Gå til innhold

80% stilling -> gravid -> sykemeldt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal jobbe 80% frem til sommeren. Og deretter skal jeg opp igjen til 100%.

 

Hvis jeg blir gravid nå før sommeren. Er det 6 mnd jeg må jobbe 100% for å få full permisjon? Jeg får permisjon utbetalt av arbeidsgiver.

 

Og hva om jeg skulle blitt sykemeldt mens jeg enda er i 80% og deretter i 100%

Hvordan beregner de permisjonen da? Har det noe å si om man er sykemeldt i de 6 mnd i 100% stilling?

 

Jeg planlegger ikke å bli sykemeldt. Men har et tøft svangerskap bak meg. Og vil ta det med i betraktingen.

 

 

 

Anonym poster: 9077ceaf0147e7a4e62caace172de1b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

 

Anonym poster: 592f6889b861ade10e17eefcd2caaac6

Skrevet

Du må rekke å jobbe minst en dag i 100% stilling før det er grunnlag for permisjonen.

 

Anonym poster: b921c17b46be60ade2530dcdd4a2a3cf

Skrevet

Jeg tror permisjonen blir basert på siste to månedenes lønn, men du kan jo sjekke dette på NAV sine sider. Jeg ville for sikkerhets skyld gått opp til 100 % fire måneder før permisjonsstart, for de kan finne på å basere permisjonspengene skjønnsmessig basert på siste året eller noe sånt. Men jeg tror det er helt uproblematisk. Har du avtale med jobben at du går opp til 100 % stilling en bestemt dato, kan de ikke sette seg på bakbena om du tilfeldigvis er sykmeldt da.

 

Jeg jobber 70 % og er 10 uker på vei. Har tenkt å gå opp til 100 % når jeg er 12 uker bare for å være på den sikre siden. Men dette er ikke noe problem for arbeidsgiver, da.

Skrevet

Jeg hadde søkt om redusert stilling frem til en viss dato. Ble delvis sykemeldt etter 3 uker og var det resten av svangerskapet. jeg fikk permisjonspenger utifra 100 % stilling.

 

Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7

Skrevet

Er man

Jeg hadde søkt om redusert stilling frem til en viss dato. Ble delvis sykemeldt etter 3 uker og var det resten av svangerskapet. jeg fikk permisjonspenger utifra 100 % stilling.

 

Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7

Det er i så fall feil.

Du må ha jobbet i 100% stillingen for å få den under permisjonen.

 

Anonym poster: ed7df725e4090253eb8d9b9abce29833

Skrevet

Er man

Jeg hadde søkt om redusert stilling frem til en viss dato. Ble delvis sykemeldt etter 3 uker og var det resten av svangerskapet. jeg fikk permisjonspenger utifra 100 % stilling.

 

Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7

Det er i så fall feil.

Du må ha jobbet i 100% stillingen for å få den under permisjonen.

 

Anonym poster: ed7df725e4090253eb8d9b9abce29833

 

Jobbet i 3 uker i 100 % stilling før jeg ble sykemeldt så har jobbet fullt

 

Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7

Skrevet

Jeg jobbet 100% i 6 mnd, (feb-juli) i et årsvikariat som gikk ut i juli. Permisjonen skulle begynne i midten av august. Ble ansatt i et nytt årsvikariat fra 1. august, men da i 50% stilling. Fikk beskjed om at foreldrepengene ville da bli beregnet fra 50%-stillingen, siden det var den stillingsprosenten jeg hadde da permisjonen startet.

Endte med å søke permisjon fra 31. juli, da jeg fortsatt var ansatt i 100%-stilling, og dermed ble foreldrepengene beregnet fra 100% også...

 

 

 

Anonym poster: 0c28d4bb1cd0a185ec728e19cf39ec33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...