Gå til innhold

Hjelp, jeg holder på å bli gal..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er straks 2 år og har de siste 2 mnd våknet 4-6 ganger hver natt. Kl 05.30-06.00 vil han helst stå opp.

Før dette sov han rolig på natten.

Legger seg greit kl 19.30, første oppvåkning rundt kl 23, deretter nesten hver time frem til morgenen. Han setter seg opp i senga og begynner å rope mamma og gråte.. Gir seg ikke før jeg kommer inn, da legger han seg ned å sover videre. Jeg sier bare at han må sove nå, eller gir jeg han ingen oppmerksomhet.

Prøver nå å kutte ut dagsoving, det går bra noen dager men så blir han stuptrøtt og må sove på dagtid. Natten etter våkner han enda mere..

Nettene blir korte for han og alle andre i huset..kjenner nå at vi skulle fått bukt med dette på et vis. Noen tips?

Anonym poster: c62924bd734a06f1b36092e935b82b76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover han rolig nok til å ligge i deres seng? Da ville jeg faktisk tatt ham over i deres seng fra første gang han våkner etter at dere har lagt dere. Kanskje trenger han litt ekstra trygghet i en periode. Han er liten enda, verden er fortsatt et skummelt sted når mamma og pappa ikke er rett ved. Evt vile jeg satt senga hans inntil deres, hvis han sover urolig.

Anonym poster: f1131be80151d18849ab4b8db77c46ec

Skrevet

Kanskje kutte ut dagsovingen og heller legge ham tidligere?

Frøkna på fire år legger seg kl 18:30-19:00 hver kveld og sover uten problemer til kl 06:00 dagen etter.

Lillingen på snart to legger vi kl 18:00 og våkner samtidig som frøkna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...