Gå til innhold

Delt foreldreansvar med en far som ikke bryr seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om jeg ikke får tak i han når jeg trenger hans underskrift? Hva trenger jeg hans underskrift til, bortsett fra pass?

Vil helst bare få han til å skrive under på et skjema om at jeg skal få foreldreansvaret alene... Skal det skjemaet leveres inn på kommunens skattekontor?

Anonym poster: 830bba9a7b1589548d22187d24dff7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går nok ikke dessverre,du må nok gå rettens vei,hvis du ønsker aleneansvar,men snakk med foreldrevernkontoret først :)

Skrevet

det går nok ikke dessverre,du må nok gå rettens vei,hvis du ønsker aleneansvar,men snakk med foreldrevernkontoret først smile.png

Det er faktisk bare å fylle ut ett skjema...

Skrevet

Det er bare å fylle ut et skjema

www.regjeringen.no/upload/kilde/bld/skj/2006/0002/ddd/pdfv/268876-q-0199_b_samboeravtale_-utfyllbar.pdf

Nederste rubrikk, merket nr 3. Far må selvsagt undertegne og bifalle at du har foreldreansvaret alene. Hvis han ikke samtykker, må du gå rettens vei, og da er det lite sannsynlig at du får medhold. Det skal mye til for at retten fradømmer en far foreldreansvaret.

Anonym poster: 4c694ed6cc3491dbfb741ad310826863

Skrevet

Det er bare å fylle ut et skjema

www.regjeringen.no/upload/kilde/bld/skj/2006/0002/ddd/pdfv/268876-q-0199_b_samboeravtale_-utfyllbar.pdf

Nederste rubrikk, merket nr 3. Far må selvsagt undertegne og bifalle at du har foreldreansvaret alene. Hvis han ikke samtykker, må du gå rettens vei, og da er det lite sannsynlig at du får medhold. Det skal mye til for at retten fradømmer en far foreldreansvaret.

Anonym poster: 4c694ed6cc3491dbfb741ad310826863

Jeg tror nok ikke at han kommer til å nekte egentlig når han bryr seg så lite. Er bare jeg som har prøvd i det lengste og håpet på forbedring hos han. Vet at han ønsker å bli fri og barnløs igjen, så da får jeg bare prøve å fokusere på en fremtid uten far i bildet. Barnet føler det jo på seg også at hun blir sett på ett problem som bare er i veien.

Skrevet

tviler!

En ting at du kommenterer på ting du ikke har peiling, men du kan da i det minste gi deg når du har tatt feil!

Sjekk linken her.. Det er bare å fylle ut ett skjema..

Skrevet

tviler!

Hvis du leser skjemaet, så står det øverst at det skal leveres på folkeregisteret, for å være gyldig. Så ja, det er bare å fylle ut et skjema, men du står selvsagt fritt til å tvile så lenge du vil :)

Skrevet

tviler!

Du tar jo likevel feil.

Anonym poster: f33c7414b533f1b23188e667154793e0

Skrevet

Sendt inn sånn skjema jeg - litt pes å få faren til å skrive under, men det blir rimelig umulig å ha delt ansvar når barnefar ikke tar tlf, ikke svarer på mail eller brev, og ikke åpner døra når man ringer på.

Så du som sier at det ikke går - det er faktisk en ganske enkel sak, far fraskriver seg ikke farsskapet ved å undertegne dette dokumentet (dette er derimot særdeles vanskelig å få gjennomført - men det er et annet tema som ikke er relevant i denne diskusjonen)

Anonym poster: 93cd0d989aa8fe4c0ab8541d4196ac0b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er fullt mulig å få han til å skrive fra seg ansvaret. Skjemaet leveres som nevnt over her.

Min eks gjorde det. Men han fikk det tilbake i retten når søstern hans sa han måtte ha det. så det skal mye til dersom han ønsker det selv.

Skrevet

Du får automatisk foreldreansvar alene når du er alene ved fødsel. Ikke før han opp på noe papirer om foreldreansvar.

Han kan kreve å få delt foreldreansvar om han vil. Ville ikke GITT det til han når han er så uengasjert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...