Gå til innhold

Fortelle om graviditeten til familie


Mari_83

Anbefalte innlegg

Har dere delt nyheten? Eller er det fortsatt deres hemmelighet?

Jeg skal på priv UL på mandag med samboer med på lasset :) da er jeg 11+2 og tenker at hvis alt ser bra ut da så skal vi fortelle til besteforeldre og familie og deretter er det offentlig.

Hva er deres 'strategi'? Hvor lenge venter/ventet dere med å fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fortalt det til alle jeg uansett ville delt det med om det skulle går dårlig. Og det er ganske mange :o) Foreldrene mine fikk vite det samme dag som meg og mannen min. Resten av familien fikk vite det rundt uke 6, og nå forteller jeg det til venner og slektinger etter hvert som jeg møter dem. Er 10 uker.

 

Men her handler det mye om hvor privat man er som person tror jeg. Noen vil helst ikke at andre skal vite noe om man opplever sa og synes det er ukomfortabelt å snakke om slikt, men for meg er det en helt naturlig ting å dele med alle mine nærmeste. Synes det blir lettere å takle når man kan snakke om det.

 

På jobben derimot ville jeg ikke vært komfortabel med å måtte snakke om en eventuel abort, så da venter jeg til de magsike 12 ukene er over. Bortsett fra sjefen og en litt nærmere kollega som jeg allerede har fortalt det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte dt til foreldre og storsøsken ( 16 og 15 år ) samme dag. Og til bestevenninden min :) Resten av venner og famile får vite dt når jg er ferdig md 12 uker. Er 10+2 i dag, så dt er under 2 uker til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldre og noen få venner i uke 9. Er nå i uke 11 og skal fortelle det til de to som skal bli storesøsken i helgen. :) Regner med det da er ganske offisielt etter det, siden de sikkert ikke klarer å holde tett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen ennå. Er 11+6 i dag. I begynnelsen av svangerskapet hadde jeg lyst til å fortelle det til alle med en gang, men nå har jeg egentlig lyst til å vente litt til. Har ingen grunn til å tro at noe er galt, men jeg kjenner liksom ingenting. Skulle ønske jeg hadde litt flere symptomer... Hadde vært lettere å fortelle det om jeg visste at alt sto bra til inni der, men jeg har ikke tenkt meg på tidlig UL, så da er det vel ingen grunn til å vente så mye lenger. Mannen har lyst til å fortelle det i løpet av helga, så kan godt hende vi gjør det... Blir spennende og litt rart å fortelle det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig UL når jeg er ca 12 uker, og hvis alt ser bra ut der, kommer vi vel til å fortelle det. Det er fjerde gang, så jeg har allerede fått mage som synes ganske godt! 10+5 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg veldig til å fortelle det altså!!! Ser at det er flere som nærmer seg offentliggjøringen :)

Men mest av alt gleder jeg meg til at de vet om graviditeten slik at vi kan snakke om det i det daglige.

Har et veldig nært forhold til svigermor og er lei av å finne på 'omgangssyke' osv. Mulig hun allerede har luktet lunta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min ringte nå nettopp, og da klarte jeg ikke la være å si noe. Hun ble kjempeoverrasket, men selvfølgelig veldig glad. Hun bruker å ha skikkelig radar på slike ting, så hadde tenkt hun hadde en mistanke om det, men hun hadde overhodet ikke forventet dette. Hehe... Så da er det bare å fortelle det til resten av familien i løpet av dagen og helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos mamma når jeg testa meg, så hu fikk vite det først av alle, da jeg ikke helt trodde på det testen viste. Dlte selvfølgelig med samboeren og bestevenninne rett etterpå. Så småsøsken etter det. Vi var helt åpen om det fra vi var på tidlig ul 6+4. Dette fordi jeg liker å kunne glede meg åpenlyst, samt at jeg delte tidlid sist, men hadde en MA. Synes alt ble så mye lettere ettersom vi delte. Gleder dobles og sorger halvveres?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt offentlig :) De nærmeste (besteforeldre, onkler/tanter og min beste venninne) fikk vite det dagen etter positiv test, 3+3 :P Haha :) Når jeg var 7 uker på vei offentliggjorde vi nyheten på Facebook, og da var det vel egentlig gjort ;) Om noe skulle gå galt (bank i bordet!) kommer jeg nok uansett til å trenge å kunne få utløp for tanker og følelser på bloggen min, så da gjorde vi det slik. For lenge å vente til tidlig UL uke 11 når vi fant det ut så tidlig syns vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte med 2 venninner i uke 5, nærmeste familie fikk vite det etter tidlig ul 8+4, resten får vente til uke 12 :) veldig stas å ha flere å dele den fantastiske nyheten med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mine nærmeste ganske umiddelbart etter positiv test som i familie og nærmeste venner.

Fortalte sjefen min forrige uke og denne uken blir det nok åpent på jobb også fordi magen vokser og strutter under klærne så til tross for at jeg er noe overvektig så får jeg ikke skjult at jeg venter stort lengre.

Resten av verden får vite det om 3 uker, da er jeg 14 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sagt noe til noen ennå, vil ha bekreftelse på at alt ser normalt ut først. Grunnen er at hvis noe skulle være galt og vi må ta en vanskelig avgjørelse, vil vi ta den på egenhånd uten innblanding eller fordømmelse. Skal på tidlig UL på onsdag (11+4), så hvis alt ser fint ut, begynner vi nok så smått å fortelle det til familie og venner :) Skal fortelle det til to venninner og sjefen min med én gang, vet ikke helt med resten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det til svigers og foreldrene mine da vi var hjemme i jula (var da 4+noe), og så måtte søster'n få vite det sida hu gjetta seg fram til det :P Så de nærmeste vennene våre (3stk), og resten av søsknene mine etter ultralyd 6+6. Jobben fikk vite det ganske tidlig da jeg trengte tilrettelegging, men kun sjefene og ene kollegaen min (greit å ha en man jobber med som vet det syns jeg). De fleste av de andre vennene våre har fått vite det etterhvert. "Resten av verden" tenkte vi at kunne få vite det når vi går inn i 2.trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, eller vi er tydeligvis veldig sære:) vi har ikke fortalt det til noen ennå, og jeg håper jeg kan vente et par mnd til med å si noe :)

Vi har ikke planlagt å si det til noen før magen min eventuelt er så synlig at det ikke er noe tvil, men håper vi kommer til uke 17-20 før det er nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så vi fortalte det i helga, og nå vet "alle" det. Fint og rart på samme tid. Ble litt mer virkelig på en måte :) Nå kan ikke tiden gå raskt nok mot mars og ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag etter at vi så at ting så fint ut på UL så har vi også delt det til familie, og sagt at det er ok å 'snakke om det'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ventet til etter tidlig UL med å si det til noen, men den kvelden fikk jeg lov av samboer til å fortelle det til to venninner. Skal prøve å få fortalt det til sjefen i uka som kommer, og hele familien får vite det neste lørdag (13+0, 13+4 iflg UL). Så fort familien vet det, regner vi med at nyheten sprer seg fort, og det blir egentlig veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 VENINNE FEKK VITE DET TIDLEG(CA 6 VK), OG 2 ANDRE FEKK VITE DET I VEKE 10. ER NO 12+3 OG FORTALDE DET TIL MAMMA I GÅR. VIL VENTE MED RESTEN, MEN HAR ALLEREIE FÅTT MAGE OG ER LUT LEI AV Å KOMME MED DIV FORKLARINGAR PGA AT EG HAR SLUTTA Å TRENE VOLLEYBALL OG I FESTLEGE ANLEDNINGAR.

 

EIN GRUNN TIL AT EG VIL HALDE DET HEMMELEG ER AT EG HAR MISTA,MANGE GANGAR. DET ER GREIT AT FOLK VEIT DET DÅ, MEN BELASTNINGA DET ER Å MØTE FOLK SOM IKKJE ER SÅ NÆRE ETTER MINE ABORTAR HAR VORE STOR. EG HÅPAR EG KAN HALDE PÅ DET LITT TIL....OGSÅ PGA MINE BARN SOM VART VELDIG LEI SEG ETTER DEN ABORTEN DEI VEIT OM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpernestegang:)

Jeg, eller vi er tydeligvis veldig sære:) vi har ikke fortalt det til noen ennå, og jeg håper jeg kan vente et par mnd til med å si noe :)

Vi har ikke planlagt å si det til noen før magen min eventuelt er så synlig at det ikke er noe tvil, men håper vi kommer til uke 17-20 før det er nødvendig :)

 

Vi har heller ikke fortalt det til noen:) og det føles helt greit. Vil gjerne at vår eldste blir første som vet det og han kan fortelle besteforeldre. Så det blir nok etter ordinær ul om magen kan skjules:)

Har hatt to ma i 2012. Første gang fikk eldste vite etter ul i uke 12 og da det gikk galt i uke 17 var han sint og lei seg i lang tid.

Har ordinær ul 12 mars så håper ukene går fort!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, eller vi er tydeligvis veldig sære:) vi har ikke fortalt det til noen ennå, og jeg håper jeg kan vente et par mnd til med å si noe :)

Vi har ikke planlagt å si det til noen før magen min eventuelt er så synlig at det ikke er noe tvil, men håper vi kommer til uke 17-20 før det er nødvendig :)

 

Vi har heller ikke fortalt det til noen:) og det føles helt greit. Vil gjerne at vår eldste blir første som vet det og han kan fortelle besteforeldre. Så det blir nok etter ordinær ul om magen kan skjules:)

Har hatt to ma i 2012. Første gang fikk eldste vite etter ul i uke 12 og da det gikk galt i uke 17 var han sint og lei seg i lang tid.

Har ordinær ul 12 mars så håper ukene går fort!!!!

 

Hei "Håpernestegang". Kjekt å møte deg på dette forumet og.Mine er 11 og 7. Sju-åringen snakkar fortsatt om "at vi skulle vere 5 i familen og er berre 4 for babyen vår døde"....og han veit kun om den eine aborten (eg var då i veke 17, men spira var max 12 veker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpernestegang:)

Jeg, eller vi er tydeligvis veldig sære:) vi har ikke fortalt det til noen ennå, og jeg håper jeg kan vente et par mnd til med å si noe :)

Vi har ikke planlagt å si det til noen før magen min eventuelt er så synlig at det ikke er noe tvil, men håper vi kommer til uke 17-20 før det er nødvendig :)

 

Vi har heller ikke fortalt det til noen:) og det føles helt greit. Vil gjerne at vår eldste blir første som vet det og han kan fortelle besteforeldre. Så det blir nok etter ordinær ul om magen kan skjules:)

Har hatt to ma i 2012. Første gang fikk eldste vite etter ul i uke 12 og da det gikk galt i uke 17 var han sint og lei seg i lang tid.

Har ordinær ul 12 mars så håper ukene går fort!!!!

 

Hei "Håpernestegang". Kjekt å møte deg på dette forumet og.Mine er 11 og 7. Sju-åringen snakkar fortsatt om "at vi skulle vere 5 i familen og er berre 4 for babyen vår døde"....og han veit kun om den eine aborten (eg var då i veke 17, men spira var max 12 veker).

 

Så søte disse søsknene er og de får med seg mye! Vår er bare 3,5 men sier stadig at han er storebror for vi har en baby i himmelen:) nå håper jeg han blir ordentlig storebror!!! Denne gangen skal det gå:)

Håper å følge deg helt til august!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fortalt sjefen at jeg er gravid. Gikk veldig bra som forventet, men veldig rart å si ordene "Jeg er gravid" høyt. Andre gang jeg gjør det hittil, første gang var hos legen for to uker siden.

 

Til helga skal alle kommende besteforeldre, tanter og onkler få vite det, det blir veldig spennende. Første barnebarn på begge sider, så regner med at det blir mye oppmerksomhet på oss fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...