Gå til innhold

Tips til bleieslutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver på å slutte med bleier, trenger tips til hvordan vi skal gjøre det.

Barnet er 2,5 år, våkner med tørre bleier, tisset på potte eller do hver morgen så tror han er klar.

Men hvor starter man? Starter man å gå uten bleie på dagen for gradvis prøve om natta? Helt ny på dette så trenger tips.

Anonym poster: 39265d3860af160398cd6676956642f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi brukte pottebok til sønnen vår på 23 mnd,det funket helt bra og 2 mnd etter på var han ren, og en mnd etter det,ble han storebror,så det var planen at han skulle bli ren før lillesøsteren kom

Anonym poster: b430d9b9e4c0c1915ab713c1dfd21536

Skrevet

Denne henger jeg meg på! Har en 3 åring som lenge har vist interesse for potte/do har til og med tisset i den et par ganger, men nå er det visst stopp. Men jeg er overbevist om at hun har kontroll på blæren sin. Men vil bare ikke slippe tak i bleia. Men til sommeren er det full stopp. Da nekter jeg å ta en eneste bleie.(bortsett fra på natten). Da gjemmer jeg dem høyt oppe på en hylle så hun ikke kan få tak i de selv.

Skrevet

Start på dagen ja. Snakk med barnehagen sånn at dere gjør likt. Legg ekstra skiftetøy i bh og ha alltid med når dere skal noe. Bare å hoppe i det, men viktig at barnet ikke føler skam ved eventuelle ulykker. Gikk veldig greit her. To ulykker hjemme og en i barnehagen, det var det.

Lykke til! Klem

Skrevet

Gikk på H&M og kjøpte Hello Kitty truser med masse fint glitter på. De var så stolte av de fine trusene at det ikke var mange uhell, var tørre da de var 2,5 år.

Anonym poster: 6a9c193454497c57a34c65d47f0450e5

Skrevet

Kjøpte også dostol med trapp på hos Barnas Hus, da klarte de å komme seg opp på do selv. Mye mer stødig enn bare de ringene.

Anonym poster: 6a9c193454497c57a34c65d47f0450e5

Skrevet

Har hav vi sluttet med dagbleie etter juleferien. Synes det er greit å få dette til å fungere og bli rutine før nattbleien kuttes ut.

Kjøpte også mange fine truser til henne med prinsesser, hello kitty osv på. Hun vil jo for all del ikke tisse på de fine trusene sine!,

Vi bruker ikke potte, men har doring. Dette har gått over all forventning! Hun sier faktisk fra i god tid før det går galt slik at det er ikke hadtverk med å springe på do og rive av klær. Kun to uhell har skjedd siden nyttår :-)

De eneste gangene hun nå har på bleie på dagtid er når hun er ute og leker. Letter for henne da å glemme seg og gjør hun det og ikke sier ifra så blir det veldig vått og kaldt for henne i barnehagen pluss en del vasking av tøy for oss :-)

Skrevet

Tusen takk for flotte tips alle sammen :)

Anonym poster: 39265d3860af160398cd6676956642f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...