr rart som foregår der inne, luft og tarmer og mye kos som er til forveksling likt.

Jeg kjente forøvrig fantomspark i over to år etter fødsel, kjentes HELT ut som spark. Kroppen og sinnet er merksnodige saker ;)

Skrevet

Jeg kjente akkurat bevegelse i magen min jeg! Å jeg er 10 uker på vei! Andregangs gravid, fått mage å alt..

MEN..den magen er luft og de bevegelsene er i tarmene mine.. Det er jeg temmelig sikker på :)

But who knows..kanskje du er lengre på vei da? :)

Skrevet

Kjenner selv jeg er skeptisk. Enten har jeg en ny type tarmbevegelser (som jeg aldri har opplevd før) eller så er jeg nok lengre på vei enn jeg tror... Blir mer og mer spennende å dra på tidlig UL ;-)

HI

Skrevet

Kjenner selv jeg er skeptisk. Enten har jeg en ny type tarmbevegelser (som jeg aldri har opplevd før) eller så er jeg nok lengre på vei enn jeg tror... Blir mer og mer spennende å dra på tidlig UL ;-)

HI

Lykke til :D

Skrevet

Hadde det på samme måten og det var tvillinger!! :-)

Skrevet

Du sier du er oppblåst, forklaringen er jo da stort sett ganske enkel. Luft.

Og ja, ting flytter annerledes på seg når man er gravid, andre ting har jo begynt å ta mer plass...

Skrevet

Jeg tror ikke det er fosterbevegelser i uke 10.

Fosteret er rett og slett for lite til å ha nok kraft i bevegelsene til at du kan kjenne det så tidlig. Men er du noen uker lenger på vei så kanskje selv om det også er tidlig.

Jeg hadde mye bobling i magen med nr to tidlig i sv.skapet fordi jeg var så oppblåst, minner om fosterbevegelser men det er fysisk umulig.

Anonym poster: 485a72e64a332eef7be391e941f6f9d8

Skrevet

Hadde det på samme måten og det var tvillinger!! :-)

Iiiiik! Jeg satser heller på forslaget om luft i magen!!! Hehe! Samtidig hadde jeg mye mer luft i magen i forrige svangerskap og da var det ingen "boblefølelse". Snodig! Men det er MYE som skjer de første 12 ukene i graviditeten og det er vel ikke rart at det stikker litt både her og der :-)

HI

Skrevet

Jeg var kjempe oppblåst med nr 2. Magen begynte å bevege og bølge seg allerede i uke 8-9. Slik at man så det tydelig fra utsiden. Så ut som bevegelsene til en baby når man er i slutten av svangerskapet. Og det føltes ut som spark og "bobler som sprakk", "fiskehale" og alt det der innvendig også. Helt sykt. Jeg hadde allerede vært på tidlig ul og visste at jeg ikke var lenger på vei. Hadde nok begynt å lure på om jeg omtrent var høygravid hvis ikke. hehe

Tviler på at noen kan kjenne embryo i uke 10. Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene som gis av dem som kjenner veldig tidlig liv,men det er sånn jeg føler det når jeg har luft i magen og mye tarmaktivitet. Både som gravid og ikke gravid. Men skal vel egentlig ikke uttale meg. Har 3 barn og kjent de første bevegelsene forholdsvis sent. (uke 18-23). Ikke noe fiskehale eller boblefølelse da for å si det sånn :)

Skrevet

Kjente daglig bevegelse fra uke 11 med barn nummer to. Var veldig sikker. Ikke første dagen, men når det var helt likt flere dager på rad. Dette kjente jeg kun når jeg lå på rygg i et stille rom. Har veldig sensitiv livmor, holder på å hyle når jeg får inn spiral. Jeg var ikke så veldig oppblåst på den tiden av svangerskapet.

Anonym poster: fc74433deba45d0c192022cd4fa0a92b

Skrevet

Nå er det 3 år og 3 mnd siden jeg var gravid, men enda kjenner jeg spark og bobling. Det er akkurat som å være gravid. Et par ganger har jeg faktisk vært nødt til å ta en graviditetstest på grunn av alle bevegelsene i magen - sånn hadde jeg det aldri før! Det går nok mye på at vi vet hva vi skal kjenne etter, og derfor blir litt i overkant ivrige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...