Gå til innhold

Hvordan gå frem med bleieslutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en 2,5 åring?

Noen gode tips?

Hadde vært godt å slippet to bleieunger når nr 2 kommer i mai.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bud; Ikke stress!:)

På min datter trodde jeg alt håp var ute når hun hele tiden tisset seg ut...men SÅ startet vi med et ganske enkelt klistremerke system med en type klistremerke for bim og en annen for bommelom:-)

Det funket finfint og før vi visste ordet av det var hun tørr på både dag og natt og har vært det siden ;)

Lykke til, det kommer til å gå bedre enn du tror!:)

Skrevet

Hehe, du har tenkt samme tanken som meg ja. Andremann her kommer også i mai :-)

Jenta vår var tydeligvis helt klar selv hun så vi bare fjernet bleia etter juleferien. Hun har hatt to uhell og da har vi passet på å ikke gjøre et nummer ut av det. Bare trøstet henne og sagt at det er helt i orden osv og skifet klær.

Til å begynne med ville hun ha på bleie hver gang hun hadde vært på do, men vi sa konsekvent nei hver gang og da sluttet hun ganske fort med å spørre om det.

Når hun har vært på do så skryter vi og er den andre av oss også hjemme så springer hun inn i stua og forteller hva hun har gjort! Kjempestolt!

Nattbleie tror jeg nok vi venter litt med. Den er ganske tissevåt om morgenen og vil ikke bli lei seg og føle seg misslykket fordi hun tisser på seg. Venter nok et par måneder til iallefall :-)

Skrevet

Vi har en gutt som blir 3 år i april,og han bruker bleie. Vi venter ei lita jente med termin til tirsdag:)

vi synes jo det hadde vært gøy om gutten vår hadde klart å slutte med bleie før babyen kommer,men han er null interessert i å sitte på potte eller do . Hehe. Har gått uten bleie inne flere ganger i ca én time,og det har gått bra. Men han vil bare sitte på potte og noen ganger på do MED bleie og/klær på! Så han er nok ikke klar for å slutte enda. Så da stresser jeg ikke med det.

Har også foreslått klistremerke-systemet for han,men uten hell foreløpig. Hehe

Skrevet

Har tenkt på klistremerke belønning eller kjøpe en leke som han bare får bruke når han sitter på do. Han har vært veldig intressert til tider,men så vil han ikke mer. Men tenker at vi får prøve å se om han vil nå,blir jo ekstra stas med litt belønning og :)

Skrevet

Vi stressa egentlig ikke noe med det. Han hadde jo sett oss gå på do, så spurte jeg om han ville prøve å tisse på do. Det ville han. Så prøvde han det. Han forysatte med bleie, men sa til han at han kunne si ifra når han ville tisse på do mer. Etter to til tre mnd hadde han helt sluttet med bleie. Først hjemmme og så i barnehagen. Sluttet på natta samtidig. Hadde noen få uhell, men ike noe stress egentlig. Vi prøvde oss på klistremerkeordning, men både han og vi glemte bort klistremerkene. Så 2-3mnd før treårsdagen sin hade han slutta.

Skrevet

Gutten vår slutta med bleie på dagtid når han var akkurat 2 år, med god hjelp av klistermerkemetoden som er nevnt over:) men før vi begynte med merkene, snakket vi positivt om det å gå på toalettet istede for å bruke bleie. Vi lot han bli med oss inn på do, for å vise at det ikke var skummelt i det tatt, helt naturlig uten noe stress:)

Funket som bare det, gikk ikke lang tid da før han selv ville prøve.

2-3 mnd senere var han også tørr på natta, nektet å ha bleie på seg når vi tok natta stellet. Har vært et par uhell på natta selvfølgelig, men det må man regne med. Tisselaken er en selvfølge i denne perioden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...