Gå til innhold

Konflikt på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har det litt hardt om dagen. Sliter med en som er over meg i systemet. Han kommer ofte å sjekker der jeg jobber. Jeg er sjef ,og er i prøvetid. Det er bare noe ved meg,som han ikke klarer. Var i oppfølgingsmøte med sjefen min(som aldri er tilstedet,jobber på et annet kontor) hvor jeg fikk en del feilinfo slengt i trynet .etter 2timer forstod hu at kanskje ikke alt det som var fortalt av han som ikke liker meg stemmer. Men hu sa at jeg er ofte for positiv,og han som ikke liket meg takler ikke det. Så nå skal vi 3 i møte for å finne ut av dette. Noe jeg gleder meg til. Greit å få pratet ut. Men det var så mye usannheter som kom fram,at jeg faktisk er såret,lei meg og forbanna. Dette går jo utover jobben min, føler jeg kanskje ikke får beholde den.. Noe. Tips?:)

Anonym poster: 38bf94e80298f94e145ba352f98363e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tell til ti før du eventuelt reagerer med sinne. Tell minst til 3 før du svarer.

Pass på at andre får snakket ferdig før du sier noe og prøv å holde et nøytralt ansiktsuttrykk.

Prøv etter beste evne å ikke komme i forsvarsposisjon

Still åpne spørsmål

Vær interessert.

Lykke til!

Anonym poster: da70f254d4e7328d2d6fa3d49c5ab1c7

Skrevet

Takk:) sliter sykt med dette, er så vondt og ekkelt når det går utover jobben min ...

Skrevet

# 2 gir deg gode råd :)

Hvis du nå vet hva konkrete ting den andre har klaget på, så forbered deg ift det hvis det er konkrete episoder eller ting han klager på. Ikke gå veldig i forsvar eller angrip han, men prøv å holde deg nøytral og still spørsmål: "hvis du mener det er sånn, kan du gi konkret eksempel på når det etter sigende skal ha skjedd".... "kan du utdype dette litt mer..." osv.

Kast ballen tilbake til den som angriper deg med spørsmål som kan sette han litt fast ift det som ikke er sant.

Du kan også ta opp ting ved å si f.eks. " x, du sier at jeg gjør slik og slik. Min oppfatning er at jeg har håndtert disse situasjonene på en god måte fordi jeg har gjort slik og slik. Når jeg forholder meg til disse oppgavene så tenker jeg sånn og sånn og jeg forholder meg slik og slik, og det å være vennlig og høflig og møte folk med positivitet og et smil gjør situasjonen hyggeligere og skaper en bedre atmosfære. Hva der du du mener er så galt med å være positiv, x?"

Da har du rolig oppsummert hva han har sagt, du har rolig sagt din side av saken, vist hvordan du gjør en god jobb, at du ikke lar deg vippe av pinnen av falske anklager... og du spør ham hva som er galt med at du velger å gjøre jobben så positiv som mulig. Blir den andre usaklig så er beste måten å møte det på å være saklig selv og kaste spørsmål tilbake til den som er usaklig - som regel viser det hvor urimelig den usaklige er.

Prøv å holde deg mest mulig saklig og nøytral, men stå for den måten du gjør jobben din så lenge du vet du har gjort en god jobb og at anklagene er falske.

Vær deg selv og vis at du er trygg på at du gjør en god jobb.

Lykke til! :)

Anonym poster: 24dac59cc73f421d3db4a1d3961b06df

Skrevet

Takk for gode råd. Hadde så lyst til å si:DU JUGER! DET ER IKKE SAnt! Men vet jo at det kommer jeg ingen vei meg. Nok engang, takk for god råd:)

Skrevet

Takk for gode råd. Hadde så lyst til å si:DU JUGER! DET ER IKKE SAnt! Men vet jo at det kommer jeg ingen vei med.Nok engang, takk for god råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...