Gå til innhold

Slanking og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger veldig å gå ned i vekt, men jeg ammer. Hva skjer hvis jeg kun tar disse nutrilett-shakene i noen uker som starthjelp? Mister jeg melka, eller noe sånt..? Hvorfor skal man ikke slanke seg når man ammer? Noen vet?

Anonym poster: e9f5b073dbb500771867d908c7433c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke slanke seg aktivt fordi man da frigjør mer miljøgifter(fra fettet) som går over i morsmelken.

Anonym poster: 7a98f1e41b622416612cf5e53c89d21f

Skrevet

Du kan jo spise sunt, kutte eventuelle søtsaker osv. Trilleturer gjør også susen. Jeg har tatt av over 4 kg siden nyttårsaften kun ved disse enkle grepene:)

Skrevet
Man skal ikke slanke seg aktivt fordi man da frigjør mer miljøgifter(fra fettet) som går over i morsmelken. Anonym poster: 7a98f1e41b622416612cf5e53c89d21f

Hva vil det si? Hvordan gjør man det på en forsvalig måte da? Trening og salater? Æsj, har aldri slanka meg før, så jeg kan ikke dette.. :(

Anonym poster: e9f5b073dbb500771867d908c7433c31

Skrevet

Shaker inneholder såpass lite kalorier at forbrenningen vil gå ned. Man går fort opp igjen, for å si det sånn!!!!

Bedre å spise ofte og lite/ moderat og sunt. Rent kjøtt - fisk - kylling, altså proteiner, grønnsaker og grove kornprodukter + litt frukt, en del bær kan du spise ( gir ikke så høyt blodsukker). Hjalp det noe? Om du bare spiser salat går det til helvete.

Skrevet

Men uansett.. ikke slank deg mens du ammer, bare spis det du trenger av maten beskrevet over :) SPis deg behagelig mett, det er mitt enkleste tips.

Skrevet

Du ammer en kort del av livet, de kiloene kan vente noen få mnd.

Noen går ikke ned mens de ammer heller, akkurat som kroppen holder på reservene.

Google amming og slanking dersom du ikke forstår hva det innebærer.

Les f.eks http://ammehjelpen.no/artikkel/32/slanking

Du har fått gode råd over her, kutt ut søtsaker og snacks, beveg deg og unngå å drikke masse kalorier(juice,brus, kaffelatte osv). Spiser du sunt og beveger deg, vil du mest sannsynlig gå noe ned.

Anonym poster: dd287f185056af440369dc6bee13abb3

Skrevet

Grete Roede har spesialtilpassede kurs både for gravide og ammende :) Jeg går på ordinært kurs, men får litt spesialoppfølging fordi jeg ammer, og følger en høyere meny enn hva jeg vanligvis ville ha gjort. Jeg ville aldri ha slanket meg på egen hånd mens jeg var gravid eller ammet.

Skrevet

Du kan også miste melken hvis du går for fort ned i vekt. Jeg har hørt at inntil 1 kg i mnd er OK, men mer enn dette bør følges opp (som f.eks på Grete Roede)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...