Gå til innhold

Det ironiske med nav....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en har fått utbetalt for mye er de harde på å kreve inn. Men når en får for lite, skjer det ingenting......har fått 1500 i for lite OS i 10 mnd, men de har brukt veeeeldig lang tid på å regne ut. Jeg trodde jeg fikk for mye, siden jeg jobbet litt. Problemet var at de hadde beregnet at jeg skulle jobbe mye mer enn jeg gjorde, selv om jeg klaget flere ganger på vedtaket.

1500 x 10 = 15 000 som jeg da altså kan glemme å få.,.,.

Anonym poster: cbb7e9262c18bf9ac62a5570b0072769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så grusomt å få gratis penger!

Anonym poster: cff6988c1384101faa706bb7e64ed94c

Skrevet

Huff, så grusomt å få gratis penger!

Anonym poster: cff6988c1384101faa706bb7e64ed94c

Hæ? Den skjønte jeg ikke. Poenget er at jeg fant en jobb, men gikk i tap med jobben. Trodde det skulle være slik, siden det ikke hjalp å klage. Og de er hissige på å kreve når de har utbetalt for mye, men om de har betalt for lite av noe (sykepenger, os osv) så er det en annen sak.

Og det er ikke "gratis" penger. Jeg har betalt og betaler fortsatt skatt.

Skrevet

Når en har fått utbetalt for mye er de harde på å kreve inn. Men når en får for lite, skjer det ingenting......har fått 1500 i for lite OS i 10 mnd, men de har brukt veeeeldig lang tid på å regne ut. Jeg trodde jeg fikk for mye, siden jeg jobbet litt. Problemet var at de hadde beregnet at jeg skulle jobbe mye mer enn jeg gjorde, selv om jeg klaget flere ganger på vedtaket.

1500 x 10 = 15 000 som jeg da altså kan glemme å få.,.,.

Vet akkurat hva du mener!

Jeg var enslig forsørger halve 2012, men siden far skulle flytte inn igjen så skrev jeg både Mail og brev om at alle stønader som hørte med måtte opphøre fra den og den dato. Og det var greit.

Så oppdager jeg 3 mnd senere at de fortsatt har betalt ut utvidet barnetrygd, så jeg skriver et nytt brev og gjør dem oppmerksomme på dette.

I vedtaket blir jeg mistenkeliggjort med at jeg aldri hadde sagt fra og må muligens betale tilbake, men siden det tross alt var NAV som hadde gjort feilen så kunne beløpet reduseres.

Greit nok, skal jo alltids betale tilbake, selv om å motta pengene ikke var med overlegg.

Så får jeg nytt vedtak at selvfølgelig må jeg betale tilbake siden NAV konkluderer med at jeg hadde mottatt pengene med "overlegg", sel om dem innrømte at NAV hadde skyld i feilen.

Sitter igjen med følelse av å være trygdesvindler light.

Er for tiden gravid og sykmeldt og ser at NAV og arb giver har forskjellig lønnssystem som gjør at jeg taper 45 000 kr ved at NAV bruker sitt system.

Arb giver sender inn utfyllende inntektsopplysninger m dokumentasjon, men sier at dem velger å se bort i fra dette ved beregning av sykelønn.

Har sendt inn klage nå og sitter igjen med følelsen av at den blir avslått.

Damene jeg snakket med på NAV oppfattet jeg også som ufine og lite serviceinnstilt.

NAV er raske med å kreve inn penger, selv om det er deres feil, men ønsker ikke å betale ut mer enn dem må, selv om det er riktig.

Argh!

Anonym poster: 9481b19f86d0783b44f3fed9b2fcb898

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Får du ikke etterbetalt? Synes andre her har fått det? Men ja, de fleste bedrifte og instanser er veldig kjapt ute når du skylder dem noe, men akk så trege og uskyldige når de skylder deg noe ;)

Skrevet

Det hyles opp om trygdesvindel fra alle kanter (og det er klart trist i utgangspunktet at noen snylter på systemet) men om man ser på mange av de sakene det hyles opp om, så er det veldig mange slike saker som det ¤4 beskriver! Brukerne har forsøk å gi beskjed opp til flere ganger.

Anonym poster: 8ab48c0c2c933d857ecf1c051021d88a

Skrevet

Jeg forsøkte en gang så godt jeg kunne å stoppe en utbetaling som jeg ikke hadde krav på (kanskje 2 mnd i forveien). Jeg skulle ut i permisjon og skulle ha engangsstønad. Dette visste dem, men jeg visste også at ikke alt går helt etter boka hos dem, så jeg fortsatte med å følge opp. Den feilaktige utbetalingen kom okke som, disse pengene la jeg selvfølgelig til sides slik at jeg kunne betale de tilbake. Å betale de tilbake var ikke like enkelt som å bare overføre tilbake der det kom fra, nei her måtte jeg vente på faktura + deres lite trivelige brev hvor jeg nærmest følte meg anklaget for trygdesvindel. SÅ: dette var før årsskifte og de hadde jo trukket meg i skatt, slik at når de skulle ha tilbake pengene ETTER årsskifte måtte jeg betale tilbake MED skatt til dem. Og fikk beskjed om å følge med slik at jeg fikk det tilbake med skatteoppgjøret, for det var ikke alltid det gikk så lett med beskjeder fra nav ang slike oppgjør....

AAAAAARRRRG, ble forbanna ja. Jeg hadde som sagt engangsstønad og satte ikke pris på den ekstra utgiften (selv om jeg skulle få det tilbake et halvår senere) OG styret!

Anonym poster: 398ddf917d0d10d4e09acb1a687b0a93

Skrevet

Ironisk med alt som er statlig det. Vet om maaaange som har fått feil, og får de aldri etterbetalt. Sykt, man har i bunn og grunn ingen rettigheter.

Anonym poster: 7331db3a26af754a58b3fbae9b8ea253

Skrevet

Får du ikke etterbetalt? Synes andre her har fått det? Men ja, de fleste bedrifte og instanser er veldig kjapt ute når du skylder dem noe, men akk så trege og uskyldige når de skylder deg noe ;)

Jeg skrev i klagen at jeg mener at NAV skal etterbetale det jeg har fått for lite hittil og bruke riktig beregningsgrunnlag fremover.

Jeg tenker jeg skal klage på nytt og på nytt til NAV helt til noe skjer hvis dem avslår den første klagen min.

Hun på NAV sa at "du kan nå sende inn en klage hvis du vil da", og når jeg sa at "er det noen vits siden dere blankt avslår å regne med tilleggsopplysningene?", kom det tilbake: " du gjør nå som du vil" i en sur tone.

Vet ikke utfallet enda, men krysser fingrene. Vet ikke hva mer jeg skal gjøre!

Anonym poster: 9481b19f86d0783b44f3fed9b2fcb898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...