Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Jeg skal jobbe 80% frem til sommeren. Og deretter skal jeg opp igjen til 100%. Hvis jeg blir gravid nå før sommeren. Er det 6 mnd jeg må jobbe 100% for å få full permisjon? Jeg får permisjon utbetalt av arbeidsgiver. Og hva om jeg skulle blitt sykemeldt mens jeg enda er i 80% og deretter i 100% Hvordan beregner de permisjonen da? Har det noe å si om man er sykemeldt i de 6 mnd i 100% stilling? Jeg planlegger ikke å bli sykemeldt. Men har et tøft svangerskap bak meg. Og vil ta det med i betraktingen. Anonym poster: 9077ceaf0147e7a4e62caace172de1b8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 dytt Anonym poster: 592f6889b861ade10e17eefcd2caaac6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Du må rekke å jobbe minst en dag i 100% stilling før det er grunnlag for permisjonen. Anonym poster: b921c17b46be60ade2530dcdd4a2a3cf
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Jeg tror permisjonen blir basert på siste to månedenes lønn, men du kan jo sjekke dette på NAV sine sider. Jeg ville for sikkerhets skyld gått opp til 100 % fire måneder før permisjonsstart, for de kan finne på å basere permisjonspengene skjønnsmessig basert på siste året eller noe sånt. Men jeg tror det er helt uproblematisk. Har du avtale med jobben at du går opp til 100 % stilling en bestemt dato, kan de ikke sette seg på bakbena om du tilfeldigvis er sykmeldt da. Jeg jobber 70 % og er 10 uker på vei. Har tenkt å gå opp til 100 % når jeg er 12 uker bare for å være på den sikre siden. Men dette er ikke noe problem for arbeidsgiver, da.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Jeg hadde søkt om redusert stilling frem til en viss dato. Ble delvis sykemeldt etter 3 uker og var det resten av svangerskapet. jeg fikk permisjonspenger utifra 100 % stilling. Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Er man Jeg hadde søkt om redusert stilling frem til en viss dato. Ble delvis sykemeldt etter 3 uker og var det resten av svangerskapet. jeg fikk permisjonspenger utifra 100 % stilling. Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7 Det er i så fall feil.Du må ha jobbet i 100% stillingen for å få den under permisjonen. Anonym poster: ed7df725e4090253eb8d9b9abce29833
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Er man Jeg hadde søkt om redusert stilling frem til en viss dato. Ble delvis sykemeldt etter 3 uker og var det resten av svangerskapet. jeg fikk permisjonspenger utifra 100 % stilling. Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7 Det er i så fall feil.Du må ha jobbet i 100% stillingen for å få den under permisjonen. Anonym poster: ed7df725e4090253eb8d9b9abce29833 Jobbet i 3 uker i 100 % stilling før jeg ble sykemeldt så har jobbet fullt Anonym poster: 9f199f26dfbcdae245d04d9e90b3abd7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Jeg jobbet 100% i 6 mnd, (feb-juli) i et årsvikariat som gikk ut i juli. Permisjonen skulle begynne i midten av august. Ble ansatt i et nytt årsvikariat fra 1. august, men da i 50% stilling. Fikk beskjed om at foreldrepengene ville da bli beregnet fra 50%-stillingen, siden det var den stillingsprosenten jeg hadde da permisjonen startet. Endte med å søke permisjon fra 31. juli, da jeg fortsatt var ansatt i 100%-stilling, og dermed ble foreldrepengene beregnet fra 100% også... Anonym poster: 0c28d4bb1cd0a185ec728e19cf39ec33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå