Gå til innhold

Er det noen veterinærer eller tannleger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan føles det å rane folk? Jeg skulle likt å visst hvorfor i all verden det kosta meg 10.000 å trekke 3 tenner og ta røgnten av en hund. Eller 2800,- for å fjerne 1 tann hos katt. 9000,- for å fjerne mine egne visdomstenner- som bare er å knuse tanna, borre i den og dra den ut (kunne gjort det hjemme for en hundrelapp hvis jeg hadde fått bedøvelse :P)

Bruker 10-20.000 i året hos tannlegen og bare i Januar har dyra kosta meg nesten 20.000 også. Når jeg har utbetalt 160 000 i året i 100% stilling så sier det seg selv at jeg snart ikke kan ta vare på mine egne tenner og jeg tør snart ikke ta med kattene til vet. hvis de får et sår etc. for det blir jo alltid dyrt.

Nå klager ikke jeg fordi jeg ikke vil bruke penger på dyra, har ingenting med det å gjøre- men jeg føler at man bare blir skikkelig lurt hver gang man betaler hos dem. Hva går pengene til?

Anonym poster: 26985522566685aa69af166efb2f092e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på noen ganger :S Min venninne er vetrinær og skjønner det ikke selv. Det som kommer inn koster som regel bare 20 % av det som går ut. Så de får jo 80 % fortjeneste på det meste.

Anonym poster: 930e3a848ba30f1a23246de645763e9e

Skrevet

Og hvor mye bruker du på f.eks frisøren i løpet av året?? Pusser man tenner morgen og kveld og bruker tanntråd og fluorskyll hver kveld er det mange tusenlapper å spare!!

Har du ikke råd til å gi kattene dine medisinsk behandling bør du vel gi de bort...

Skrevet

Å være veterinær og tannlege er i grunnen noen drittjobber, med noen unntak. Lang utdannelse og mye ansvar. Ofte ukurante arbeidstider. Syns det er bra de får skikkelig betalt, ellers hadde det vært mange som ikke orket å ha en slik jobb tror jeg.

Skrevet
Og hvor mye bruker du på f.eks frisøren i løpet av året?? Pusser man tenner morgen og kveld og bruker tanntråd og fluorskyll hver kveld er det mange tusenlapper å spare!! Har du ikke råd til å gi kattene dine medisinsk behandling bør du vel gi de bort...

Jeg har en venninne som bruker mangefoldige tusen på tennene sine i året. Hun er mye flinkere enn folk flest med tannhygiene, hun er bare uheldig med kvaliteten.

Gjest Husfrua
Skrevet

Hvordan føles det å rane folk? Jeg skulle likt å visst hvorfor i all verden det kosta meg 10.000 å trekke 3 tenner og ta røgnten av en hund. Eller 2800,- for å fjerne 1 tann hos katt. 9000,- for å fjerne mine egne visdomstenner- som bare er å knuse tanna, borre i den og dra den ut (kunne gjort det hjemme for en hundrelapp hvis jeg hadde fått bedøvelse :P)

Bruker 10-20.000 i året hos tannlegen og bare i Januar har dyra kosta meg nesten 20.000 også. Når jeg har utbetalt 160 000 i året i 100% stilling så sier det seg selv at jeg snart ikke kan ta vare på mine egne tenner og jeg tør snart ikke ta med kattene til vet. hvis de får et sår etc. for det blir jo alltid dyrt.

Nå klager ikke jeg fordi jeg ikke vil bruke penger på dyra, har ingenting med det å gjøre- men jeg føler at man bare blir skikkelig lurt hver gang man betaler hos dem. Hva går pengene til?

oi...det var dyr veterinær synes jeg. Det hadde ikke kostet så mye hos den jeg bruker. Tipper jeg hadde havnet på 4000 kr.

Skrevet

Vi betalte 10000kr for to trekte tenner hos hunden vår. Var så glad for at vi fikk tilbake alt på forsikringen:-) men det er dyrt ja. Skulle ta EN ormekurpille til han og den kosta 250kr. Den fikk han der og da. En annen gang skulle de sjekke noe kjapt og da ble det 600kr for en "time".

Er ikke ofte man er til dyrlegen, men forsikring er en smart løsning:-)

Skrevet

10.000-20.000 i året på tenner, vurdert tanntråd fluorskyll og elektrisk tannbørste?

Anonym poster: 5b7172f957e1937a73373722f44190ac

Skrevet

Jeg pusser tenner morgen og kveld, tanntråd og tannpirker etter mat, men man kan jo bare lure på hvorfor noen får mang hull mens andre ikke får noen selv om de sjeldent er så flinke med tenna sine (samboeren min f.eks)

Hva skreiv jeg? Hvis du leser en gang til skriver jeg at jeg ikke har noe imot å bruke penger på dyrene men føler at jeg blir lurt, synes det er forferdelig unødvendig å bruke like mye på en tur til dyrlegen som en mnd med mat, skjønner du? Er ikke alle som driter penger, men jeg klarer meg fint med det jeg har. Kan ikke fatte og forstå at de kan ta så mye for det de gjør.

Synes ikke det er så farlig å gå på skole jeg da, og jeg synes hvertfall ikke de har noen verre arbeidstider enn folk generelt, de har jo åpent omtrent samma tider som kjøpesenter, skulle likt å sett at noen kom inn på KIWI som er oppe 7-23 og nesten alle dager i året hadde fått beskjed om at brødet kostet 250,-. "Du får gi bort ungene da his du ikke har råd til å kjøpe brød?"

Har ikke vært hos frisøren siden datteren på 2 døpte seg som 4 mnd gammel, så skjønte ikke helt poenget med den kommentaren om frisøren ;)

Anonym poster: 5b04a1abfa0851fcb794e89470ab49bf

Skrevet

Jeg er veterinær. Det du betaler for ved et slikt inngrep er (som jeg kommer på i farten):

-Full narkose og narkoseovervåkning av dyrepleier

-Røntgenundersøkelse og manuell undersøkelse av tenner og munnhule

-Selve tanntrekkingen (en møysommelig jobb da mange av tennene har svært lange røtter)

-Sying av sårene

-Ofte tannsteinfjerning og pussing av tennene

-Smertestillende og evt antibiotika i etterkant

-Oppvåkning og overvåkning av dyrepleier

-1-3 timer av veterinærens arbeidsdag

Kan også nevne noen av grunnene til at det generelt er dyrt hos veterinær. Det er veldig dyrt å drive klinikk, og vi får ikke statlig støtte slik som mange andre helsetjenester.

-Leie av lokale

-Store investeringer i utstyr: røntgen, ultralyd, anestesiapparat, kuvøse, autoklav, blodprøveanalyse osv osv: Dette er dyre saker som også skal vedlikeholdes

-25% moms

-Lønn og kursing av veterinærene. Nei, vi tjener ikke spesielt mye. Tariff for en nyutdannet veterinær ligger på 363335 kr.

-Lønn til dyrepleierne

Anonym poster: 026989ff77df8644bfaac8a109f897fd

Skrevet

Forsikring er kjempefint, man er heldig hvis man får tilbake for tannproblemer- det er sjeldent mulig å få igjen. Hunden er 12 år og vi får ikke forsikret han ettersom han har hatt diverse kroniske sykdommer siden han var valp. Har hatt et fint liv men det har kostet mange mange tusen å gi han det. Skulle tro at de som bryr seg så mye om dyr burde ville at flest mulig har muligheten til å gi dyrene sine den aller beste behandlingen. Tror mange lar være siden det er dyrt, jeg drar så fort det skjer noe selv om jeg egentlig ikke alltid har "råd" til det.

Vet ikke hvorfor tennene mine er dårlige? Bruker astmamedisiner hver dag men har fått beskjed om at det ikke er skadelig, har hatt mange hull siden jeg var liten så det ligger vel bare i genene (?) Nei.. vet ikke :/ Tar godt vare på dem hvertfall.

-HI

Anonym poster: 5b04a1abfa0851fcb794e89470ab49bf

Skrevet

Forsikre dyrene dine. Det hjelper MYE !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...