Gå til innhold

Festeblødning


klishe89

Anbefalte innlegg

Lurer på:

 

Hvor mange her hadde festeblødning?

 

Hvordan så den ut?

 

Hvor lenge etter festeblødningen testet dere positivt?

 

Når i syklusen kom den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det to ganger, men ulik hver gang. Sist (med nr.2) varte den 3-4 dager, med litt friskt rødoransje blod og deretter brunlig. Denne gang var den veldig varierende og varte 1 hel uke. Den var som brun spotting og av og til friskt blod/klumpete blod.

 

Felles for begge gangene var at den begynte 1 uke før ventet mens. Denne gangen tok jeg en test dagen før IKM, mest for å utelukke graviditet, fordi jeg syntes festeblødningen lignet altfor mye på vanlig spotting før mens. Ble ganske fortumlet da testen viste positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 blodflekk på str med ett knappenålshode, 5 dpo. Testet positivt 8 dager etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid etter assistert befruktning, og da skulle jeg teste 2 uker etter innsett av egg. Ca en uke etter dette hadde jeg litt brunlig utflod en dag. Siden jeg var hellig overbevist om at det betydde at jeg straks fikk ordentlig blødning, men den aldri kom, så fikk jeg vite at det var festeblødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde festeblødning for noen dager siden. Er vant med mellomblødninger, men da kommer det gjerne en del mer. Nå var det bare slim med bittelitt blod. Det er 8 dager ca til ventet menstruasjon. Har litt lange sykluser. Har i dag begynt å bli kvalm, noe jeg pleier å bli før jeg skal ha mensen, men ikke så lenge før.. 2 dager før maks..Festeblødningen kom ca 6 dager etter EL. Når kan jeg teste? Tenkte lørdag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg hadde festeblødning for noen dager siden. Er vant med mellomblødninger, men da kommer det gjerne en del mer. Nå var det bare slim med bittelitt blod. Det er 8 dager ca til ventet menstruasjon. Har litt lange sykluser. Har i dag begynt å bli kvalm, noe jeg pleier å bli før jeg skal ha mensen, men ikke så lenge før.. 2 dager før maks..Festeblødningen kom ca 6 dager etter EL. Når kan jeg teste? Tenkte lørdag kanskje?

 

Jg hadde festeblødning med nr 2. Ca en uke før forventet mens. En dag med litt friskt blod, ikke mye, så litt brunlig dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Første gang jeg var gravid fikk jeg en liten feste blødning. Det var to NÅLtynne striper blod i trusen og ingenting mer.

Nå har jeg søren meg fått en liten dråpe blod igjen (1 år siden jeg fødte) og ingenting med, så er stygt redd for at jeg kan være gravid igjen (uønsket, har tilog med p-stav) Håper det ikke er noe ! Blir testing idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Dytter litt på denne siden jeg lurer på det samme nå.

Begynte med en dråpe blod på papiret når jeg tørket meg på mandag. Var ikke noe mer blod mandag, men har blødd litt i dag. Det er en helt annerledes blødning enn mens blødning og Lukter heller ikke mens, så jeg lurer jo på om det kan være en festeblødning, men kan den komme så sent i syklusen? Venter mens på torsdag, og har hatt mens hver 4. torsdag i åresvis.

Hvis det er en festeblødning, hvor fort slår en graviditetstest ut?

Anonymkode: ec1d1...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dytter litt på denne siden jeg lurer på det samme nå.

Begynte med en dråpe blod på papiret når jeg tørket meg på mandag. Var ikke noe mer blod mandag, men har blødd litt i dag. Det er en helt annerledes blødning enn mens blødning og Lukter heller ikke mens, så jeg lurer jo på om det kan være en festeblødning, men kan den komme så sent i syklusen? Venter mens på torsdag, og har hatt mens hver 4. torsdag i åresvis.

Hvis det er en festeblødning, hvor fort slår en graviditetstest ut?

Anonymkode: ec1d1...381

Hcg begynner å produseres når egget har festet seg, så med en sensitiv test (10mlU) kan man vel få svar tidligst 1uke etter festeblødning.. hcg dobles ca hver 3.dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten festeblødning 10 DPO, men siden jeg ikke trodde jeg var gravid koblet jeg ikke at det kunne være festeblødning og tok ikke en test før 16 DPO. Den var positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg hadde festeblødning som begynte dagen før forventet menstruasjon. Jeg har bare lutealfase på ca 7-8 dager. Blødningen var rød og brun og varte i ca 3-4 dager og var mindre enn vanlig mensen, men jeg har hatt slike menstruasjoner tidligere så var sikker på at dette var mensen.. Oppdaget at jeg var gravid fordi jeg fikk så store pupper (de blir alltid ømme før mensen, men de har aldri blitt større) Måtte mange gravididtetstester til for å overbevise meg at jeg faktisk var gravid😄 Første forsøk etter laparoskopi der jeg fjernet endometriose så satt den gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Hei . Jeg har aldri vært gravid men i går hadde jeg en liten blødning og i dag var det omtrent ingenting på papiret, blodet var lyst. Og luktet ikke som mensen . Jeg hadde samleie på eggløsning dagen 5/10-18 ++ så vi prøver å bli gravid. Har de klassiske tegnene v graviditet trøtt,ømme bryster, murringer i magen. Har aldri det etter eggløsning . Kan dette da være festblødning ? Skal ha menstruasjon 21/10 har det alltid på denne datoen . 

Har lest og lest i diverse forumer men blir bare mere forvirret kan du si ;) 

Endret av Førstgangsmamma82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...