Gå til innhold

Jeg kommer til og vere skyldig i drap om....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nytter ikke å trappe ned,du må gjøre noe med tankegangen din. Viljestyrke kan flytte fjell. Ikke si "bare en siste sigg" etc.

Bestem deg og slutt

(hilsen x-røyker)

Enig med deg.

Første svangerskap tenkte jeg som deg HI, trappet ned og følte meg kjempeflink. Var kjempe røyksugen hele tiden og det var grusomt.

For å skremme deg litt: babyen min døde. Dødfødt og det var MIN skyld!

Neste svangerskap sluttet jeg å røyke med en gang jeg ble gravid.

Var tøft det også, men jeg klarte det.

Nå har jeg ikke røyka på 10 år ;)

Anonym poster: 88a9b9c18ed318c598f3559554fc5538

Ingen kan vite om det var din skyld. Bl a viste det seg at mødrene som fikk svineinfluensa i sv.skapet (ikke de som tok vaksinen) hadde en økt forekomst av dødfødsel, mens vaksinen altså beskyttet mot dette.

Du kan også ha vært smittet med noe som var ugunstig for fosteret. At du tilskriver dødfødselen røyking er forståelig, men ikke noe etterprøvbart faktum. Jeg mistenker at du gjør det litt for å skremme HI.

Og i så fall er det negativt fordi? Røyking er FARLIG og hun må jo tydligvis presses til fornuft.

Anonym poster: 9f9ec8748e6189ff32d861e1671cbb50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er Max anti-røyk og mister totalt respekt for damer som røyker med babyen i magen. Men må si at å kutte så mye ned er faktisk ganske bra!

Du klarer å kutte de siste og om du virkelig vil:-) spis deg en gulrot istede, det blir småen glad for:-)

Btw.. Det har visst blitt forsket på en sammenheng mellom "stygge" barn og røyking under svangerskap. Altså i den forstand at de blir mer asymmetriske. En ting og tenke på:-)

Lykke til!!!!!

Anonym poster: 3b6ad35c34de8f08caec800607c3e9ab

Skrevet

Synes du er kjempe flink som har kuttet ned så mye, og bare forsett og prøv,forstår det er kjempe vanskelig,men mannen din bør virkelig slutte han også, Passiv røyking er jo like ille det. Masse lykke til :)

Skrevet

For min del virker pekefinger dårlig som motivasjon til endring. Det er veldig bra at du har redusert røyking så mye som du har gjort!

Har du snakket med legen din om røykeslutt? Eller prøvd røyketelefonen?

Noen spørsmål du kanskje kan stille deg selv:

Hvorfor er røyken så viktig for deg?

Hva er det som trigger røyksuget?

Hva kan du gjøre i stedenfor når røyksuget kommer?

Lykke til!! Dette klarer du:)

Anonym poster: d5c0e5b343adfceca7055bbd7d5fc400

Gjest Antarctica
Skrevet

Det nytter ikke å trappe ned,du må gjøre noe med tankegangen din. Viljestyrke kan flytte fjell. Ikke si "bare en siste sigg" etc.

Bestem deg og slutt

(hilsen x-røyker)

Enig med deg.

Første svangerskap tenkte jeg som deg HI, trappet ned og følte meg kjempeflink. Var kjempe røyksugen hele tiden og det var grusomt.

Ingen kan vite om det var din skyld. Bl a viste det seg at mødrene som fikk svineinfluensa i sv.skapet (ikke de som tok vaksinen) hadde en økt forekomst av dødfødsel, mens vaksinen altså beskyttet mot dette.

Du kan også ha vært smittet med noe som var ugunstig for fosteret. At du tilskriver dødfødselen røyking er forståelig, men ikke noe etterprøvbart faktum. Jeg mistenker at du gjør det litt for å skremme HI.

Og i så fall er det negativt fordi? Røyking er FARLIG og hun må jo tydligvis presses til fornuft.

Anonym poster: 9f9ec8748e6189ff32d861e1671cbb50

Dødfødsler har mange grunner. Å skjelle ut røykere er en ting, å årsaksforklare sykdommer og skavanker er noe annet. Ellers ender det med at dødfødsel og andre ulykkelige tildragelser er mødrenes egen skyld. Det er bare ikke riktig så enkelt!!

Skrevet

jeg røyker. er gravid.. har røyka i MANGE år.. prøver og slutte og er nede i 4-7 om dagen, fra 25-30 om dagen..

jeg er egentlig litt stolt. men griner fordi jeg har så dårlig samvittighet.. er så ille røyksyk, og maser på mannen min etter røyk. han sier blankt nei etter jeg ble gravid.. og synes dette er helt jævlig... for jeg kan jo egentlig ikke klage heller.. skjer det noe galt som mannen sier, da er det jo min feil da siden jeg røyker.. :( åååå gud for an tanke.... :( forferdelig følelse... bryr jeg meg ikke.. uff... jeg vil jo passe godt på den lille... jeg mener jo ikke å drepe fosteret med å røyke..

føler meg som en dritt...

Anonym poster: 98df678d3d79cc5c864885f59785810c

Så flink du er, som har kuttet ned så mye!! :D Er du langt på vei?

Skjønner at det er vanskelig, og skjønner at du har dårlig samvittighet om du røyker. Jeg sluttet selv når jeg fant ut at jeg var gravid, og det er tungt.

Men så enkelt som det er sagt, så må du bare la være!

Når du ønsker er røyk, så lar du være å røyke. Røyk uten nikotin?

Når det kommer til mannen din, så synes jeg du skal ta en snakk med han.

Og til de som sier at de forstår han..jeg hadde forstått han om han ikke var røyker selv. Når han vet hvor vanskelig det er for deg kan han heller si at dere får slutte ilag! I alle fall kan han la være å røyke når du er der. Dere kan ta en felles avgjørelse at dere begge gjør hva som er best for DERES barn. Du kan jo Google litt om graviditet og passiv røyking, så kan dere jo snakke om det også når han tar opp hva som eventuelt ville vært din feil.

Skrevet

Drap? Nå må du senke skuldrene litt HI...:). Det beste er naturligvis å slutte, men det er ikke påvist økt dødelighet eller skader hos fostere til gravide som røyker under 5 sigaretter om dagen. Den største risikoen ved røyking i svangerskapet er knyttet til større sjanse for å føde for tidlig og de komplikasjoner som kan følge av det. Det var mange røykende gravide blant våre mødre og bestemødre også. Røyker du svært lite utgjør ikke dette noen risiko for barnet ditt, men om noe skulle skje med barnet, så er det godt mulig at du ville ha klandret deg selv og røykingen uansett om det hadde noe med hendelsen å gjøre- så prøv å slutte om du klarer.

Anonym poster: e52d425b979068d297ee70f12829265d

Skrevet

Bestem deg og slutt

(hilsen x-røyker)

Enig med deg.

Babyen min døde pga blodpropp i morkaken.

Fikk faktisk beskjed av legen at det mest sansynlig kom av røyking i svangerskapet. ..

Og JA jeg sier det for å skremme. Unner INGEN å gå gjennom det der, og når sjansen reduseres ved å stumpe røyken, ja så synes jeg alle burde gjøre det!!

Statistisk sett er det likevel ingen økt risiko for dette hos de som røyker lite om dagen. Det kan naturligvis tenkes at du hadde en økt risiko for blodpropp genetisk som du ikke kjente til, og at røyk dermed ble en tilleggsårsak i ditt tilfelle.

Skrevet

Jeg er Max anti-røyk og mister totalt respekt for damer som røyker med babyen i magen. Men må si at å kutte så mye ned er faktisk ganske bra!

Du klarer å kutte de siste og om du virkelig vil:-) spis deg en gulrot istede, det blir småen glad for:-)

Btw.. Det har visst blitt forsket på en sammenheng mellom "stygge" barn og røyking under svangerskap. Altså i den forstand at de blir mer asymmetriske. En ting og tenke på:-)

Lykke til!!!!!

Anonym poster: 3b6ad35c34de8f08caec800607c3e9ab

Blir styggere og mer asymmentriske? Ha ha. Her har du nok lest feil et eller annet sted. Om du fremdeles mener det stemmer så legg gjerne ut en ordentlig link.

Skrevet

Røyking kan så definitivt knyttes til dødfødsel, det er godt dokumentert. En annen ting er abstinensene barnet får etter fødsel, synes dette er ille også jeg. De kan ha det ganske trasig. Fint å trappe ned men jeg kan ikke fatte at man ikke kan klare å kutte helt.

Anonym poster: ba2a86dae7fe946d33e84f13f02aad45

Skrevet

Har ikke røkt under noen sv.skap, men hadde likevel såkalte "infarkt" i morkaken da nr 2 ble født. Sannsynligvis på grunn av dysmaturitet. Kan skje med alle.

Herregud da pashla!! Det var da voldsomt til kverulering! Kan du ikke bare godta at det mest sannsynlig var pga røyking, ikke alt mulig annet!?!?!

Anonym poster: b7e5461af7dd67c5ae3913dd84b142dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...