Gå til innhold

Behind every beautiful woman is a dumbass guy who did her wrong and made her strong.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virkelig?

Kjenner jeg blir litt fornærmet.

Anonym poster: 27dd61621e1d90f78bc98860403ac384

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Hvorfor bruke energi på å bli fornærmet hvis det ikke stemmer for deg?

Skrevet

Bruker ikke så mye energi på å bli fornærmet, det kommer helt av seg selv gitt ;)

Jeg er bare nysgjerrig på vitsen med å kreditere drittsekker for kvinners styrke?

Skrevet

Hvorfor føler du deg truffet av det?

Føler du deg truffet av det som står under min profil også da, "Den som gir seg er en dritt"?

Merkelig ting å bli fornærmet- det finnes tusenvis av slike sitater, sjeldent alle passer for alle, gitt.

Skrevet

Nope, stemmer ikke her. Har vært borti masse drittsekker i hele mitt liv, og er sterk og tøffere enn toget, men ikke noe "beautiful" for det. Å være pen er noe man får fra naturen, ikke noe man plutselig våkner med en morgen etter å ha blitt dårlig behandlet av en ynkelig eks eller lignende. "Behind every SUCCESSFUL WOMAN" - da hadde jeg kjøpt den.

Anonym poster: 7a29bc4e10c8906682770768039287a0

Skrevet

Hvorfor føler du deg truffet av det?

Føler du deg truffet av det som står under min profil også da, "Den som gir seg er en dritt"?

Merkelig ting å bli fornærmet- det finnes tusenvis av slike sitater, sjeldent alle passer for alle, gitt.

Føler meg ikke truffet, har hatt to lange forhold i mitt liv, og aldri blitt behandlet dårlig.

Jeg er bare nysgjerrig, jeg skjønner ikke poenget, jeg forstår ikke at det er noe å smykke seg med at årsaken til at man er sterk, er at en dritt har sørget for det.

Jeg er sterk fordi jeg er sterk, og venninnen min som har vært i et voldelig forhold og kommet seg ut er også sterk fordi hun er sterk, ikke fordi han har gjort henne sterk. Phew, tidenes setning ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Her tror jeg det snart er på tide med popcorn...

Skrevet

Igjen, slike sitater er da veldig generelle. Kanskje de som liker det faktisk har opplevd noe lignende da.

Folk er ikke like, aller har ikke de samme erfaringene som deg.

Derfor passer det for noen, mens et sitat som du kanskje synes er veldig bra, overhodet ikke passer for andre- og de rister på hodet over det. Jeg ser ikke problemet.

Skrevet

Igjen, slike sitater er da veldig generelle. Kanskje de som liker det faktisk har opplevd noe lignende da.

Folk er ikke like, aller har ikke de samme erfaringene som deg.

Derfor passer det for noen, mens et sitat som du kanskje synes er veldig bra, overhodet ikke passer for andre- og de rister på hodet over det. Jeg ser ikke problemet.

Er det noen som har sagt at det er et generelt problem?

I HI spurte jeg:

virkelig?

Det er et åpent spørsmål.

Og så konstaterte jeg: Jeg blir _litt_ fornærmet, altså JEG synes dette er et merkelig utsagn som ikke egentlig kan tolkes positivt om man plukker det fra hverandre.

Null problem om ikke du synes det er problematisk, det var derfor det åpne spørsmålet: virkelig? --> nysgjerrig på hva andre tenker om dette sitatet.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

For meg passer sitatet bra :) er ikke så blåøyd lenger som jeg var :)

Skrevet

Er Helt sikkerpå att denne tråden er oppretta ikke for debattens skyld, men for å rakke ned på en bestemt bruker. Alle skjønner agendaen her.

Anonym poster: 35391a2eb0bdadb46acc551d938204c8

Skrevet

For meg passer sitatet bra smile.png er ikke så blåøyd lenger som jeg var smile.png

Takk for svar på det jeg spurte om, gratulerer ;)

Men tenker du ikke at du ikke er så blåøyd lenger fordi DU har lært av erfaringen dine, tatt dem til deg, utviklet deg og selv gjort deg selv sterkere? Jeg tenker at du har opplevd noe drit, og tatt grepp og blitt sterkere, ikke at dritten har gjort deg sterkere :)

Skrevet

Er Helt sikkerpå att denne tråden er oppretta ikke for debattens skyld, men for å rakke ned på en bestemt bruker. Alle skjønner agendaen her.

Anonym poster: 35391a2eb0bdadb46acc551d938204c8

Nei nå får du gi deg!!

Jeg så sitatet helt tilfeldig, ja - det var i en bestemt brukers profil, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke aner hvem den brukeren er engang.

Hun svarte i en annen tråd, jeg så tilfeldigvis sitatet, la ikke merke til hva brukeren sitt nick er engang, og hang meg opp i SITATET.

Hjelpe meg..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns det passer helt utmerket, hvertfall for meg!

Skrevet

jeg har jo ikke engang fremhevet at sitatet er hentet fra en bruker sin underskrift, hadde jeg vært ute etter noen ville jegv el poengtert det!

Skrevet

For meg passer sitatet bra smile.png er ikke så blåøyd lenger som jeg var smile.png

Men tenker du ikke at du ikke er så blåøyd lenger fordi DU har lært av erfaringen dine, tatt dem til deg, utviklet deg og selv gjort deg selv sterkere? Jeg tenker at du har opplevd noe drit, og tatt grepp og blitt sterkere, ikke at dritten har gjort deg sterkere :)

Poenget er vel at alt vi opplever er med på å forme oss og til å gjøre oss til den vi er. Noen ganger er det andre menneskers oppførsel mot oss som får oss til å se ting på en annen måte og endre oss- på godt og vondt.

Det betyr vel heller det at man har opplevd noe som har gjort at en har måttet begynne på nytt og utvikle seg videre.

Feks har jeg en eks som behandlet meg jævlig dårlig bak meg, og selv om det er JEG som lever i mitt liv, har lært og tatt til meg erfaring, så hadde jeg jo ikke hatt de erfaringene om det ikke var for hans gjerninger.

Skrevet

Poenget er vel at alt vi opplever er med på å forme oss og til å gjøre oss til den vi er. Noen ganger er det andre menneskers oppførsel mot oss som får oss til å se ting på en annen måte og endre oss- på godt og vondt.

Det betyr vel heller det at man har opplevd noe som har gjort at en har måttet begynne på nytt og utvikle seg videre.

Feks har jeg en eks som behandlet meg jævlig dårlig bak meg, og selv om det er JEG som lever i mitt liv, har lært og tatt til meg erfaring, så hadde jeg jo ikke hatt de erfaringene om det ikke var for hans gjerninger.

Nei, det forstår jeg. Jeg synes bare ikke at det er logisk å formulere det som at han har "æren" for at du er blitt en sterk kvinne. Hadde du vært svak hadde han brutt deg ned, ikke vært en årsak til at du har blitt den du er i dag :)

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Jeg har lært meg å ikke svelge alt rått av hva som blir sagt. Ikke tålerere urettferdig behandling og lært meg selv at jeg faktisk kan finne på å gå selv, og ikke bli værende i noe i frykt for å bli forlatt. Hadde en kjæreste for noen år siden. Han hadde barn med ei annen en. Jeg kjørte han til henne hver dag, så han kunne se jentungen... Tilogmed da ungen ikke var hjemme. Lagde en unskyldning for det jeg, hver gang. Fikk kjeft av han fordi jeg laget middag til han som tilfeldigvis ble ferdig mens han satt å spilte wow. Endte opp med at han var utro med x dama si, jeg tryglet og ba han om å ikke gå. I mitt hode hadde hun lurt han til seg. Ser jo nå hvor utrolig fucka opp jeg var. Tålererer ikke sure miner i dag til meg om jeg ikke har gjort meg fortjent til det. Hvorfor skal noen det? Og lytter mer til magefølelsen. Er flinkere til å ta opp ting med en gang nå. Trust issue? Ja. Tar lang tid før jeg klarer å stole på folk. Er nok noe preget av det enda, men prøver å ikke la det påvirke meg i negativ retning nå. Gjort er gjort og spist er spist :) livet går videre :)

Skrevet

Altså det jeg mener er at du og jeg er to forskjellige kvinner.

Om vi begge var sammen med samme mann, og han gjorde nøyaktig samme overtramp overfor oss, og jeg lot det bryte meg ned og aldri kom meg igjen og du reiste deg og gikk videre, så er det ikke HAN sin fortjeneste at du har blitt et sterkere menneske :)

Gjest Antarctica
Skrevet

...var det ikke "vakrere" som var stridens eple her?

(Jeg er ikke så beautiful at jeg føler meg truffet asså).

Skrevet

Haha nei, da har jeg ikke uttrykket meg tydelig nok (men flere her har forstått hva jeg mente etter hvert ;) )

Beautiful var ikke poenget, poenget mitt var at det ikke er drittsekkens fortjeneste at en kvinne som går videre er sterk, altså "made her strong" er stridens kjerne ;)

HI

Skrevet

Vel, opplevelsene mine med eksen har gjort det svært klart for meg hva jeg vil og ikke vil finne meg i i et forhold, gjort det lettere for meg å si fra om ting jeg opplever som feil og til å se at det å være meg selv ikke er galt.

Altså, jeg hadde det så dårlig med ham at jeg fant ut at sånn skal jeg ikke ha det igjen. Sånn var jeg ikke før.

Det er ikke HANS fortjeneste som sådan, men det han gjorde mot meg. Og det er det jeg opplever det menes med det sitatet. Ikke at den personen bokstavelig er den som gjør en sterkere, men at de opplevelsene man har hatt har formet en og gjort en til et bedre/sterkere menneske.

Ingen av oss lever i vakuum, og det er nå en gang sånn at alt man opplever former en, enten det er foreldre, sykdom, venner, skolegang- eller tidligere partnere. Noen ganger til det bedre, noen ganger til det verre.

Gjest Antarctica
Skrevet

Haha nei, da har jeg ikke uttrykket meg tydelig nok (men flere her har forstått hva jeg mente etter hvert ;) )

Beautiful var ikke poenget, poenget mitt var at det ikke er drittsekkens fortjeneste at en kvinne som går videre er sterk, altså "made her strong" er stridens kjerne ;)

HI

Fortjeneste og fortjeneste. Selvsagt blir man herda av motgang. Folk som har vært pakket inn i puter, bortskjemt og degget for, mangler stå-opp-vilje når de plutselig møter litt av det virkelige liv. Tro meg, jeg har vært gift med en sånn. Kall det "fortjeneste" så fornærmer du folk ("Jeg er sterk på grunn av min egen innsats!"); eller kall det årsak-virkning - så blir det kanskje lettere å spise.

Skammer meg ikke over å ha fått ryggrad i møte med overgrep, utpsyking og generell drittsekkatferd man har prøvd på meg. Er ikke spesielt stolt av det heller, syns ikek det er noens fortjeneste, og ville gjerne vært uten. Men livet er nå engang ikke bare solskinnsdager. Bra jeg har utvikla en velvoksen paraply med lynavleder etter alle stormene!

Skrevet

HI

Fortjeneste og fortjeneste. Selvsagt blir man herda av motgang. Folk som har vært pakket inn i puter, bortskjemt og degget for, mangler stå-opp-vilje når de plutselig møter litt av det virkelige liv. Tro meg, jeg har vært gift med en sånn. Kall det "fortjeneste" så fornærmer du folk ("Jeg er sterk på grunn av min egen innsats!"); eller kall det årsak-virkning - så blir det kanskje lettere å spise.

Skammer meg ikke over å ha fått ryggrad i møte med overgrep, utpsyking og generell drittsekkatferd man har prøvd på meg. Er ikke spesielt stolt av det heller, syns ikek det er noens fortjeneste, og ville gjerne vært uten. Men livet er nå engang ikke bare solskinnsdager. Bra jeg har utvikla en velvoksen paraply med lynavleder etter alle stormene!

Det er nettopp det jeg mener jo, du er sterk pga din egen innsats i møte med mogang.

Det handler vel om hvordan vi tolker formuleringen behind every woman (...) dritsekk (...) _made her strong_ :)

Skrevet

For å presisere: jeg er også overgrepsutsatt, kanskje derfor jeg fyrer. Min stefar er ikke "behind me" og har "made me strong".

Jeg ER sterk, har vokst på det og kommet videre. Hans gjerninger har formet meg, årsak/virkning som du sier, men han er ikke den som har GJORT meg sterk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...