bIomstre Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Til meg selv Easy Lunch Boxes er kjøpt inn, polarbrød og matmuffins er bakt og lagt i frysen. Klar-ferdig-køyr! I dag har ho mor med seg En grovskive med smør med en boks minimakrell til. Kornmokjeks, brie og valnøtter, en matmuffins fylt med julerester (kalkun, edamer, seranoskinke), eple, pære og brownies. Mmmm, kose seg! Tips til energirik snack til å putte i boksen mottas gjerne
Gjest Anybody Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Nam!!! Du er en inspirasjon. Avkom får slikt no i matboksen, ho mor får en skyr yoghurt. Men energi: skyr yoghurt eller annen semi sunn yoghurt. Mal mandler/nøtter, ha i et lite beger med havregryb og knuste linfrø og litt kokkos. Ha i yoghurten/ kesamen ++
bIomstre Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2013 Nam!!! Du er en inspirasjon. Avkom får slikt no i matboksen, ho mor får en skyr yoghurt. Men energi: skyr yoghurt eller annen semi sunn yoghurt. Mal mandler/nøtter, ha i et lite beger med havregryb og knuste linfrø og litt kokkos. Ha i yoghurten/ kesamen ++ Takk for tips, har på følelsen at mandler kan bli min nye venn. Har akkurat funnet ut at laktose er noe jeg bør holde meg unna. Så skyr utgår, men jeg må se å få sondert terrenget for andre ting, vet jo det finnes fler og fler alternativer! Her har avkom like kule bokser, men ikke like kult inhold. De er fornøyde med skiva si og enten en yoghurt eller frukt, så da lar jeg det bli med det (de skulle jo bare sett hva mor putter opp i egen boks!).
Gjest Anybody Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Nam!!! Du er en inspirasjon. Avkom får slikt no i matboksen, ho mor får en skyr yoghurt. Men energi: skyr yoghurt eller annen semi sunn yoghurt. Mal mandler/nøtter, ha i et lite beger med havregryb og knuste linfrø og litt kokkos. Ha i yoghurten/ kesamen ++ Takk for tips, har på følelsen at mandler kan bli min nye venn. Har akkurat funnet ut at laktose er noe jeg bør holde meg unna. Så skyr utgår, men jeg må se å få sondert terrenget for andre ting, vet jo det finnes fler og fler alternativer! Her har avkom like kule bokser, men ikke like kult inhold. De er fornøyde med skiva si og enten en yoghurt eller frukt, så da lar jeg det bli med det (de skulle jo bare sett hva mor putter opp i egen boks!). Soyayoghurt er da et supert alternativ! Super godt! Jeg spiser det og skyr om hverandre. Den med blåbær er super god og ikle dyr! Soyamelk er også gull å ha i hus, samme konsistens som kumelk og kan derfor brukes akkurat som vanlig melk i kaker, grøt og pannekaker. Jeg bruker aldri vanlig melk, selv ikke i kakene jeg baker.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Noen gode oppskrifter på sunne lunsjmuffins eller?
maxim Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Til meg selv Easy Lunch Boxes er kjøpt inn, polarbrød og matmuffins er bakt og lagt i frysen. Klar-ferdig-køyr! I dag har ho mor med seg En grovskive med smør med en boks minimakrell til. Kornmokjeks, brie og valnøtter, en matmuffins fylt med julerester (kalkun, edamer, seranoskinke), eple, pære og brownies. Mmmm, kose seg! Tips til energirik snack til å putte i boksen mottas gjerne Lyst og dele oppskriften på hjemmelaget polarbrød??
bIomstre Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2013 Noen gode oppskrifter på sunne lunsjmuffins eller? Oppskrift skal bli, jeg har folk til slikt http://anhexi.blogg.no/1346757159_matmuffins_med_spicy_.html Grei basis, så bytter man ut etter hva hjertet begjærer og kjøleskapet inneholder...
bIomstre Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2013 Lyst og dele oppskriften på hjemmelaget polarbrød?? Jeg har brukt denne: http://kristineshusmorblogg.blogspot.no/2010/10/polarbrd.html
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Noen gode oppskrifter på sunne lunsjmuffins eller? Oppskrift skal bli, jeg har folk til slikt http://anhexi.blogg.no/1346757159_matmuffins_med_spicy_.html Grei basis, så bytter man ut etter hva hjertet begjærer og kjøleskapet inneholder... MMM, det så godt ut!
Gjest sug lut Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 Matpakke kan være kjempestas, bare jeg gidder å smøre den. I dag hadde jeg grovt brød klappsammen med rød pesto, felt-salat, røkt kalkun og tomat, det er jo en egen liten fest i lunsjen, for en brøkdel av kjøpelunsj.
Gjest amandine Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 (endret) Til meg selv Easy Lunch Boxes er kjøpt inn, polarbrød og matmuffins er bakt og lagt i frysen. Klar-ferdig-køyr! I dag har ho mor med seg En grovskive med smør med en boks minimakrell til. Kornmokjeks, brie og valnøtter, en matmuffins fylt med julerester (kalkun, edamer, seranoskinke), eple, pære og brownies. Mmmm, kose seg! Tips til energirik snack til å putte i boksen mottas gjerne Lyst og dele oppskriften på hjemmelaget polarbrød?? Her er mine: 150g lettkokte havregryn500 g fibra fullkornshvetemel350 g vanlig hvetemel1 pk gjær50 g sukker(jeg bruker gjerne litt honning eller lønnesirup istedet)litt salt1 dl olje4,5 dl melk2 dl vannbland, elt og hev og kjevle ut til passe tykk. Stikk ut former(pepperkakeformer gjør susen til ungene,jeg liker godt hjerter)og prikk med gaffel. Etterhev ca 10 min og stek ved 175 grader til de er såvidt gylne. De må ikke stekes for lenge,de skal jo være myke..Deilige å ha i frysen, tiner mens du venter på lunsj. Endret 18. januar 2013 av amandine
Gjest amandine Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Prøvde til og med å redigere,men noen har visst bestemt at det skal se meget uoversiktlig ut. Håper du klarer å lese likevel...
Gjest @---;- Skrevet 19. januar 2013 #13 Skrevet 19. januar 2013 Til meg selv Easy Lunch Boxes er kjøpt inn, polarbrød og matmuffins er bakt og lagt i frysen. Klar-ferdig-køyr! I dag har ho mor med seg En grovskive med smør med en boks minimakrell til. Kornmokjeks, brie og valnøtter, en matmuffins fylt med julerester (kalkun, edamer, seranoskinke), eple, pære og brownies. Mmmm, kose seg! Tips til energirik snack til å putte i boksen mottas gjerne Litt nysgjerrig, men hvor har du fått tak i boksen? Regner med det er den samme som er på nettsiden easylunchbox.com. Men, får man tak i denne i butikk? Såg bare kjempe snerten ut...
Gjest sug lut Skrevet 19. januar 2013 #14 Skrevet 19. januar 2013 Jeg kan varmt anbefale denne versjonen, som har fire innerbokser OG bestikk: http://secure.laptoplunches.com/items.asp?Cc=LUNCH_BOX_2.0&Bc= Har hatt den i fem-seks år, den er genial: litt salat i den ene store innerboksen, litt pasta med saus i den andre store som har lokk, revet parmesan i den bittelille med lokk, druer i en av de små og nøtter i den andre. Og like fin etter hundre runder i oppvaskmaskin også.
Gjest amandine Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 Har de plass til brødskive, lut? Er på jakt etter nye til skoleungene. De har pr nå tupper m faste vegger i men løse bokser i tiltaler fruen..
Gjest sug lut Skrevet 20. januar 2013 #16 Skrevet 20. januar 2013 Har de plass til brødskive, lut? Er på jakt etter nye til skoleungene. De har pr nå tupper m faste vegger i men løse bokser i tiltaler fruen.. Nei, ikke så gode på brødskive medmindre du gjør det jeg av og til gjør til ungens store glæde, nemlig lager fire lekre små kanape-str doble skiver av brødmaten, med bortskåret skorpe og masse digg pålegg...
bIomstre Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 20. januar 2013 Litt nysgjerrig, men hvor har du fått tak i boksen? Regner med det er den samme som er på nettsiden easylunchbox.com. Men, får man tak i denne i butikk? Såg bare kjempe snerten ut... Det er den ja. Kjøpt på norsk nettside, men de jeg handlet fra har de ikke lenger. Sjekk going.no, de skal ha, og har et godt utvalg forøvrig.
bIomstre Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 20. januar 2013 Klar for ny uke, med nye muffins - Matmuffins med squash, paprika, hvitløk, tomat og skinke. - Gulrotmuffins ala Room(uten krem): http://detsoteliv.no/print.php?2671 Jiipii, snart mandag!
Popelko Skrevet 21. januar 2013 #19 Skrevet 21. januar 2013 Så flink du er! Inspirert tilnå fylle opp fryseren, om ikke til matpakker( er hjemme med yngste, eldste får mat ibhg) men alltids greit å ha slikt i fryseren når det kommer besøk, og ikke minst til god frokost TAKK, for at du deler :-)
...gull... Skrevet 21. januar 2013 #20 Skrevet 21. januar 2013 Amadine, kan man bytte ut fibramelet med annet grovmel? Hørtes supergode ut, men har ikke fibramelet :-)
Gjest @---;- Skrevet 21. januar 2013 #21 Skrevet 21. januar 2013 Litt nysgjerrig, men hvor har du fått tak i boksen? Regner med det er den samme som er på nettsiden easylunchbox.com. Men, får man tak i denne i butikk? Såg bare kjempe snerten ut... Det er den ja. Kjøpt på norsk nettside, men de jeg handlet fra har de ikke lenger. Sjekk going.no, de skal ha, og har et godt utvalg forøvrig. Tusen hjertelig for tipser. Nye bokser er bestilt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå