Gå til innhold

Ja visst gör det ont


Anbefalte innlegg

Skrevet

når visdomstenner trekkes! Men hvor lenge skal dette vare, da? Her har jeg gått som et vrak siden tirsdag og må innrømme at jeg ikke er en spesielt herlig person når jeg har konstante smerter i hoderegionen. Så er det noen som vet hvor lenge dette kommer til å vare? Når kan jeg forvente å bli mitt vanlige, sjarmerende jeg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åj, det var jo temmelig lenge...

Fikk du med deg resept på noen smertedempende med litt mer fart i fra tannlegen eller?

Hvis ikke så ring.

Jeg fikk med meg på noe med ordet "Forte" i seg (lenge siden), men tok de ikke siden smertene ga seg relativt fort. Tannlegen min mente det kunne gjøre vondt en stund etterpå, derav resepten.

Smerter foråsaket av tenna er så ille at det kan få meg til å gjøre mange dumme ting jeg ellers ikke ville gjort.

God bedring og lykke til ihvertfall!!!

Skrevet

Godsaker med "Forte" i navnet er dessverre utelukket, for jeg ammer. Jeg tror deler av problemet er at jeg ikke får til å spise ordentlig og da blir jeg utrolig grinete. Babygrøten til Junior ser veldig fristende ut... Men det må jo snart bli bedre! (sies med litt høy, pipende røst med et påklistret smil.)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med tannlegen igjen for å sjekke at ikke du har betennelse hvis du ikke er bedre over helgen.

 

Har ingen anelse om hvilke tabletter du kan ta når du ammer, men det kan du sjekke opp på felleskatalogen i tilfelle.

Hvis ikke er det mer smertelindring hvis du blander ibux og paracet (om det er en mulighet da).

 

God bedring! Jeg verket i 2 og 3 dager når jeg fjernet mine.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Var jeg deg ville jeg prøvd is til forett. Suppe til melom rett og is til desert. Inbiller meg at is bedøver og suppe gir ilusjonen av at du kan spise ordentlig mat

Skrevet

Hva med dentinox? Sånn som babyer får for å lindre når de får tenner. Verdt å prøve.

Skrevet

Jeg har fjernet to visdomstenner og den ene gjorde veldig vondt, mens den andre nesten ikke gjorde vondt i det hele tatt. Da jeg fjernet den vonde fikk jeg resept på 600mg ibux med beskjed om å ta dem tre ganger om dagen. Tror jeg til og med skulle ta to hver gang, men mulig det er noe jeg har funnet på bare fordi jeg vet det gjorde veldig vondt og de årene som har gått har gjort historien enda verre...

 

Da jeg skulle på etterkontroll en uke etterpå, klarte jeg fortsatt ikke å gape opp, men jeg tvang meg til å gjøre det hos tannlegen og jeg tror det var det som skulle til, for etter det hadde jeg ingen problemer med å gape. Den uka var det egentlig ikke noe problem å tygge, men jeg klarte ikke å gape over høy mat, så jeg spiste "flat mat" hele uka. Feks var det helt greit med en tynn brødskive med gulost, men å ha feks tunfisk på (som hos meg blir en høy brødskive) var håpløst, det samme var rundstykker selv om pålegget var flatt. Tygge gjorde jeg på den motsatte siden.

 

Jeg ville gjort som du får forslag om lenger opp, ta en ibux og en paracet (mener begge er ok når du ammer, men det vet sikkert du bedre enn meg) og hvis du syns det er for vondt til at det er fornuftig, så ringer du tannlegen og hører hva han sier. (Spesielt ettersom det er fredag og noen dager til han er der neste gang.)

Skrevet

Bukker og takker for gode råd og sympati. Tannlegen min har vaktordning i helgene, så hvis dette plutselig blir verre har jeg muligheter for å komme inn på kort varsel. Og så tror jeg alt bli myyye verre når en sitter hjemme om dagene og bare kjenner på smerten. ;)

 

Jeg tenkte et øyeblikk på å døyve smerte og selvmedlidenhet med store mengder sjokolade, men ser at is kan gjøre samme nytten OG i tillegg virke kjølende. Og hvis jeg ikke tar helt feil ligger det en dream-is med lakris i fryseren og roper på meg. Mmmmmm...

Skrevet

Is med lakris døyver det meste!!!

Ikke nøl med å ringe hvis du blir verre da :)

Skrevet

du kan ha fått betennelse...jeg fjernet på tirsdag og, har nesten ikke vondt lener..i dag har jeg bare tatt en ibux....men selfølgelig, det er jo forskjellig hvor dypt røttene har vært....God bedring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...