Gå til innhold

Gutten ligger alltid uten dyne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Is kald... Og sover som en stein. Bruker sokker og ofte ull, men funker ikke noe særlig... Noen som har tips? Ha er 2,5

Anonym poster: 74cdb62387549e20cc1c7ba8050a16fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør min og. Jeg er inne og legger over dyna, og 5 min etter ligger hun uten. Her bruker vi alltid ullpysj og ullsokker. Har også kjøpt et trødløst tp mål på clas ohlson der vi kan følge med på temperaturen i rommet hennes. Når tp ligger på 18- 19 grader, så kjennes hun grei ut om morgenen, men om tp faller til under 18 grader er hun iskald, så da setter vi på en liten varmeovn på svak varme.

Finnes jo også sånne soveposer, men min blir så urolig når hun ligger med det.

Skrevet

Vår gjør også det, altså sparker av seg dynen. Vi har løst det med å la ham ligge på saueskinn og la ham ha på seg to pysjer - her kan man variere litt etter temperaturen på soverommet. Ullfrottepysj fra nøstebarn har vært uunnværlig. Som regel har vi hatt bomullspysj under, og, om det er riktig kaldt, ullundertøy (vi sover med litt åpent vindu, så iblant kan det være ned mot 15 grader på soverommet).

Anonym poster: 7cdd9295f277470a51b1bcc2f75e1f9d

Skrevet

Samme skjer her. Fikk derfor strikket et ullpledd m garn (fra nøstebarn?) og det klarer hun faktisk ikke sparke av seg like lett. Og med ullpysj holder hun seg like varm som med dyne:)

Anonym poster: 67f64faeef4c4cbd7396f342b012a5cf

Skrevet

bruker ikke dyne her... har det vaaarmt på soverommet, så ofte sover hu i bare bleia

Skrevet

Gutten min har også gjort det. :-) helt siden fødsel. Å pysj, har ofte holdt gutten våken og gitt han dårlig søvn. og varmere rom enn 15 grader har alltid plaget han... Han ligger med armer å ben rett ut og sover best kaldt. Det er helst føttene og armene han må være uten dynen. men nå den siste tiden har han sovet noen hele netter med både pysj, dynen og ullteppe hele natten over seg. :-) og han koser seg med det. nå er han 5 år. :-) jeg har alltid pakka han inn og sakte han blir forkjølet å sengeliggende når han ligger med roma bar. da ler han litt og legger seg med roma inntil dyna og mor legger et teppe over. tar to min så er det av og gutten sover... :-) hihi.. Mammas skjønne lille prins... :-)

Anonym poster: 1da242c630833e7f167b8e29394e74e4

Skrevet

Mine gjer og det. Dei ligg i ullpysj og sokkar. Eg går ut frå at dei er varme nok når dei fort ristar av seg dyna eg legg over. Eldste er forresten 3,5 og klarar fint å ta på seg dyna om han vil det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det skal være rimelig kaldt i rommet før min sønn har dyna på! Mens datteren min ligger ALLTID under dyna, samme hvor varmt det er :)

Skrevet

Noen bare liker best å sove uten dyne, jentungen min gjør det.

Til og jeg som er voksen klarer ikke å sove godt om jeg bruker dyne og pute.

Anonym poster: 5bb99def487313d9389e3a72c85f6f52

Skrevet

Du får kjøpt "soveposer" som ser ut som en lang kjole som du knepper over skuldrene, med glidelås i siden. Det brukte jeg på barna mine da de alltid sparket av dyna. Jeg tror du får kjøpt det på HM til ca 200 kr stk.

Skrevet

Det gjør gutten min også. Vi har prøvd å kle på han sokker, men de tar han av, og så satt vi inn en liten varmovn på rommet hans på svak varme, men da fikk han ikke sove. Så nå har jeg lagt et pledd over madrassen, så han er ikke iskald om morgenen lengere. :)

Skrevet

Vi bruker "sovepose" på vår, så slipper vi noe stress og ungen fryser ikke. Er den til vask så knyter dyna fast i senga så han ikke får sparket den av seg.

Anonym poster: 6d4cb9b54ed6f25cf569432f873f3463

Skrevet

Sovepose, dyneklyper eller kjøpe en større dyne.

2 åringen min fikk en større dyne i sprinkelsengen sin. Den har hun våknet uten kun 3 ganger. Den er så stor st den er umulig å sparke av seg. Varm og god hver morgen! :)

Skrevet

Min på 5 har ikke såve mæ dyna si han va 2 år nå æ dæ kunn fleece teppe han sga bruka åsså ligga han på ullteppe vis han har dyna på så blir han så varme at han har mareritt å våkne fleire gong i løpet av nåttå passe på at der ikke e for kalt på rommet å i huset å om morningen pakke di seg inn i teppe på sofaen i stede for å ta på klænå eg har lagt fram te di ;)

Skrevet

Ullfrotte pysj fra nøstebarn og ullsokker her også. Noen ganger på hytta har vi lagt et ullpledd oppå lakenet også, slik at han holder seg varm fra undersiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...