tuppen.06 Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Jeg er veldig nedfor og har det vanskelig. Er gravid i 6.uke og har så inderlig lyst til å beholde barnet. Men vi kan virkelig ikke, pga økonomien og barna vi har fra før av.. Brukte prevansjon og kun etter sex 1 gang i måneden ble jeg gravid. Helt ufattelig... Har time neste uke og klarer ikke å slutte å gråte..Hvordan komme jeg over dette? Fikk se spiren på UL forrige uke og:(
DotM Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Du kan ta kontakt med Amathea om du trenger noen å snakke med
Februargullet2013 Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Uff så fælt, men hvis det virkelig ikke passer for dere,må dere ta abort,forstår det er utrolig fælt ;(
tuppen.06 Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2013 Har alt snakket med noen som Amathea men føler jeg har selv ansvar å ta riktig valg. Barnet er ønsket av hele mitt hjerte, men hva er poenget når vi har ingenting å gå til barnet:(
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Kanskje det hjelper å tenke på de barna du allerede har? Tenk at du må velge mellom sko for de første fordi du ikke har råd til mat OG sko. Jeg mener ikke at man må bære frem alle barn man er gravid med, tenk litt på fremtiden. Anonym poster: bb55aec861b916523dccd344825b1e20
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Her i Norge er det vel ikke sånn at noen "må" ta abort når de ønsker å beholde barnet? Barnefamilier sulter ikke ihjel her i landet vel, man kan ha det tøft, man må kanskje ut i jobb mens barnet er ganske lite, det kan bli vanskelige prioriteringer o.l. en periode, men vil man beholde barnet klarer man det meste gjør man ikke? Nå vet ikke jeg noen ting om din situasjon og hvorfor du føler du ikke kan beholde, men anbefaler deg å ringe Amathea. Der skal du kunne få input på hva du har krav på av støtte og hjelp, hvilke alternativer du har, og ikke minst snakke om alle følelsene du bærer på. Ønsker deg lykke til, uansett hva det blir til. http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003 Anonym poster: 0bed85c2294f195d40988c67b8cdc835
Mia_73 Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Har alt snakket med noen som Amathea men føler jeg har selv ansvar å ta riktig valg. Barnet er ønsket av hele mitt hjerte, men hva er poenget når vi har ingenting å gå til barnet:( Ja selvsagt har du hele ansvaret å ta valget. Det er ingen andre som kan avgjøre. Jeg lurer litt på hva du mener med "barnet er ønsket av hele mitt hjerte"? Har prevensjonen sviktet eller har du slurvet litt?
tuppen.06 Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2013 Må si deg uenig der nr 6..Familier sulter ikke ihjel her i landet kanskje, men når de sliter med å få nok penger til å kjøpe inn brød til slutten av hver måned uten å få nok hjelp da er noe gale.. Ikke at jeg har det på denne måten men jeg har venner som har valgt å flere barn uten å tenke seg over, resultatet er at de sliter stadig økonomisk. Jeg nekter å gå på sosialen for å få meg hjelp. Det er urettferdig synes jeg at jeg må ta abort men jeg tror noen ganger må man bare ta sånne valg i livet, for meg er det ikke itvil om at jeg vil at mine barn skal gi opp en del i sitt liv (økonomisk) for at jeg ønsker å beholde et barn til... Vil heller slite psysisk en stund da, jeg er sterk.. Kommer meg nok over dette:(
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Det viktigste vi må gjøre som foreldre er å sørge for at barna våre får det de trenger av kjærlighet, mat, klær og oppfølging. Om det er umulig for dere å gjøre dette med et ekstra barn er det helt rett å ta det valget dere nå gjør. Noen ganger er det vanskeligste valget det rette. Varme ønsker til deg og dine. Anonym poster: ab3d6c7c3fed7284da68adb36a79ad69
tuppen.06 Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2013 Prevansjonen sviktet helt.. Hadde spiral.. Det jeg sa betyr at jeg bærer et barn i magen min og jeg ønsker det av hele mitt hjerte..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 Hva er grunnen til at økonomien ikke strekker til? Er dere begge i jobb? Anonym poster: 4f78335763ad5ea7cd6a436fa346344d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Jeg syns det er litt naivt å si at det alltids ordner seg økonomisk. For mange så gjør det det ja, men da forutsetter det at man har litt å gå på og ikke allerede tøyer strikken maks. Ikke alle har noe å prioritere om. Dersom man har det så det akkurat går rundt, er uføre eller ikke har utsikter til å få høyere lønn for eksempel, eller ingen utdanning, da er det ikke sikkert at det ordner seg. Tenk deg da når man får et ekstra barn som skal gå i barnehage, ha mat, klær og utstyr. Det blir tøft. Er det derimot sånn at økonomien er stram fordi en er student eller for eksempel jobber deltid eller det er noe annet som vil gå over, da er det noe annet. Man klarer alltids å ha det tøft en periode. Dessuten er det ikke bare snakk om å sulte eller ikke. Det holder ikke å bare så vidt ha råd til mat i dagens samfunn. Vi har grei råd. Jeg jobber 100 % og mannen studerer og jobber ingentig. Når mannen begynner å jobbe så får vi sikkert ganske god råd. Likevel er jeg skeptisk til å få et tredje barn på grunn av økonomien. Man kan faktisk få dårlig råd av å få mange barn. Man får kanskje ikke muligheten til å kjøpe så dyr bolig som man ønsker. Men hadde jeg blitt gravid, så hadde ikke økonomimomentet vært en grunn til å ta abort i mitt tilfelle siden vi har noe å gå på. Jeg hadde beholdt. Hvordan er det for dere da hi, har dere absolutt ikke økonomi til å ha barnet? Lykke til hi, hva du enn bestemmer deg for. Anonym poster: 77f25efb7a5a82975bb776f03b12078d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå