Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Uff, det hørtes ikke pent ut. Hun er jo veldig søt, og bare blid og hyggelig, men det blir så overdrevent... Og alt hun sier med sånn blid "myk" stemme er: Åååh, jammen det var floooooott" "Neimen så gøøøy da" "åååh, men det var artig" "Jamen det høres bra ut" og i løpet av 5 min prating, har hun sagt : "jamen dette var morro" ca 20-50 ganger. Hun er sånn person det er nesten ubehagelig å snakke med.. Fordi man føler ikke at man snakker med et menneske... Og det er alltid jeg som må avslutte tlfsamtalene, for hun fortsetter bare å si hvor morro og stas alt er. Hadde akkurat en tlf samtale med henne, måtte bare klage litt Anonym poster: b0d3da1fd9ebacb17afadbaaba8dce6c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Hehe er som å høre vår det Prater minst mulig med henne på stasjon og en gang sa vi ifra for vi fikk helt mark av henne når hu prater sånn hele tiden. Var vist ikke bare vi som føler det sånn så hun forstod det. Anonym poster: ff7e9d8c8d96467331c269f4edfc3615
kosemamma<3 Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Haha, sånn er jordmora mi. Blir gaaal! Hun prater med baby-stemme til meg hele tiden. Umulig å forklare det her, man må nesten høre det selv.
MammantilNurket Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Hva med å bytte til en privat jordmor om hun du har ikke virker. Det må da også gå an å få "sjekket" babyen privat slik at man ikke trenger å bruke helsesøster i kommunen? Svigermødre er det vel litt mer utfordrende å bytte ut
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Må du bruke henne? Jeg kunne ikke fordra jordmoren på helsestasjonen da jeg var gravid. Litt samme typen og helt blottet for interesse for å svare noe annet på spørsmål enn at "Det er heeeeelt normalt". Etter to besøk gikk jeg over til å bruke bare fastlegen. Da gikk kontrollene på ca 1/5 av tiden og jeg fikk skikklig oppfølging. Bruker skvddrehønene på helsestasjonen minst mulig. Fastlegen er et godt alternativ. Anonym poster: 6a88bc1a0b342d5fbb6ee7edcf8935aa
Elsker livet Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Nå er helsestasjonen bare et tilbud. Men skal love deg at de aller fleste steder ville de fått piggene ut om du takket nei til tilbudet. Her har det også vært en slik helsesøster. Hun var liten og spe, snakket med lav Linni-stemme og var overstrømmende positiv. Følte meg alltid som en stor brautende kvinne når jeg snakket med henne. Nesten så jeg følte jeg måtte legge om stemmen og krøke meg litt sammen for å tilpasse meg hennes vesen.
Hybelkanina Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Er hun eneste helsesøster eller er det mulig å bytte? Jeg byttet helsesøster på helsestasjonen da eldstemann var baby. Trengte litt ekstra oppfølging med ham fordi han la dårlig på seg, og helsesøsteren vi fikk var en tafatt fjott som bare jatter med og sjelden hadde noe fornuftig å komme med. Som førstegangsmor følte jeg meg rett og slett ikke trygg på henne. Var helt åpen om dette på helsestasjonen og de lot meg bytte uten noen diskusjon. Nå har vi faktisk fått henne igjen som helsesøster til minstemann. Men nå lar jeg det passere, jeg er trygg på at jeg selv vet hva som skal gjøres og vi har ikke de samme problemene med minste som vi hadde med storebror. Nå trenger vi henne bare til å måle, veie ov sette vaksiner. Og det funker hun til. Tenker av og til over når jeg er der om hun egentlig fikk vite grunnen til at jeg byttet henne ut sist.
Gjest Antarctica Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Min tidligere helsesøster snakket også babyspråk, ikke bare til barna, men til meg. F eks på seksmånederskontrollen, da vi snakka om mat osv. Hun var ute av stand til å si ordet amme, det het konsekvent "pupper du hver dag"? o.l. NEI for fanken, jeg PUPPER ikke! Det heter ikke å PUPPE!
Von Hertelhofen Skrevet 17. januar 2013 #10 Skrevet 17. januar 2013 Det er akkurat som du beskriver min helsesøster, utenom babyspråket da Flere i barselgruppa mi har byttet helsesøster pga dette. Men av en eller annen grunn så digger jeg henne, hun er vel mer på mitt nivå, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå