Gå til innhold

bruker/brukte barna dine smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja begge. Nr 2 viste tegn til smokknekt, men da ble han tvangssmokket til han tok den. Smokk reduserer faren for krybbedød i tillegg til å være en lyddemper og dekke sugebehovet. Smokk er genialt mao :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første min brukte ikke, men andre mann er helt ekstrem på sutten. Han er 1 1/2 og jeg ser at det kommer til å bli et problem etterhvert. Han spør etter den hele tiden. Litt uvant for nr 1 ville ikke ha etter 6 mnd

Skrevet

Eldste brukte, fikk ikke til amming før brystskjold ble tatt i bruk så hun likte de store tuttene. Sluttet helt med den da hun var 2,5 år og hadde sluttet å sove på dagen. Leverte den til nissen og fikk pakke i bytte. Kjempe fornøyd : ) Prøvte på minsta, men hun bare spyttet den ut igjen. Brukte heller meg som tutt.. Blir spennende og se hvordan lillebror blir..

Skrevet

Storesøser brukte smokk. Hun var rett over året når vi bestemte at smokken var til soving og bilkjøring da det tok seg litt opp med bruken. Hun sluttet når hun var rundt 3 år, frivillig. Var aldri noe problem at smokken var kastet i vedovnen.

Det var vel pga stort sugebehov.

Lillebror har aldri vært intressert i verken smokk eller flaske så derfor brukte ikke han smokk :P

Skrevet

Eldste brukte smokk i en mnd, den var nesten limt i munnen hennes den mnd og så var den skikkelig teit og spyttet den ut.

Minste viste ingen behov for smokk så jeg prøvde ikke engang.

Anonym poster: ceda7891521ef1ae8dc82835d7884238

Skrevet

Eldste brukte smokk frem til 2 års dagen

sluttet tvert og var ikke no problem!

Minsten er 7 mnd og er veldig glad i smokk. Kommer å slutte med den senest ved 2 års alderen.

Blir helt matt av mødre som lar ungen bruke smokk til de er langt over 3-4 år.

Verste jeg ser.

Anonym poster: a4964575dbbbd0af26dd03f79c345499

Da ser du ikke mye ille...

Anonym poster: e1dec8a2887ba17176037a2c7da7e059

Skrevet

Ja han bruker smokk, men bare når han skal sovne. Det første mini gjorde da han kom ut av magen var å sutte på fingrene.. Det har jeg prøvd å vende han av ved å gi han smokk, men har fader ikke fått det til. Vil heller at han skal bruke smokk enn å bruke fingrene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...