1+1=4 <3 Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Jeg lurer på: Vi har kommet over en leilighet som skal selges, som er naboen til min beste venninne. Det er sånn vi har fått nyss om det. Den er ikke lagt ut på finn. Vi snakket med eierene på tlf Idag og da sa de at de hadde skrevet meglerkontrakt på full pakke. Tot 60000,- både de og vi har lyst til å gjennomføre handel uten finn, visninger og budrunder. Da lirer jeg på, kan de avbryte/ si opp den avtalen som er lagd med megler om full pakke? De har ikke gjort noe av det som er i pakka, fotografering etc, ennå, og da mener jeg det er dumt å betale så mye når de har allerede funnet en kjøper? Da blir det rundt 20000,- istedet bare for oppgjøret og det formelle.. Noen som vet? Endret 17. januar 2013 av 1+1=3 <3
Frufluffy Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Vi pleier å ha avtaler der hvor kostnadene er delt opp i honorar og direkte utlegg. Utgiftene under utlegg, feks finn og fotograf skal vi ikke belaste uten at vi har brukt det. Så om oppdraget sies opp før fotograf har vært der kan vi ikke belaste for det (selvfølgelig vil jeg si) Vanligvis så står det en klausul om at man har krav på som megler xxxxxxxx ved oppsigelse av oppdraget Dvs at man gjerne skal ha dekket direkte utlegg og gjerne for det man allerede har brukt av tid. Endret 17. januar 2013 av Fiolfiol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå