Gå til innhold

Er så uendelig glad (fri en dag i uka)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere jobba 90%, altså fri annenhver onsdag.

No har mannen min gått med på at eg kan gå ned i 80% stilling. (permisjon).

Leverte søknad og fekk innvilga i dag, så fom. februar skal eg ha fri KVAR onsdag. LOVE IT!

Treng den dagen til å rydde, vaske, organisere, få tid for meg sjølv.

Mange andre som har redusert arbeidstid no i småbarnsperioda og ELSKER det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste som finnes det! :)

Anonym poster: 9135c6eec8adc6548dff5a929453c391

Skrevet

Jeg har tenkte jobbe 80% en periode når jeg er tilbake i jobb. Men jeg skal Ikke bruke dagen til å vaske og rydde! Jeg skal jobbe redusert for å være med barna. Vaske og rydde har jeg og mannen tid til også når vi begge jobber 100%.

Anonym poster: 6c89323d4c0e581b277b196bff0304f0

Skrevet

Åååå, heldigrisen!! Kunne godt tenke meg å gjøre det samme, men dessverre har jeg ikke muligheter for det mtp arbeidsmengden min.. Om jeg blir borte en dag i uka, så vil ting hoper seg enda mer opp....

Anonym poster: fb8ca689042d523130c4ca1092f1fffd

Skrevet

Jepp, skal jobbe 65% nå, jobbet 120% før!

Skrevet

Her reduserte vi min arbeidstid kraftig:)

Gikk fra en 100% godt betalt jobb, til 50% (ikke så godt betalt) jobb:)

Dt var ei stor prioritering for oss, men eneste mulighet, siden vi vil ha barna hjemme lengst mulig:)

Var ikke så glad i min forrige jobb (dårlig miljø), så for meg har dette vært en drøm:) og med små barn i huset så har man nokå gjøre uansett;) <3

Gjest overlord
Skrevet

Det er mye billigere å ha vaskehjelp (hvit) enn å redusere stilling, så jeg foretrekker den løsningen. Har fleksibel arbeidstid og kan avspasere dersom jeg trenger en dag for meg selv.

Skrevet

Sjølv om eg sender barna i barnehagen på vaskedagen min, så har de også glede av den. :)

De får sove til de våkner av seg sjølv, istedenfor at eg vekker de.

De blir henta halv time-time før vanlig.

Huset er helt strigla når de kjem heim, reine sengkle, ryddige rom osv.

Eg og mannen blir gladere av å ha det ryddig rundt oss.

Vi slepp å rydde og vaske mens barna leiker etter middag, altså vi kan være SAMMEN med barna.

Etter barna har sovna kl. 20, har iallefall ikkje eg energi til å vaske og rydde. Da er det tredemølle og netflix som gjelder. :)

Måtte bare dele den FANTASTISKE nyheten med noken. Blei så glad! :)

Skrevet

Vi vasker minst en gang i uka, og jeg mener barna har godt av å ta del i vaskingen. Viktig for barna å faktisk se hva som må gjøres, og tidlig lære å hjelpe til.

Anonym poster: 6c89323d4c0e581b277b196bff0304f0

Skrevet

Jeg har jobbet 80% det det siste halvåret (er student i tillegg da). Det er utrolig deilig, men jeg fikk aldri gjort en dritt med husarbeid da :P bare slappe av, tok en laaang dusj, så på tv og plutselig var det tid for å hente barn igjen :P

Anonym poster: c05fbc98c732614c62e6d69091d6156e

Skrevet

Fri for å vaske og ordne ting en gang i uken er helt genialt! Men skjønner ikke dere som sitter på rompa og er egoistiske en hel dag, ikke vasker eller gjør noe fornuftig og barna er i bhg. At dere har samvittighet til det!!? Hva sier mannen deres til det? Ikke særlig fornuftig

Anonym poster: fe4740fb63220241860f4efcb73de06f

Skrevet

Har ikke lyst til å få 20 000 mindre i pensjon i året når jeg slutter å jobbe, så her jobbes det fullt! Skal jo ha råd til å ta med barnebarna på ferie :)

Men mannen jobber turnus, så barna er i barnehagen ca. 6,5 timer daglig, og mannen vasker hus når han har fri på dagtid. Ellers i turnusen hans klarer vi helt fint å holde huset rent selv om vi begge jobber fullt, har plenty med energi begge to :)

Men supert for deg at dere får til dette hi når dette var noe du ønsket :)

Anonym poster: 59445ba21f3d29699fa3968502256b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...