Gå til innhold

Sær mtp barnepass ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helga er det fest på "lokalet" hvor "alle" skal. Sambo og jeg er så og si aldri ute pga mangel på tilgang på barnevakt. Sambo sin mor er 80 år og mine foreldre bor desverre altfor langt unna til å kunne passe barna.

Sambo insisterer på at vi skal ta turen ut og det hadde vært hyggelig det, men, jeg må jo si det at om svigermor skal passe ungene blir det for det første sammen med ene svigerinna mi, da hun ikke orker ungene alene forståelig nok (ungene er 6 mnd og 3 år). Ungene blir å passe i vårt hjem og at vi " tar over" når vi kommer hjem. Jeg føler at det blir stress. Jeg for min del vet at det blir bare stress ved å se på klokka og jeg klarer da heller ikke nyte alkohol. Vet at jeg må opp dagen derpå, for sambo står jo aldr opp:( Har derfor sagt til sambo at jeg vil bli hjemme, da jeg ikke klarer slappe av og kose meg og opplever hele festen med pes. Han er dritsur pga dette. Han har fremmet et annet alternativ og det er å få et par onkelunger for han (25 og 20 år) til å sove her hjemme med ungene. Men, vet ikke jeg, hadde ikke dere følt på det om ungene lå i samme huset dagen etter ? Minste er jo våken gjerne et par ganger på natta også.

Flere enn meg der ute som føler det som pes vedr en slik form for barnepass som beskrevet ovenfor ? Eller er jeg unormal som min sambo kaller meg ?

Anonym poster: 54e0f5d683b223c87f127ee4313f905c

Anonym poster: 72fba14a84ed16405917d86454f52031

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet:9

Dere har tilgang på abrnepass både gjennom svigerinne og gjennom voksne onkelunger. Ungene kan være hjemme i trygge omgivelser.

Du kan vel fint dra på fest uten å nye glassevis med alkohol??

Vi har som oftest barnevakt i eget hjem selv om vi drar på fest. Nå er vi så heldige at ungene sover godt om nata, men minst en av oss må jo opp med de dagen etter. Det synes jeg er helt greit, og vi avpasser alkoholinntaket deretter. Dessuten har vi nok vokst fra flatfylla, og klarer fint å kose oss på fest uten at det blir et fylleslag!

Anonym poster: 931ffb01e3c19fa260e280cde5c393c0

Skrevet

Jeg ville ikke drukket alkohol om jeg visste at jeg skulle hjem til barna, særlig den minste på 6 mnd. Hvorfor slikt drikkepress fra mannen din? Kan du ikke gå på fest uten å drikke?

Anonym poster: 210c56747aee0bb0fa22b60622c18b6d

Skrevet

Du bør ihvertfall sette som krav at det blir samboeren som står opp med dem neste morgen, siden det er han som absolutt vil at dere skal gå.

Ellers synes jeg begge barnevakt-løsningene høres greie ut - kanskje mest den hvor de onkelbarna på 20 og 25 sover ove rhos dere.

Anonym poster: 5b0511ffc6bfb0f6acdee8706bee33dc

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

De barnevaktene kan jo kanskje stå opp med barna.

Vi hadde barnevakt når vi feiret bryllup hun hadde vår gutt og nabojenta til kl 12 dagen derpå.

Kjente ikke noe press for å stå opp tidlig selv om ungene sikkert våkna sju.

Lå riktignok på hotell, men har man barnevakt så har man barnevakt.

Skrevet

Hi,

Drikker aldri bøttevis med alkohol jeg, mange år siden det ;) For min del kan jeg gjerne ta bare brus jeg, har det like gøy for det. Sambo mener vel at å nyte litt alkohol er for å slappe av i settingen sammen med andre, og ha det gøy. Men, som sagt, liker ikke det når jeg vet ungene er hjemme. Nå har det seg slik at jeg sover utrolig dårlig på nettene uansett, og er veldig var på lyder, så mitt problem i denne saken her er at jeg ikke får slappe av og at kvelden derfor blir "påtatt".

Anonym poster: 72fba14a84ed16405917d86454f52031

Skrevet

Gjør som du vil. Vil du ikke så ikke dra. Høres ut som om det blir surt uansett hva du gjør her. :P At svigermor er 80 har ikke så mye å si om hun ellers er sprek og i tillegg har hjelp. Jeg er så sær at jeg kun bruker barnevakter jeg og barna kjenner godt. ;)

Anonym poster: c837ae72546fe9e775e3d592ca7814b7

Skrevet

For meg er det ikke noe problem da jeg drikker så lite at jeg ikke merker noen adferdsendring. Men er det slik at man føler man må legge lokk på seg selv hele tiden og ikke har det moro, er det liten vits. Men jeg hadde gjort det for mannens skyld om det var viktig for han. Heller vært edru og kjørt, samt tatt meg av barna når vi kom hjem om jeg hadde hatt en mann som ble påvirket av alkoholen etter en fest.

Skrevet

Jeg hadde stilt krav til at far skulle stå opp. Hvordan kan du akseptere at han aldri står opp med de? Det er like mye hans brn. Makan for mannfolk!

Og jeg syns ikke noe om å "tvinge" en mor ut på fest. Du må selv avgjøre hva som er best for deg :)

Anonym poster: ba479f00e58dfaa42bd8991ddc87f631

Gjest Antarctica
Skrevet

Å ta et glass vin eller to kan du vel gjøre selv om du skal opp dagen etter. Det verste er jo om festen varer så lenge at man er ødelagt av trøtthet neste morgen?

Syns du skal overlate dette til mannen din, han vil så gjerne hygge seg sammen med deg og ha en voksenkveld. La ham booke barnevakter, stol på at det går fint, og ring taxi dersom det oppstår en uløselig situasjon somm barnevaktene ikke kan takle.

Det er da mye bedre enn at mannen bare sier OK, bli hjemme da, og fyker avsted på fest aleine?

Skrevet

Jeg hadde blitt ganske sur om jeg hadde skaffet barnevakt og ville ha med mannen ut en tur og han hadde sagt nei.

Det er viktig for forholdet at man har litt alenetid med hverandre,man trenger ikke å gro fast hjemme selv om man har fått barn.

Skrevet

jeg er supersær på hvem som får passe min gutt, hittil er det kun bhg og faren min som har hatt han alene, så jeg forstår deg godt. men samtidig tror jeg det er viktig å få tatt en tur ut også uten barn. det virker som du har gode alternativer til barnevakter, og er det noe så kan de jo bare ringe deg, tipper du ikke er langt unna om det er bygdefest? jeg hadde nok valgt svigermor. hun er sikkert en som har holdt noen barn før, og kan å kose og trøste om det er behov for det :) sannsynligvis sover ungene store deler av tiden dere er borte :)

Skrevet

Regner med de guttene klarer å ta barna hvis de skulle våkne om natten og de kan jo ha de ett par timer om morgningen, så dere får sovet ut litt. Du trenger jo ikke å drikke deg dritings, men er vel ok å ta ett glass vin eller to hvis du vil.

Dere har barnepass, så hvorfor ikke gå? Blir vel deilig å ha litt tid med mannen uten barna der vil jeg tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...