annelen83 Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Jeg trenger å få tømt meg litt. Jeg er ei jente på 30 som ble ikke planlagt gravid på det man kalle one nigth stand. Heldigvis! For jeg fikk verdens skjønneste gutt som nå er 1 1/2 år. Jeg og barnefaren ble sammen og nå er vi en liten søt familie. Alt så ut til at dette kom til å gå veldig bra. Han har vært og er fortsatt enestående snill og god. Vi hadde en røff start. Han løy mye for meg i starten. Han har lagt alt på bordet, og heg veit han løy for å sette seg selv i bedre lys siden han har hatt en tung oppvekst kan jeg forstå det. Det har gjort fryktelig vondt, men vi har lært hverandre bedre å kjenne og blitt mer knyttet til hverandre. Men jeg er ikke lykkelig. Etter heg fødte mistet jeg sex lyst, totalt. Jeg tar ikke på meg selv engang. Tanken på andre eksisterer ikke. Det har vært et slit av dårlig samvittighet. Det ligger over meg hele tiden. Jeg merker på han at han ikke har det bra. Selv jeg prøver å prate med han er alt han sier at vi er alt for han. Vi bor fortsatt sammen i min single leilighet enda. Pitte lite.. Ikke familie leilighet. Jeg ønsker sterkt noen kvdmeter til. Hvertfall noe med to soverom. Jeg er ikke materialistisk! Han mener at vi ikke bør flytte nå siden vi ikke har det bra!!??? Jeg har ønsket meg noe større helt siden jeg ble gravid. Og mener vi trenger det for å ikke kveles. Det er den følelsen jeg har. Han engasjerer seg ikke. Han har ikke kontroll på økonomi, han har brukt over 2 år på billappen nå også.. Og han har fortsatt ikke noe spesielt lyst på lappen men gjør det pga oss sier han. Jeg har lenge gledet meg til han skal få den, slik at ikke bare jeg er den som styrer med kjøring hele tiden. Han engasjerer seg ikke på dette område heller. Regninger, kjøpe nyttige ting som bilsete, triller.. All on me. Greit. Med alle disse tankene er jeg mye sliten. Men det er han også! Han prioriterer kvelden høyest hvor han hver kveld sovner på sofaen rundt to tiden hver natt! Og der sover han hele natten. Står opp annenhver dag i ti tiden, drar på jobb i elleve tiden og er hjemme i tre tiden. Sover en time til. Drar i butikken og sitter resten av dagen og kvelden i sofaen med tv og iPad. Og han roter!!!!!!! Jeg vasker de klærne hans hele tiden!!! Må jo det når han skifter to tre ganger om dagen! Jeg trengte bare å tømme meg litt. Noen som kjenner seg igjen. Er dette normalt? Mine mål er å spare penger slik at jeg har en sikkerhet. Jeg vil gi banet mitt ferieturer og reiser slik jeg var vant til fra barndommen. Opplevelser.. Og ikke minst kjærlighet. Men hva vil han tenke om kjærlighet når foreldrene aldri sover sammen og er irriterte på hverandre hver dag. Jeg bekymrer meg for det.
baby84 Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Hei! Kjipt å lese at det er flere par der ute i samme båt som oss. Jeg er gravid med nr 2 nå. Er i uke 30. Ligger annenhver kveld å tenker på at jeg må bort fra barnefar. Vi har ei datter fra før- det var heller ikke planlagt. Samme som dere, ble vi sammen. Etter 1,5 år ble det slutt pga at han var utro. 1,5 år etter det igjen ble vi sammen igjen. Noe jeg angrer på i dag. Men da var det riktig. Hmmm.. Han sliter med deprisjon og angst, og bidrar ingenting hjemme. Roter, sover, spiller hver kveld på pc, og vi krangler. Ikke diskuterer som vanlige mennesker. Han skal til psykolog, men vet ikke om det vil hjelpe. Han er egoistisk og kan være ganske stygg i kjeften. Jeg kommer nok til å gå fra han en dag. Men ikke enkelt mtp barn, økonomi og boplass. Så må planlegge dette. Ikke sunt å ha det sånt hverken for meg eller barna. Han er jo likegyldig uansett, så tror nesten at det blir en lettelse for han om han slipper ansvar for barna. Håper du finner ut av det. Fryktelig vanskelig avgjørelse å ta, og det tar tid å venne seg til alenemortilværelsen, men når alt har stabilisert seg, er det vert det! Men gi det tid og snakk med han (om du ikke har gjort det). Min går ikke an å snakke med. Klem
baby84 Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Må bare legge til at han er snill og omtenksom også altså Men han er så fraværende pga av sykdommen. Så han legger ikke merke til at han slenger mye dritt.. Så han er ikke bare fæl. Noen fine sider er der..men de er godt gjemt på denne årstiden :/
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Kjære HI. Håper for din skyld at dette snart tar helt, helt slutt. Du er jo mor til 2... en stor og en liten!!!
2skjønnasser Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Flytt!!! Så fort som mulig. Er jo ikke voksen den mannen (gutten).
Vannmann35 Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Høres fryktelig umoden ut, og jeg ville flyttet... Kanskje innser han alvoret, og tar seg sammen... På tide å bli voksen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå