Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 hvilken stil har du? rotete eller er på stell? nyskjærrig :-) Anonym poster: 878485e00c78ace73b82afda8a6dfbee
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Nyskjærrig? Anonym poster: bf5a8c277c0452a7f02c619d2ce76d41
Skautrollet Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 tja, vi har en del afrikansk duppeditter her og der, pluss at jeg er veldig svak for orientalsk stil
tomat15 Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Ingen spes stil. Har det ryddig og hjemmekoselig synes jeg. I stua har jeg Mye lilla tekstiler som duker, tepper, puter og gardiner. Brune møbler. Godt med lyskilder som skaper atmosfære. En grå/lilla vegg og resten hvite. Lite nips, men mange stearinlys. Resten av huset har hvite vegger, eikeparkett og oppbevaring som gjør at det er lett og holde ryddig og ser bra ut.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Kommer an på når du kommer på besøk. Har du gitt beskjed, så er det nok strøkent. Har du ikke, kan du nok få deg en overraskelse Har det passe fint, koselig er vel rette ordet? Klassisk, lysekrone i taket, Klassisk Sandvik spisestue i mørkt treverk, litt gammelt som veggur etc og litt nytt. Hvitt Ikea-kjøkken, blondegardiner på kjøkkenet. Litt parkett og litt flis. Har det langt ifra på stell i skuffer og skap i allefall!
Elsker livet Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Det er på stell. Store ting/møbler, rene flater, symmetriske tvangstanker, duse farger, naturlige materialer, mye hvitmalt når det gjelder lister o.l. Stein og fliser. Lite mønster og smånips. Liker stilen til villapaprika.no og henter mye inspirasjon der. Men har ikke fullt så mye stæsj, spesielt ikke av puter og pledd. Skal kunne bruke møblene også. Du finner ingen blonder, utskjæringer, slitt maling eller retromønster. Endret 17. januar 2013 av Elsker livet
Gjest Vicky Pollard Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Det er på stell. Store ting/møbler, rene flater, symmetriske tvangstanker, duse farger, naturlige materialer, mye hvitmalt når det gjelder lister o.l. Stein og fliser. Lite mønster og smånips. Liker stilen til villapaprika.no og henter mye inspirasjon der. Men har ikke fullt så mye stæsj, spesielt ikke av puter og pledd. Skal kunne bruke møblene også. Symmetriske tvangstanker? Ikke rart det er på stell
Gjest Yzma Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Siden gubben har en nedstøva hjerne, så er det shina her stort sett hele tiden. Kjøpt ting litt herfra og derfra, så det er en lappeteknikk i stua vår.
Elsker livet Skrevet 17. januar 2013 #10 Skrevet 17. januar 2013 Det er på stell. Store ting/møbler, rene flater, symmetriske tvangstanker, duse farger, naturlige materialer, mye hvitmalt når det gjelder lister o.l. Stein og fliser. Lite mønster og smånips. Liker stilen til villapaprika.no og henter mye inspirasjon der. Men har ikke fullt så mye stæsj, spesielt ikke av puter og pledd. Skal kunne bruke møblene også. Symmetriske tvangstanker? Ikke rart det er på stell Det gjelder helst dandering av interiøret. Må være et system på stæsjet.
Gjest overlord Skrevet 17. januar 2013 #11 Skrevet 17. januar 2013 Utrolig mye finere enn før etter at jeg begynte å ta i hus ting jeg liker istedenfor ting som matcher. Så nå er eneste regel at jeg liker det, og at det skal kunne brukes til noe. Liker ikke nips.
☆☆☆ Skrevet 17. januar 2013 #12 Skrevet 17. januar 2013 Stilen er litt retro, kvalitetsmøblar frå hine hårde dagar som f eks respatexbord med stålrørsstolar på kjøkenet og flaskegrønn veloursalong med mørkt treverk, spisestue i teak osv. Det ligg leiker over heile stua, ellers er det rimelig ryddig.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #13 Skrevet 17. januar 2013 Virker rotete dessverre. Passelig ryddig når vi venter besøk, men har ikke helt fått en god planløsning i stua+ lekegrind og baby leker "overalt" til tider i stua. Alle møblene er kjøpt til annen leilighet, så føler de er litt"feil". Ekstrastue/gjesterom/lekerom- alt for mye ting! Leiligheten er gammel og trenger oppgradering. Men overskuddet og kreftene er bare ikke der. Kjøkkenet er nyoppusset men er ikke helt i mål. Det meste er malt lyst, eikeparkett. Vi har det koselig lell. Anonym poster: fe044ed34626b3591949c772c96e8588
Line-mamma til to herlige Skrevet 17. januar 2013 #14 Skrevet 17. januar 2013 jeg er perfeksjonist å har alt på stell, alt fra skuffer å skap til det rundt oss. Bruker alt for mye tid på hus å hjem, men så koser jeg meg veldig med det også :-) har en type vintage romantisk stil , mye lyst å pent blandet med det grove og naturfarger.
O`Neill Skrevet 17. januar 2013 #15 Skrevet 17. januar 2013 Her er det hjemmekoselig, halvt rotete og ingen spesiell stil.. Vi har møbler som begynner å trekke på årene...møbler som er arvet etter familiemedlemmer, fått av familiemedlemmer, møbler som vi har kjøpt selv og enda ikke klart å bytte ut til tross for at de begynner å hangle litt... Jeg har ei tante som eeeeeeelsker skilt, engler, duppeditter og diverse, og det reflekterer i de gavene hun gir til bursdag og jul og ellers i året når hun vil gi en "jeg tenker på deg" gave...så hjemmet vårt er preget av det og da jeg er veldig glad i gaver med tanker og hjerte bak, så da bryr jeg meg ikke hvorvidt det passer inn eller ikke..... Vi har figurer og lys og bilder på veggene...malerier og fotografier.. Og jeg er lykkelig og fornøyd..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #16 Skrevet 17. januar 2013 Vi har originale tregulv som burde vært slipt i fjor, skatter fra finn.no og bokhyller i alle rom, arvet fotokunst og gamle innrammede kunstplakater på veggene, malt strie på den ene veggen og original panel på den andre, størkna syltetøy under tripptrappstolen og klesvask til tørk på soverommet, sofaen full av playmo og et halvpusla puslespill over hele ganggulvet. Og masse fine gamle lamper. Vi liker oss her vi bor. God natt. :-) Anonym poster: 991090363ab9f1309965faab4e25992a
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. januar 2013 #17 Skrevet 17. januar 2013 Har vel egentlig ingen spesiell stil. Er veldig glsd i bombay serien så har en del derfra, og skinnsofa. Rett og slett forsi alt annet er uaktuelt med barn og hund i hus. Gidder ikke skrubbe stoffsofa ennenhver dag!! Har ikke mye nips, men har en del lys-ting. Elsker å tenne masse lys rundt i hele stua på kvelden og dimme lysene ned til en koselig/romantisk stemning. Hjemmet mitt er sjelden helt ryddet og rent, men heller ikke veldig rotete og skittent. Vil vel si vi har det som de fleste andre småbarnsforeldre. Litt rot her og der og et par hybelkaniner som har rukket å få et par kull under tv bordet :-)
Gjest sug lut Skrevet 17. januar 2013 #18 Skrevet 17. januar 2013 Det er på stell. Store ting/møbler, rene flater, symmetriske tvangstanker, duse farger, naturlige materialer, mye hvitmalt når det gjelder lister o.l. Enig i at symmetri kan bli vel OCD, men kan du være litt mer spesifikk på tvangstankene dine?
me_87 Skrevet 17. januar 2013 #19 Skrevet 17. januar 2013 er ikke akkurat ryddig her nå,men hadde nok ikke tatt mer enn maks 5 minutter å rydde. Itellegg står det en del oppvask ettersom oppvaskmaskinen plutselig fant ut at det var på tide å streike Du vet den ikke virker som den skal når alt i oppvaskmaskinen plutselig har kaldt vatn på seg istedenfor varmt :S
Elsker livet Skrevet 17. januar 2013 #20 Skrevet 17. januar 2013 Det er på stell. Store ting/møbler, rene flater, symmetriske tvangstanker, duse farger, naturlige materialer, mye hvitmalt når det gjelder lister o.l. Enig i at symmetri kan bli vel OCD, men kan du være litt mer spesifikk på tvangstankene dine? Haha, det var en mer en metafor hvordan jeg liker å ha det. Det skal være system og orden. Ikke tilfeldig og for mye miks av ting og tang.
MammantilNurket Skrevet 17. januar 2013 #21 Skrevet 17. januar 2013 Hvite vegger og tregulv. Her er det en salig blanding av møbler fra IKEA og antikviteter, masse bøker (i system - stolt), litt "ordentlig" kunst, sofa med rosa blomster, skosamlingen i skap med glassdører i entreen, toalettkomode med speil både i stuen og på soverommet, rosa dusjforheng på badet, høyt cafebord med barkrakker og espressomaskin på kjøkkenet. Feminint, klassisk og litt urbant
MammantilNurket Skrevet 17. januar 2013 #22 Skrevet 17. januar 2013 Kommer an på når du kommer på besøk. Har du gitt beskjed, så er det nok strøkent. Har du ikke, kan du nok få deg en overraskelse Har det passe fint, koselig er vel rette ordet? Klassisk, lysekrone i taket, Klassisk Sandvik spisestue i mørkt treverk, litt gammelt som veggur etc og litt nytt. Hvitt Ikea-kjøkken, blondegardiner på kjøkkenet. Litt parkett og litt flis. Har det langt ifra på stell i skuffer og skap i allefall! godt å høre at andre har det sånn også. Her er det ryddig på overflaten og rasfare i skapene
stearin Skrevet 17. januar 2013 #23 Skrevet 17. januar 2013 Her kan det fort flyte over, til tross for at jeg mener vi har nok oppbevaringsplass og ikke så mange ting. Skjønner noen ganger ikke hvor rotet kommer fra. Jeg er ikke av den ryddige sorten. Kunne blitt flinkere til å rydde, og jeg gjør faktisk fremskritt. Men har innsett at hjemmet mitt aldri kommer til å være ryddig hele tiden. Det meste av pyntegjenstander er stearinlysholdere og telysholdere. Det er veldig tydelig at det bor barn her, lekematter og diverse andre ting ligger ikke akkurat skjult. Jenta har en egen krok i stua som er det første man ser når man kommer inn. Dessuten er sofaen ganske flekkete (igjen- hvor kom flekkene fra?!), så jeg kamuflerer den av og til med mine hvite pledd som ikke matcher min stil eller personlighet (eller sofa). Møblene er enkle og veldig standard. De matcher heller ikke meg som person, og så fort jeg får råd skal sofa byttes ut. Når jeg får guts nok, skal jeg ta tilbake mitt gamle spisebord som jeg har lånt bort fordi den var for stor til min gamle leilighet. Den er mye mer meg enn det spisebordet vi har nå. Her er det kald-hvite panelvegger. I yttergangen har jeg mørkegrønn/blå farge på veggen. Synes det er en fin kontrast til alt det hvite. Møblene er for det meste i hvit farge, noe jeg har innsett blir for hvitt. Så jeg planlegger endringer, men ikke enda. Jeg har personlige bilder på en vegg, i lekekroken til jenta mi har jeg hengt opp tegninger tegnet av henne, meg og noen bilder av forskjellige personer og dyr. Har ett stort maleri som er mellom kjøkkenet og stua. Det er ganske fargerikt og passer meg helt perfekt. Det bildet gjør dette huset til et hjem. Jeg kjøper kun ting jeg liker (det gjaldt ikke møblene, de ble skaffet før jeg fant ut at jeg ikke kunne kjøpe ting jeg egentlig ikke likte). Det vil si at man kan finne ulike stiler i mitt hjem. Dessuten handler jeg for det meste brukt, og da er det begrenset hvor mye i samme stil man finner. Nips og naps i huset matcher ikke hverandre, men alt det stæsjet jeg liker er plassert i perfekt harmoni for meg selv. Det viktigste er at jeg trives, ikke at det er pent for andre å komme på besøk.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 17. januar 2013 #24 Skrevet 17. januar 2013 Helt jævlig. Møkkete og fælt. Hushjelpa har streika..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #25 Skrevet 17. januar 2013 Hjemme hos oss kjører vi en helt enkel og ryddig stil. Har lyse vegger, beige sofa og trefargede møbler. Bytter farger på gardiner og duker når jeg ønsker forandring, så har ganske mye som matcher. Har ikke mye smånips, men heller store ting som pynter opp. Har selvfølgelig pyntet med ting som barna har laget, bla bilder dem har malt, småting dem har laget i bhg osv Har det ganske stort og åpent, men lite ting som er i veien og lager plass. Liker ikke en for dullete stil, men enkelt og ryddig. Er jo 100 ganger lettere å holde det vedlike også, når man ikke må endevende alt for å vaske og rydde! Anonym poster: 8ce3f47eb8d36e8629c3211920206640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå