Bustetroll Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Trodde babyer sov mye jeg.... ikke den jeg har i alle fall.. kl 02-0300 på natta bestemmer hun seg for å sove.. Eneste gangen hun sover på dagen, er når vi er ute med vogna, (eller hjemme med ca samme tidspunkt) Sover ALDRI etter kl 18. Vanligvis er vi hjemme /hun våkner rundt 17. (da har hun som regel sovet fra ca kl 14). Er det normalt å da ikke sove igjen før kl 03-00? Kjenner jeg begynner å bli lei av å sitte oppe halve natta.. Kan jeg holde henne våken best mulig en dag, og prøve å snu rytmen? Stå opp tidligere, og få henne til å ikke sove til lengre enn 14-15 på dagtid..? Eller er det fyfy og nekte baby søvn ..
Portishe Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Hvor gammel er ho da? Kan du ikke begynne i det små, og prøve sakte å snu døgnet?
2013 Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Er ikke bra for dem å være overtrøtt heller, da sover de dårligere...
Bustetroll Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2013 Glemte jo si det. Hun er 10 uker i dag.. Er siste uka hun har hatt denne døgnrytmen... Tenkte jo så klart ikke å nekte henne søvn i det hele tatt.. men passe på at hun ikke sover noe etter kl 15 f.eks.. og legge henne tidlgere og da igjen stå opp tidlig. Jeg bryr meg ikke om jeg må stå opp tidlig, liker det best, få mer ut av dagen.. vi sover begge til 10-11 sånn som det er nå... med våkninger 7 for mat, da drar mannen på jobb kl 8.. så sovner igjen litt over 8.. også videre til ca 10-11
Beklager - Dysleksi Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Rutiner og noen for for sytem på ting er bare å glemme med så små barn. Når de bikker 3 mnd begynner det å gå seg til. Men det er som regel slik med små barn at "søvn avler søvn" jo mer de sover om dagen, jo mer sover de om natten. Høres Crasy ut, men det er faktisk slik Desuten er det ofte slik at babyer har en god våken periode rundt 17 tiden. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men jeg husker de sa på helsestasjoene at det var veldig vanlig, og at dette falt veldig heldig ut med at det ofte var tidspungte far kom hjem og hadde mulig het til å se barnet. Det er heller ikke vanlig å få langt babyen for natten før 11-12 tiden på kvelden og at den da er oppe igjen en til 2 ganger om natten når den er så liten er veldig vanlig. Jeg anbefaler deg virkelig ikke å holde babyen oppe. Da tror jeg du vil få en sliten og forvirett baby som sover enda mer urolig. En ting som jeg kan anbefalle er at du gjør forsjell på sovingen om natten og soving om dagen ved at du lar det være lyst for babyen der den sover om dagen, og mørkt om natten. Du kan også flytte babyen på eget rom. Lukten av mamma og pupp og alle bevegelser og lyder gjør det letter at babyen våkner.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Jeg syns ti uker syns jeg var litt tidlig til å begynne å regulere sovingen. Jeg ville latt babyen kjøre sitt løp til det er stort nok til å begynne med rutiner. Anonym poster: 0ba213a964f2868abbc879c2c3cd4813
Spiffie Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Babyer har ikke noen skikkelig rytme før ca 3 mnd. Jeg tror ikke det er så lurt å prøve å holde en så liten baby våken når de vil sove, men du kan jo sjekke med helsesøster? Det høres ikke ut som sååå lite søvn, selv om det er kjipe tidspunkt for søvn. Førte søvndagbok på mitt barn, som sov maks 10 timer ila døgnet, og aldri mer enn to timer i strekk. Håpe på at nestemann er sovebebi Trøsten er at det går over!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Søvn avler søvn. Prøv å holde ut! (hvis babyen er klar for det - stimuler en del før kvelden) En ting til: man får råd fra hs om at man skal legge barnet kl.7-8 om kvelden. Ikke gjør det - vent til du selv skal legge deg. Da kan du fort få noen timer sammenhengende søvn! Lykke til! Anonym poster: 6081d49527ead9a71b24906e22d8942f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå