Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Drikker dere i prøveperioden? Mener selvsagt ikke mye, men kanskje et glass vin f.eks mellom eggløsning og første forventet mens? Anonym poster: b56f7e48905ac3f08ff27af96b68308a
Februargullet2013 Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 leser dere aldri hva andre skriver her inne dette teamet er tatt opp mange ganger
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Jeg drakk helt normalt frem til jeg testet positivt. Siden det var jul ble det alkohol hver dag, men ikke fyll selvsagt. Anonym poster: 30af7e0070a0d9d03df8ad2af47b73a5
Bustetroll Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Holdte på å si jeg gjorde det.. men vi prøvde jo ikke.. var ikke planlagt.. Dog ingen av oss gjorde stort for å forhindre det, he he. Jeg drakk mens jeg var gravid og.. Før jeg visste det så klart ! en god del og... ca 3-4 ganger. Men frisk og rask baby ! Det farligste ved alkoholinntak under graviditen er vel faktisk ikke hvor mye, men NÅR man drikker.. Drikker mann idet viktige deler hos fosteret utvikles, hemmer det utviklingen.. et glass vin om dagen er greit sier noen... ja, det går sikkert bra i de fleste tilfeller, men ett glass til feil tidspunkt, så kan mye være ødelagt.. Har 2 veninner som drakk som svamper under graviditeten (visste ikke at de var gravide............. ) Begge barna er underutviklede... Ene mangler en del av den motoriske delen av hjernen, den andre er født uten og kan ikke gjøre stort... 7 år, kan ikke spise selv, bruker bleie.. Nei UFF. Det beste er nok å holde seg unna alkohol 100%. Også mens man prøver
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 leser dere aldri hva andre skriver her inne dette teamet er tatt opp mange ganger Du verden hvor kjedelig forumet hadde blitt om alt kun skulle diskuteres en gang. Forumet lever jo på repeat. Forøvrig utmerker ikke akkurat du heller deg som en aktiv bruker av søkfunksjonen jfr dine tråder. Synes ikke dette er lett. Men har kommet frem til at jeg kommer til å ta noen slurker vin ved behov (les jobb sammenkomster) frem til graviditeten offentliggjøres. Dette fordi det meste av viktige jobbsettinger inkluderer alkohol. Og det bemerkes først og snakkes mest om de som drikker brus. Graviditet og småbarn er som kjent ikke det beste karrieretrikset. Anonym poster: ca156d17c42afab5ae015fba24ea5fc9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 leser dere aldri hva andre skriver her inne dette teamet er tatt opp mange ganger Du verden hvor kjedelig forumet hadde blitt om alt kun skulle diskuteres en gang. Forumet lever jo på repeat. Forøvrig utmerker ikke akkurat du heller deg som en aktiv bruker av søkfunksjonen jfr dine tråder. Synes ikke dette er lett. Men har kommet frem til at jeg kommer til å ta noen slurker vin ved behov (les jobb sammenkomster) frem til graviditeten offentliggjøres. Dette fordi det meste av viktige jobbsettinger inkluderer alkohol. Og det bemerkes først og snakkes mest om de som drikker brus. Graviditet og småbarn er som kjent ikke det beste karrieretrikset. Anonym poster: ca156d17c42afab5ae015fba24ea5fc9 Så du planlegger å drikke alkohol mens du er tidlig i svangerskapet bare for at det ikke sjal snakkes om på jobb? Du om det! Vi prøvde å bli gravide i nesten to år første gang. Jeg drakk da innimellom et glass vin eller tre mellom mens og eggløsning. Holdt meg unna mellom eggløsning og mens/test. Anonym poster: 2bc5f985385809a5c0a8edf251cbd000
Rediken Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Ja, i prøveperioden har jeg tatt meg ett glass vin eller en cider, men ikke noe mer en det.
Regina Phalange Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Jeg levde som normalt i prøveperioden, tok ingen hensyn, heller ikke med alkohol. Man kan jo holde på en stund med prøving, så jeg synes man skal hygge seg på alle mulige måter :-)
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Jeg var kjempe forsiktig med det, helt til vi fant ut av at vi skulle pause litt fra prøve stresset. Så begynnte å leve "normalt" igjen. Tok en tur ut med noen jenter fra jobben osv. Koste oss med litt vin en kveld osv.. En uke etter testet jeg posetivt
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 leser dere aldri hva andre skriver her inne dette teamet er tatt opp mange ganger Du verden hvor kjedelig forumet hadde blitt om alt kun skulle diskuteres en gang. Forumet lever jo på repeat. Forøvrig utmerker ikke akkurat du heller deg som en aktiv bruker av søkfunksjonen jfr dine tråder. Synes ikke dette er lett. Men har kommet frem til at jeg kommer til å ta noen slurker vin ved behov (les jobb sammenkomster) frem til graviditeten offentliggjøres. Dette fordi det meste av viktige jobbsettinger inkluderer alkohol. Og det bemerkes først og snakkes mest om de som drikker brus. Graviditet og småbarn er som kjent ikke det beste karrieretrikset. Anonym poster: ca156d17c42afab5ae015fba24ea5fc9 Så du planlegger å drikke alkohol mens du er tidlig i svangerskapet bare for at det ikke sjal snakkes om på jobb? Du om det! Vi prøvde å bli gravide i nesten to år første gang. Jeg drakk da innimellom et glass vin eller tre mellom mens og eggløsning. Holdt meg unna mellom eggløsning og mens/test. Anonym poster: 2bc5f985385809a5c0a8edf251cbd000 Noen slurker tar ingen skade av. Anonym poster: ca156d17c42afab5ae015fba24ea5fc9
Hringariki Skrevet 19. januar 2013 #11 Skrevet 19. januar 2013 Drakk litt (aldri fylla) fra mens til eggløsning og de første par dagene etter eggløsning (før implantasjon), men tviler på den medisinske begrunnelsen bak. Egget utvikles/modnes jo før eggl også. Du øker samtidig sjansene for pos test ved å stå over. Det er jo også myndighetenes råd.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #12 Skrevet 19. januar 2013 Vi prøvde egentlig ikke, så drakk to ganger uten at jeg viste jeg var gravid. Testet med en gang mensen var forsinket og etter det var det null alkohol. Anonym poster: ded987f9165ee733583a992199182be0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #13 Skrevet 19. januar 2013 Hadde egentlig ikke begynt å prøve, så jeg drakk rundt tiden jeg ble gravid. Anonym poster: b042a25b6fba43c329dd7a9e4fdd61e2
DaTuMa Skrevet 19. januar 2013 #14 Skrevet 19. januar 2013 Drakk til jeg fikk positiv test. Testet alltid før jeg skulle ting der det var alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå