Vanilla83 Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 I midten av mars ifjord møtte jeg en kar fra England på nett. Vi fant tonen rimelig kjapt, og kunne sitte å prate i timesvis hver eneste kveld. I slutten av April fikk jeg en e-mail fra ei jente fra thailand som krevde at jeg måtte holde opp å skrive med mannen hennes, medfølgende et brudebilde av disse to. de hadde giftet seg 1 mars, og iløpet av de neste dagene sendte hun flere e-poster med bilder fra seremonien, samt invitasjonene som jo sa 1 mars. Jeg ble passe forvirret, og konfronterte jo min venn fra england om dette. han forklarte da at de ikke hadde giftet seg, men at dette var en slags før-seremoni som visstnok er ganske vanlig i thailand. Han hadde vært i et forhold med henne mens hun bodde i thailand, hun hadde visstnok psykiske problemer som han forsøkte hjelpe henne med. han ville egentlig ikke gifte seg med henne, men følte at nå var ting gått for langt i prosessen, slik at han bare måtte gjennomføre for ikke å bringe skam på henne. Det gjorde han jo likevel da han ifølge han selv bare noen dager senere dro tilbake til England etter å ha fortalt henne alt var over, og lot være å underskrive de nødvendige papirer for at de skulle være lovlig gift. Jeg lot den passere ettersom jeg hadde en god magefølelse med denne mannen før alt dette henne, selv om hele greia var passe absurd. Idag har vi et flott forhold sammen. Jeg var der i julen, han her på nyttåret, og han har besøkt meg 5 ganger i norge siden juli. Vi er veldig forelsket, og alt går på skinner. Eneste som plager meg er at denne thai-jenta enda driver på å skriver til han at hun savner han og venter på han. Jeg var så stygg at jeg leste mailen hans, og fant der et innlegg han hadde skrevet til henne om at han elsket henne og skulle ringe henne, mens hun spurte når han skulle ordne visum slik at hun kom seg til england. Dette var da i slutten av mars.... Han har senere sagt han syntes synd i henne i lang tid etter bruddet, men at det var over da han traff meg. Så det jeg lurer på her, er det noen som vet mye om thailandske bryllup? Og tror dere det er hold i det han sier, eller syns han bare jeg var et bedre alternativ enn henne fra thailand? Det skal sies at jeg aldri har tatt han i løgn, og at han helt fra starten av har vært en ærlig og oppriktig mann.
Kyllingbein Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Er han fortsatt gift med henne? Han burde jo få sendt noen papirer og div slik at de kan ordne opp i en skilsmisse. Tror ikke jeg hadde greid å fortsette et forhold før han hadde ordnet opp i dette. Og er det deg han vil ha så synes han jo at du er et bedre alternativ enn hun i Thailand. Men han har jo løyet litt spør du meg da han ikke fortalte om henne når det begynte å bli seriøst mellom dere og at det var hun som sendte mail. Kan dessverre ikke mye om thailandske bryllup annet enn at jeg tror han må ned til thailand for å skille seg hvis de ble gift der. Ville skaffet meg en advokat hvis jeg var han. Så kan dere ev reise ned sammen for å ta dere av det praktiske.
Kyllingbein Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Prøv ev den thailandske ambasaden i England.
Vanilla83 Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2013 Nei, han gjennomførte bare seremonien, men underskrev ikke de nødvendige papirene for at de skulle kunne være lovlig gift. Hun sendte meg en mail 1,5 mnd etter jeg møtte han, og han hadde ikke fortalt meg det enda fordi dette var noe han ikke var stolt av (hvem er stolt av å stikke av få dager etter nesten bryllupet sitt liksom). Men han har vært åpen og ærlig om saken i ettertid, han har til og med gitt meg tilgang til facebooken sin for at jeg skal kunne logge inn når det måtte passe meg å se at ingenting er galt. Og jeg vet at han elsker meg. Kanskje jeg egetlig bare skulle latt være å tenke på dette, hun betyr jo ingenting for han nå likevel.
Kyllingbein Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Ok, men hvis de ikke skrev under på papirer så er de vel ikke gift. Nei men da kan dere vel bare se hvor ting leder da? Facebooktilgang gir forsåvidt ingen trygghet eller sikkerhet da. Hadde nok ikke brukt veldig mye energi på denne saken hvis de ikke er gift. Fortid er fortid- selv om han kanskje var i tvil eller usikker når dere alkurat hadde møttes. Det er jo ikke uvanlig at man bruker litt tid på å sortere følelser for gamle flammer sånn helt i starten på et forhold.
Vanilla83 Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2013 Nei gift er de ikke:) Han hadde vært i tvil om henne lenge, og har i ettertid sagt at han er så lykkelig med meg. Kall meg naiv, men magefølelsen min sier at han er til å stole på og er oppriktig forelsket i meg. Han har reist til norge 5 ganger siden juli bare for å være sammen med meg, og jeg har aldri sett ham stygg eller ufin med noen. Bryr seg veldig om de rundt seg, og sørger hele tiden for at jeg har det bra. Han virker som en orntli god mann, til tross for hele greia med bryllup og flukt. Kanskje man bare skal legge det bak seg, og nyte livet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå