Gå til innhold

Har dere barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke? Trenger man det? Eller er de offentlige ordningene bra nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi har selfølgelig forsikring.. Ting blir mykje enklere viss noe skulle skje,, men håper over alt i hele verden at vi aldri får behov for det..

Skrevet

ja så klart! gidder ikke å begrunne det engang. Det burde vært selvsagt for alle

Skrevet

Vi har ikke det, men har ikke slått helt i fra oss tanken med tanke uførhet. Vi har god økonomi og kan i utgangspunktet hjelpe barna våre økonomisk resten av livet. Men vi har ingen garanti for at noe ikke kan skje med vår økonomi, selv om sannsynligheten er minimal. Så det hadde vært en ekstra trygghet med forsikring som dekker uførhet.

Skrevet

Nei det har vi ikke.

Etter å ha lest vilkårene i de ulike forsikringsavtalene synes jeg det var bortkastede penger!!

Sikrer oss heller økonomisk på andre måter:)

Anonym poster: 018fbe328d461dccccbb3732ca87b98a

Skrevet

Har vanlig barneforsikring på de. Men vi ser ingen vits med helseforsikring på de, ser ikke vitsen med oss heller. Vil ikke at det skal bli usa tendenser her i norge når det kommer til helsevesenet og forsikringer, og ikke minst så er jeg superfornøyd med hvor godt tilbud det norske helsevesenet har.

Anonym poster: 11b9e6a4f3f433a7990e18a73964e0bd

Skrevet

Jepp! Hele hurven er forsikret, stoler ikke ett sekund på det offentlige.

Skrevet

Har vanlig barneforsikring på de. Men vi ser ingen vits med helseforsikring på de, ser ikke vitsen med oss heller. Vil ikke at det skal bli usa tendenser her i norge når det kommer til helsevesenet og forsikringer, og ikke minst så er jeg superfornøyd med hvor godt tilbud det norske helsevesenet har.

Anonym poster: 11b9e6a4f3f433a7990e18a73964e0bd

HVA!? Hvordan kan du være superfornøyd med det? Har du fått med deg saker som skjer i media?

grøss

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke? Trenger man det? Eller er de offentlige ordningene bra nok?

Vi har, en elendig en i DNB. Har den bare fordi den er gratis og følger med sparekontoen til ungene.

Anonym poster: 6b85cd2673583f6e657ddcdf1fc21772

Skrevet

Ja, det har vi. Men jeg synes ikke det er noen selvfølge og noe man absolutt må prioritere.

Det viktige i en barneforsikring er uføredekning. Alt det andre er ting man har ganske gode offentlige ordninger for i utgangspunktet. Men om barnet skulle bli ufør i ung alder, vil det være nyttig med en barneforsikring for å slippe en hel voksentilværelse som minstepensjonist.

Enda viktigere for vår del var å velge en barneforsikring med mulighet for videreføring av uføredekning som voksen uten at det må leveres ny helseerklæring. Begge vi voksne i familien har helseproblemer som gjør oss utelukket for uføreforsikring, det ønsker vi ikke at skal videreføres til barna.

Anonym poster: 214a4da7c1ee5c88e1133ba001fd5554

Skrevet

HVA!? Hvordan kan du være superfornøyd med det? Har du fått med deg saker som skjer i media?

grøss

Det norske helsevesenet er eksepsjonelt bra på verdensbasis.

Skrevet

grøss

Det norske helsevesenet er eksepsjonelt bra på verdensbasis.

Hehe ja vel, så sier vi det.

Skrevet

Nei det har vi ikke. Har aldri skjønt poenget.

Anonym poster: 0373a0145e69b79c8ba2ba72ac3a45f1

Skrevet

Ja, her er hele hurven forsikret, eller vesla er ikke enda, hun er bare 2 uker så vi har ikke fått personnr eller meldt inn navnet hennes. Så fort vi har fått det blir hun også forsikret. Greit at vi har et flott helsevesen osv, men liker tryggheten forsikringen gir i tillegg :)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Nei, det har vi ikke.

Om uhellet skulle være ute har vi økonomi til å bygge om/bygge nytt og ev reise til utlandet for alternativ behandling. Ellers har jeg all tiltro til at det norske helsevesenet.

Vi har erfart det og er målløse av beundring, både over menneskene som jobber der og systemet som gjør alt i sin makt uten å kreve en krone.

Eneste vi vurderer er ung ufør forsikring for å unngå et liv på minstepensjon.

Jeg tror at mange av barneforsikringene er falsk trygghet. Det er dessverre ikke sånn at man får velge av øverste hylle når det gjelder behandlingstilbud da heller.

En som jobber i et forsikringsselskap fortalte at barneforsikring er noe av det de tjener mest på.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Når junior blir født kommer jeg til å ha samme forsikring på han som jeg har på meg selv. Jeg har person+ forsikring fra Gjensidige. Er forsikret mot absolutt alt! Kun det beste er bra nok, man vet aldri hva som kan skje :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...