Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Er så sint at jeg nesten sprekker... I går kjørte jeg borti en bil da jeg jeg skulle parkere. Så ingen ytre skader, skadet ikke bilen osv, men allikevel la jeg igjen navn og nr. Eieren kom ut samtidlig med meg så jeg fortale vedkommende hva som hadde skjedd og han kom frem til at støttfangeren hans var flyttet litt. Vi ble enige om at dette egentlig ikke var noe forsikringsak og at jeg skulle ta kostnaden privat. Han tok bilen til et verksted,ringte meg å forlangte 2000kr for å reparere. Dette kunne han jo godt gjøre selv til sommeren sa han, men pengene skulle han ha. Stusset litt på summen så jeg ringte bilverkstedet han besøkte i går i dag tidlig. Mekanikeren kunne fortelle meg at han hadde gitt et overslag på MAX 1400kr!!! Har prøvd å få tak i svindleren i dag, men han tar ikke telefonen og det er kanskje like greit for jeg er ikke helt sikker på hva jeg si til han annet at det er høyst motbydelig å forsøke å svindle meg fordi jeg var ærlig!!! Hva ville dere ha gjort?? Anonym poster: 1b09bbc96bc4085b07f85313c9ce2519
☆☆☆ Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Hadde latt det fare, det vil ta tid og kreve mykje styr å få att pengane. Ville kanskje sendt ein SMS om at eg synes det var svært lite pengar å gidde å gjere seg til tjuv for.. Surt, men surare om du skal kaste bort mykje tid og energi på dette..
Gjest yrild Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Jeg ville skreket litt og så betalt til mekanikeren, ikke til mannen direkte...
Gjest Morn du Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Det er snakk om 600 kr han vil svindle deg for. Litt for tort og svie, tiden det tar å få bilen på verksted. Forlang at han leverer den på verkstedet, du vil kanskje ha kvittering på jobben?
DaTuMa Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Hvis et forsikringsselskap skal reparere skaden betaler de hva det koster. Hvis personen ønsker penger isteden er det et vesentlig lavere beløp. Jeg ville sagt til personen at enten får han reparere og sende deg regningen. Eller så ville jeg fått skaden taksert hos NAF og sagt han ville ha kontantoppgjør. Det vil si at summen blir lavere. Han kommer garantert til å bare ta pengene og ikke fikse skaden
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 hvis han holder på sitt, så si du kan komme på verkstedet og betale der. så vet du at du ikke må betale for mye i allefall. og ringer han deg ikke opp igjen, så la vær å ringe han og.. Anonym poster: eba9942c9c354cb08e6972919dc6c819
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har heldigvis ikke betalt han enda, skal ringe naf å høre hvor mye de skal ha for å taksere skaden. Dette gleder en gammel bil med flere gamle skader på støttfangeren så det kan være at jeg ikke er skyldig i det hele tatt. Reparasjonen er å rettet ut igjen støttfangerfeste, det som er rart er at det ikke engang er skade på plastikken på fangeren. På min bil er det ingen skader i det hele tatt, ikke et eneste hakk eller ripe. En ting har jeg bestemt meg for å det er at han ikke får 2000kr av meg. Skal bilen på verkstedet skal jeg være der når han leverer og når han henter, for å forsikre meg om at jeg kun må betale den skaden og ikke de andre. Anonym poster: 22d2249c034692e85f95b60161156fa6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 ps, han gjorde også et stort nummer av at han satte pris på at jeg var så ærlig!! Snakk om å tale i tunger!! de to siste er hi Anonym poster: 22d2249c034692e85f95b60161156fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå