Gjest April barn <3 Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Hvordan legger dere barnet? Vår yngste på ni mnd er dessverre vant til å bli koset og bysset i søvn. Noe som begynner å bli både tidkrevende og tungt. Problemet er det at når jeg ikke bysser så reiser han seg opp og babler en stund før han begynner å gråte. Ikke sår gråt men mer sint gråt. Har prøvd å gå inn og legge han ned uten å si noe, en gang holdt jeg på i to timer uten at han sovnet av seg selv. Han gråt så intenst at storebror ikke fikk sove når han skulle legge seg. Hva gjør man med bestemte små?
Linerlen og pipipen Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Gutten min på 9 mnd har periodevis vært veldig vrang å legge. Her er det heldigvis en ganske god periode akkurat nå. Kvelden vår ser slik ut: Kl 18 grøt Ca 1830 kveldsstell med bytte til pysj, kjapp vask Hvis han er ganske pigg så får han rase fra seg en liten stund, ellers bærer det rett i seng. Jeg gir han en flaske MME når han er lagt i senga. Når den er fortært er han som regel veldig døsig og da sniker jeg meg bare så stille jeg kan ut av soverommet. Noen ganger reiser han seg opp på knærne og sutrer etterpå. Da går jeg inn, og uten å snakke med han så legger jeg han rolig ned og brer over igjen. Av og til litt mer melk om han er ganske vrang. Veldig sjelden jeg tar han opp av senga etter at vi først har sagt natta. Lar det aldri gå mer enn to minutter med skriking før jeg går inn. Enkelte kvelder kan det ta ganske mange runder inn på soverommet dessverre.
Eira <3 Familien Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har tvillinggutter på 9 mnd, men har heldigvis ikke problemer med leggingen. Jeg har et kveldsrituale jeg brukte på vår eldste som jeg også bruker på dem. De får kveldsmat i halv åtte tiden og etterpå underholder far dem mens jeg legger eldstejenta vår. I halv ni tiden er det badetid (vi bader dem hver kveld som en del av kveldsritualet og det blir jeg å gjøre til dem er rundt året), deretter er det litt småkos på stellebordet mens de får på bleier og pysj. Når de er ferdig stelt tar vi dem inn på soverommet (der er det kun et nattlys på) og gir dem en flaske melk mens de ligger i sengen. Etterpå setter vi på hver deres uro over sengen, stryker litt på dem og sier god natt. Deretter går vi ut og vi hører dem ligger å "småprater", men sovner egentlig ganske kjapt etter flasken:) En periode måtte vi sitte og stryke dem på ryggen i opptil en halvtime, men det er heldigvis over nå Mitt råd til deg er bare og prøve deg fram med forskjellige metoder. Det som passer meg passer sikkert ikke deg, men nå er jo deres så stor at å bysse ham til søvn kan fort bli ganske tungt og slitsomt. Lykke til i prøvingen! Det kan ta litt tid, men du finner nok ut av det til slutt:)
Sli1 Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Min er 8 mnd og klokken 18.00 er det grøt og evt bad. 18.30 pysj, kos og melk 19.00 legger han i senga og han sovner:) Heldigvis sluppet å være streng når det kommer til legging, men når man har vendt dem til å bli bysset i søvn når de er 9 mnd er nok det, det eneste som hjelper.. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå