Gå til innhold

treeeig mage pga graviditet! noen med tips?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er straks 23 uker på vei, og magen blir bare treigere og treigere. nå må jeg på do flere ganger daglig,men når jeg er ferdig ser det ut som om en kanin har vært der og lagt fra seg sitt fornødne...

 

 

Jeg drikker masse vann og spiser grovt brød og frokostblanding.kan bli flinkere på frukt da må jeg innrømme...

 

men er det noe mere jeg kan gjøre?

er det noe ufarlig man kan kjøpe på apoteket for å få litt fart på sakene?

 

tips mottas med et STORT takk!!:)

 

Anonym poster: 4b2073c280a73591659788729aad576f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lactulose :). En liten dæsj hver morgen får fart på sakene.

Skrevet

Ta litt fleire trankapslar enn vanleg, olje smører. Gå tur.

Ta litt linfrø/psyllium husk i frøblandinga, og for meg hjelper det å unngå fine bakervarer og sjokolade.

Skrevet

Et tips er visst å spise en kiwi hver dag..

Skrevet

Biola

 

Anonym poster: 8b74a513825138561af32197cb495333

Skrevet

Lactulose :). En liten dæsj hver morgen får fart på sakene.

 

Enig! Neste gang vi setter i gang prøving, skal jeg ha laktulosen klar i skapet. En nødvendighet både i graviditeten og etter fødsel. :)

Skrevet

Ta tilskudd med magnesium daglig. Og gode tarmbakterier - som vil være bra for både deg og den lille.

 

 

 

Anonym poster: 017b67e14b8197a9276912df0c5ef4d9

Skrevet

Lactulose :). En liten dæsj hver morgen får fart på sakene.

 

Enig! Neste gang vi setter i gang prøving, skal jeg ha laktulosen klar i skapet. En nødvendighet både i graviditeten og etter fødsel. :)

 

Og Gaviscon....mot den helvetes halsbrannen. Føler meg snart som en av mine gamle pasienter

Skrevet

 

#8: Magnesium skal ikke tas etter uke 25 (?)

 

Hvorfor sier du det? Har ikke hørt det før.

 

Anonym poster: 666c6be878a910318f023758f8be81fa

Skrevet

Lactulose :). En liten dæsj hver morgen får fart på sakene.

 

Jeg prøve laktulose og måtte opp 4 ganger i løpet av en natt med intense magesmerter, såpass at jeg kaldsvettet og ble kvalm. Prøvde det igjen dagen etter, i tilfelle det ikke var laktolusen, men ble akkurat det samme da.

Så ikke alle tåler det dessverre.

Det som har hjulpet meg er masse vann og sunt kosthold :)

Håper du finner noe som funker for deg :D

 

Anonym poster: ef5c001123885dbc7ce66168ce92bd6a

Skrevet

Alt av frukt og tørket frukt, svisker, rosiner osv . Denne: http://www.iherb.com...-oz-473-ml/5673

 

#8: Magnesium skal ikke tas etter uke 25 (?)

 

Tar gjerne en kilde på det om du har! :)

 

Jeg vet at for mye magnesium kan gjøre at man ikke får nok kynnere til å forberede fødselen. Det er imidlertid en god del som i utgangspunktet har for lite magnesium og for disse vil det være viktig å ta tilskudd. Så det går nok ikke an å generalisere dette, men man må se det an fra person til person.

 

Anonym poster: 017b67e14b8197a9276912df0c5ef4d9

Skrevet

#8: Magnesium skal ikke tas etter uke 25 (?)

 

Hvorfor sier du det? Har ikke hørt det før.

 

Anonym poster: 666c6be878a910318f023758f8be81fa

 

 

Ser nå at det var i uke 34 og ikke uke 25 hun ba meg stoppe å ta det.

Det var fordi det får musklene til å slappe av mtp at livmoren må jobbe godt for å få ut ungen.

 

Men mulig dette er forskjellig fra jordmor til jordmor da :)

Skrevet

Alt av frukt og tørket frukt, svisker, rosiner osv . Denne: http://www.iherb.com...-oz-473-ml/5673

 

#8: Magnesium skal ikke tas etter uke 25 (?)

 

Tar gjerne en kilde på det om du har! :)

 

Jeg vet at for mye magnesium kan gjøre at man ikke får nok kynnere til å forberede fødselen. Det er imidlertid en god del som i utgangspunktet har for lite magnesium og for disse vil det være viktig å ta tilskudd. Så det går nok ikke an å generalisere dette, men man må se det an fra person til person.

 

Anonym poster: 017b67e14b8197a9276912df0c5ef4d9

 

Fikk dette muntlig av jordmor, prøvde å google uten hell. Eller kom til en tråd her om temaet :)

 

Men om man mangler magnesium (får kramper i bena osv), så skal man vel ta det uansett. Det er vel heller at man ikke skal få overskudd av det. Men uansett spør jordmor for det kan jo hende det er noe i det.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Bak egne brød med masse linfrø i, f eks 2-300 gram på en ferdigpose brødblanding til to brød. Nydelige brød og nydelig avføring hæhæ.

 

Jeg har veldig treg mage og har prøvd det meste, dette er omtrent det eneste som funker på meg. To skiver til frokost kan være løsningen.

Skrevet

Linfrø hjalp ikke meg da jeg var gravid. Det gjorde HUSK fra helsekosen. Bland i juice hver dag (smaker ca**%¤# i vann). Husk å drikke masse vann også!

 

Anonym poster: 71a0cc62d6188ae72ab283d90f4ac90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...