Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Faen faen faen, joda selv om jeg vet at det sikkert er til det beste og at det finnes masse fisk i havet så gjør det bare så jævlig vondt. Vi har vel i grunn bare kranglet den siste tiden så jeg var vel forberedt på at dette skulle skje alikevel ble jeg bare så jævlig forbannet når han ikke en gang kunne respektere mitt ønske om å slippe å være her når han pakket sine saker. Så nå har jeg også vært sikkelig barnslig og lagt ut 4-5 bilder av han på facebook som jeg vet han kommer til å hate, akkurat nå så driter jeg i det (okay jeg er utspekulert nok til å skjule de for de som jeg ikke ønsker skal se de, men det jo ikke han...HA!) Satan så barnslig jeg er, men det gjør bare så jævlig vondt. Faen faen faen! Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Usj....hvordan skal jeg komme meg igjenom helgen sammen med en 10-åring. At jeg ble dumpet på min bursdag får me bare til å synes enda mer synd i meg selv. Har mest lyst til å trekke dynen over hodet å være under den i en uke eller 2. Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7
Gilette Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Håper du vet at den som er på bildene har rett til å bestemme om bildene skal gjøres offentlige eller ei. Det er dissrespektfullt uansett. Joda det er ett brudd og du er sur, men ta deg tid neste gang. Elsk meg lite men lenge er bedre enn elsk meg mye og kort er noe du kan ha i bakhodet.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Håper du vet at den som er på bildene har rett til å bestemme om bildene skal gjøres offentlige eller ei. Det er dissrespektfullt uansett. Joda det er ett brudd og du er sur, men ta deg tid neste gang. Elsk meg lite men lenge er bedre enn elsk meg mye og kort er noe du kan ha i bakhodet. Så klart vet jeg det, men da må han først se de også velge at han ikke skal være tagget på de bildet (han har ikke satt på restriksjoner på sin profil). Jo jeg vet at det er slemt gjort, men det er også det han gjorde med meg, jeg bar ikke om mer enn at han ventet med å flytte ut før i morgen ettermiddag for da kunne vi ha vært bort, men det valgte han ikke å gjøre....neida det SKULLE skje nå i dag, da spurte jeg om ikke jeg kunne få tilbringe en natt på hotell så jeg slapp å se det i dag og forholde meg til det men det var heller ikke greit så da får han leve med at en del kommer til se han slik før han får stoppet bildene (han er ikke naken...har sett nok av folk som legger ut lignende bilder av seg selv) Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Bare av nysgjerrighet, hva slags bilder har du lagt ut av han?
Gilette Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Håper du vet at den som er på bildene har rett til å bestemme om bildene skal gjøres offentlige eller ei. Det er dissrespektfullt uansett. Joda det er ett brudd og du er sur, men ta deg tid neste gang. Elsk meg lite men lenge er bedre enn elsk meg mye og kort er noe du kan ha i bakhodet. Så klart vet jeg det, men da må han først se de også velge at han ikke skal være tagget på de bildet (han har ikke satt på restriksjoner på sin profil). Jo jeg vet at det er slemt gjort, men det er også det han gjorde med meg, jeg bar ikke om mer enn at han ventet med å flytte ut før i morgen ettermiddag for da kunne vi ha vært bort, men det valgte han ikke å gjøre....neida det SKULLE skje nå i dag, da spurte jeg om ikke jeg kunne få tilbringe en natt på hotell så jeg slapp å se det i dag og forholde meg til det men det var heller ikke greit så da får han leve med at en del kommer til se han slik før han får stoppet bildene (han er ikke naken...har sett nok av folk som legger ut lignende bilder av seg selv) Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7 Kanskje det var pga at han ikke ønsket bort med deg, og late som om dere var ett lykkelig par når dere ikke var det? Uansett så endrer det ikke det faktum at du har begått ett lovbrudd ved å legge ut de bildene. Selv om noen legger ut avslørende bilder av seg selv på Facebook betyr ikke det at alle gjør det. Husk at om noen gjør deg urett så betyr ikke det automatisk at du har lov å gjøre dem urett. Noensinne hørt om å vende det annen kinn til? Hadde en av mine venner gjort noe slik mot sin x så hadde jeg nok tatt en alvoreprat med den som gjorde det; Og ja jeg hadde gitt beskjed til x'en slik at vedkommende kunne få fikset opp i det. Hadde og måtte tatt en tenkerunde om dette faktisk var en person jeg ville hatt sosial omgang med.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Håper du vet at den som er på bildene har rett til å bestemme om bildene skal gjøres offentlige eller ei. Det er dissrespektfullt uansett. Joda det er ett brudd og du er sur, men ta deg tid neste gang. Elsk meg lite men lenge er bedre enn elsk meg mye og kort er noe du kan ha i bakhodet. Så klart vet jeg det, men da må han først se de også velge at han ikke skal være tagget på de bildet (han har ikke satt på restriksjoner på sin profil). Jo jeg vet at det er slemt gjort, men det er også det han gjorde med meg, jeg bar ikke om mer enn at han ventet med å flytte ut før i morgen ettermiddag for da kunne vi ha vært bort, men det valgte han ikke å gjøre....neida det SKULLE skje nå i dag, da spurte jeg om ikke jeg kunne få tilbringe en natt på hotell så jeg slapp å se det i dag og forholde meg til det men det var heller ikke greit så da får han leve med at en del kommer til se han slik før han får stoppet bildene (han er ikke naken...har sett nok av folk som legger ut lignende bilder av seg selv) Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7 Jeg føler med deg, må være tøft! Skjønner også at det kan bære godt med en liten hevn, som de bildene. MEN, det er ikke sånn at det er ok å publisere bilder av folk på nettet bare fordi de ikke er tagget. Det er faktisk ulovlig, så lenge det ikke er type bilde av en folkemengde eller på offentlig plass. Regner med at de bildene ikke er det siden du vet at han kommer til å hate dem. Dette er ikke for å være slem, men det å synke ned på et lavt nivå gir kun kortvarig tilfredsstillelse, det er bedre å forsøke å holde hodet hevet. Særlig hvis dere har barn sammen som dere skal samarbeide om videre. Hvorfor kan han bestemme om du får ligge på hotell når han flytter ut? Det er slutt mellom dere, han har vel ikke stemmerett da (og i alle tilfellet ikke bestemmelsesrett). Anonym poster: 36d6a127c323b22581d5f5b660666676
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Slett bildene av han, og tenk på hva du og barnet ditt kan finne på i helga. (en grinefilm med masse popcorn når barnet er i seng) Du må jobbe deg gjennom en sorgprosess som kommer til å ha opp og nedturer, men det blir bedre til slutt. Anonym poster: 562f6a47279ba24d916591b3fd1fcd15
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 Takk til de som støtter og nei vi har ikke barn sammen så vi trenger ikke å tenke på samarbeid. Vel nå har nå bildene ligget ute en stund og merklig nok blir de jo likt av både mine og hans venner, så de er ikke så gale som mange tror. F.eks. så er vi sammen på det ene bildet etter at vi har vært i badstu, og begge har store håndkle rundt seg, men så klart han stter med bar overkropp......iiiiik. Saken er den at han er så sykt redd for sitt rykte at jeg vet han ikke vil like de bildene, men jeg er da selv med på bildene så straffbart er det neppe. Jeg sa jo klart i fra på forhånd at jeg ikke ønsket dette i går for da var jeg så låst hjemme og at om han fortsatte så kom han til å angre. Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7
Hildemor fra vest Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 Aldri kjekt med brudd men skjønner ikke intensjonen med å legge ut de bildene! Er det for å latterliggjøre han da som straff for å bryte ut av forholdet? Hvis du er såret og lei deg og ikke ønsket at forholdet skulle ta slutt så er en slik handling et veldig dårlig sjakktrekk! Ville slettet bildene hvis jeg var deg og ligget lavt i terrenget en god stund. Reis på besøk til venner og familie i helgen og prøv å tenke positivt så langt du klarer. Ta deg tid til å "sørge" og sekvfølgelig men prøv å ikke ka deg knekke fulkstendig av en mann som tydeligvis ikke er verd å bruke mer energi på. Ønsker deg masse lykke til, klem<3
Mamma4livet Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Beklager - men jeg får lite sympati for deg når du oppfører deg så umodent! Nå vet jeg ikke hva som er grunnen til at han gikk fra deg, men uansett årsak så gir det deg ingen rett til å publisere bilder av din tidligere kjæreste på FB som du vet han ikke liker. Du må gjerne bruke tid på å legitimere dette for deg selv uten at det blir riktig av den grunn.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 Trist med brudd, men akkurat det med bildene slår bare tilbake på deg selv. Om en jeg kjenner legger ut bilder av eksen som han ikkw hadde likt, hadde jeg tenkt at det var hun som var rar/kjip og veldig, veldig barnslig.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 Jeg la ikke ut bildene fordi det ble slutt, men fordi han ønsket å se meg pines ved at han pakket og flyttet ut. Det jeg ba om var at han kunne pakke seg ut i dag i stede for i går, for i dag kunne jeg ta med sønnen min på noe. Først så blir det slutt på bursdagen min tidligere i uken, også kunne han altså ikke la meg få lov til å slippe å være her når han pakket og tok med seg tingene. Joda jeg vet jo at det vil gå bedre på sikt, men det gjorde så jævlig vondt å være her når det skjedde. Jeg forsøkte også å be om at jeg da bodde på hotell i går natt og han var her med gutten, men nei ikke en gang det gikk. Så da synes jeg han fint kan leve med at hans lille landsbygd ser bilder av han hvor han ikke er perfekt. Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7
Mamma4livet Skrevet 18. januar 2013 #15 Skrevet 18. januar 2013 Jeg la ikke ut bildene fordi det ble slutt, men fordi han ønsket å se meg pines ved at han pakket og flyttet ut. Det jeg ba om var at han kunne pakke seg ut i dag i stede for i går, for i dag kunne jeg ta med sønnen min på noe. Først så blir det slutt på bursdagen min tidligere i uken, også kunne han altså ikke la meg få lov til å slippe å være her når han pakket og tok med seg tingene. Joda jeg vet jo at det vil gå bedre på sikt, men det gjorde så jævlig vondt å være her når det skjedde. Jeg forsøkte også å be om at jeg da bodde på hotell i går natt og han var her med gutten, men nei ikke en gang det gikk. Så da synes jeg han fint kan leve med at hans lille landsbygd ser bilder av han hvor han ikke er perfekt. Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7 ok...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #16 Skrevet 18. januar 2013 uansett om du er med på bildene, er det faktisk ulovlig. Han kan i prinsippet anmelde deg. Men politiet henlegger nok saken Anonym poster: 8fb614422cda47f6a0d03b2d83dc13aa
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #17 Skrevet 18. januar 2013 Takk til de som støtter og nei vi har ikke barn sammen så vi trenger ikke å tenke på samarbeid. Vel nå har nå bildene ligget ute en stund og merklig nok blir de jo likt av både mine og hans venner, så de er ikke så gale som mange tror. F.eks. så er vi sammen på det ene bildet etter at vi har vært i badstu, og begge har store håndkle rundt seg, men så klart han stter med bar overkropp......iiiiik. Saken er den at han er så sykt redd for sitt rykte at jeg vet han ikke vil like de bildene, men jeg er da selv med på bildene så straffbart er det neppe. Jeg sa jo klart i fra på forhånd at jeg ikke ønsket dette i går for da var jeg så låst hjemme og at om han fortsatte så kom han til å angre. Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7 Det er straffbart selv om du er på bildet. Jeg er fryktelig streng på dette med bilder på nett, så det er jo mulig han ikke reagerer så sterkt. Men lovlig er det ikke (Heller ikke om han er fullt påkledd og smiler pent). Skjønner som sagt at brudd er vanskelig, og føler med deg. Ville bare gjøre deg oppmerksom på det. Anonym poster: 36d6a127c323b22581d5f5b660666676
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 18. januar 2013 #18 Skrevet 18. januar 2013 Men hvorfor måtte du spør han om å ligge på hotel da???
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #19 Skrevet 18. januar 2013 Men hvorfor måtte du spør han om å ligge på hotel da??? For å slippe å være her når han pakket ut. Han kom etter at guttungen hadde sovnet og hadde ikke lyst til å vekke han og ta han med på hotell, det følte jeg ble for dumt, derfor så syntes jeg at han fint kunne ha vært der til gutten hadde kommet seg på skole i dag, eller ventet med det hele til i ettermiddag. Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7
Gilette Skrevet 18. januar 2013 #20 Skrevet 18. januar 2013 Takk til de som støtter og nei vi har ikke barn sammen så vi trenger ikke å tenke på samarbeid. Vel nå har nå bildene ligget ute en stund og merklig nok blir de jo likt av både mine og hans venner, så de er ikke så gale som mange tror. F.eks. så er vi sammen på det ene bildet etter at vi har vært i badstu, og begge har store håndkle rundt seg, men så klart han stter med bar overkropp......iiiiik. Saken er den at han er så sykt redd for sitt rykte at jeg vet han ikke vil like de bildene, men jeg er da selv med på bildene så straffbart er det neppe. Jeg sa jo klart i fra på forhånd at jeg ikke ønsket dette i går for da var jeg så låst hjemme og at om han fortsatte så kom han til å angre. Anonym poster: d8c8b795fe204338306f4c3a3fa3f9d7 Jo faktisk all den tid du ikke har redigert ham ut av bildene er det faktisk straffbart :-/ Du trenger ikke å være enig med de lover og regler vi har men de er d av en grunn og må respekteres. Om du er uenig i reglene må du heller prøve å få de endret :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå