Gå til innhold

Tror dere tidligere leieboer lyver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke godt å vite såklart, og ikke vet jeg hvordan jeg skal finne ut av det.

Leieboer studerte i byen frem til jul og flyttet tilbake dit hun kom fra for en uke siden. Mens hun pakket bilen (stor varebil) stod dørene på bilen oppe. Vi har en veldig nysgjerrig katt som vi ved to anledninger under pakkingen hennes måtte hente ut av bilen.

Så dro hun, og siden har vi ikke sett katten! Hun bor 40 mil unna, og min første tanke da pus ikke dukket opp på kvelden var st hun må ha sneket seg inn i bilen igjen og blitt med på flyttelasset.

Ringte straks til leieboeren og ba henne sjekke bilen. Hun hadde kommet hjem og mente at nei, ingen katt der.

Jeg ringte henne igjen dagen etter og ba henne sjekke enda en gang hvis hun ikke hadde pakket ut alt.

Da ble hun rasende og mente at vi trakasserte henne og at vi skulle "gi faen i å ringe" som hun selv sa.

Jeg begynner å mistenke at hun kanskje har oppdaget katten i bilen etter en stund og kastet den ut istedet for å snu.

Jeg sendte henne en melding dagen etter og skrev at hun måtte være snill å gi meg beskjed hvis så er tilfelle, for om hun kan si hvir hun slapp den ut så har vi et utgangspunkt.

Skrev også at pus er chippet slik at vi vil få beskjed om det hvis pus blir funnet ett eller annet sted. "Truer du meg"? Skrev hun da.

Jeg er bare fortvilet og tenker på pus som er liten og tynn ute i denne kulden.... :(

Er tre dager siden siste melding og ingen spor av pus.

Kan jeg i det hele tatt gjøre noe mer??

Anonym poster: 5071cdf4e2f4bfd5b3e86ba3c9a97837

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skjønner du er fortvila..

Men å beskylde henne for å ha kasta ut katten er vel litt drøyt. Kan godt skjønne hun blir irritert om du har spurt henne om hun har gjort dette.

Sannsynligheten for at katten har sneket seg inn er jo såklart stor, men sjansen for at den har hoppet ut av bilen selv etter hun var kommet frem er jo også der. Du skrev jo at hun var kommet hjem da du ringte. Om hun da bar inn første lass kan katten ha kommet seg ut av bilen uten at hun har sett den.

Du må vel bare etterlyse katten i ditt nærområde og kanskje i hennes nærområde just in case. Lykke til :)

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Skrevet

Huff! Vet ikke hva jeg hadde gjort om det var min katt. Spør leieboer igjen, spill på følelser og si at katten er som et familiemedlem for dere. Ikke anklag henne, spill på at du vet at det evt er katten sin feil om den har blitt med flyttelasset, men at dere er bekymret. Sannsynligvis har hun ikke oppdaget den før hun kom frem, man åpner vel ikke underveis. Finn en savnet gruppe på fb for det stedet hun har flyttet til og be de som bor i området si ifra om de ser en ny ukjent katt. Ikke alltid lett å vite om katter bør i nærheten eller er på for lang tur hjemmefra

Anonym poster: 1d76ef58eb47868837af55ab127aa0bc

Skrevet

Hadde jeg vært leieboeren din, ville jeg også blitt grundig irritert. Jeg ville følt meg beskyldt og truet.

Det er også deres ansvar som katteeiere å se til at katten er der den skal være, og ikke der den ikke skal være... Så ikke legg dette på leieboer, dette er helt og holdent deres egen skyld!

Anonym poster: cf62b0777cdc1f2afd410b9dd50fbff8

Skrevet

Helt umulig å vite sikkert desverre. Men synes leieboeren virket litt hårsår jeg da. herregud man forstår vell at man er bekymret for katten! Om jeg var leieboeren hadde jeg tilbudt å lete litt jeg da. og forsikert om at jeg ikke hadde sett den.

Hadde iallefall ikke oppført meg slik som henne!

Anonym poster: d03fbadcb19944dbb153ad71d8573ccf

Skrevet

Hvis hun har kjørt langt og katten hadde vært innesperret i bilen til dagen etter er det ganske sansynlig at katten hadde hat behov for å gjøre fra seg. Det ville nok leieboeren luktet. Hun ville da hatt stor egeninteresse av å fortelle dere at katten var der slik at dere kunne dekke regningen for vask eller rens av ting som hadde fått kattepiss eller møkk på seg. Ettersom hun sier katten ikke har vært der blir det vansklig for henne å kreve noe sånt og det er mindre sansynlig at katten var der. Kansje den har vært der og kommet seg ut enten under veis eller etter at hun kom frem, men jeg tror ikke hun har sett katten.

Jelle også blitt ganske irritert om dere ringte og smset meg flere ganger for å mase om det samme. Hun har sakt at hun ikke har sett den. Det må du bare godta.

Anonym poster: 33ee5f51d2d98796a93f0dfad9e156ce

Skrevet

Jeg tolket det ikke som du bare hadde spurt om hun hadde sett den, men at du spurte om hun har kastet ut katten din. Det er ikke greit. Hadde du bare sagt ifra et par ganger at om hun så noe til den, så må hun si ifra.. Vel, da hadde hun ikke hatt noen grunn til å bli irritert. Men det høres jo ut som du har slengt ut beskyldninger mot henne..

Skrevet

Problemet er at du er fast bestemt på at den eneste måten katten kunne forsvinne på, er at leieboeren fikk den med i bilen og kastet den ut underveis. Du holder ikke muligheten åpen for at katten er midt i en parringsrituale, har stukket av, er blitt påkjørt eller tatt av noen helt andre enn leieboeren, siden det finnes så mange syke folk som mishandler dyr ifølge avisene. Forstår at hun er irritert på at du har dømt henne med en gang uten å holde andre mulighetene åpne.

Anonym poster: da1a27a7695cc77bf3141c7aa8e29441

Skrevet

Men kan du ikke sjekke selv hvor katten er hvis den er chippet? :)

Skrevet

Men kan du ikke sjekke selv hvor katten er hvis den er chippet? :)

hehe...det er ingen sporingskapsel i en chip da:-P Noen må finne katten ,også reise til en veterinær f.eks som kan lese av chippen og finne ut hvem som eier den.

Anonym poster: 7fc106b74e7972185fe5cf64520fd2b9

Skrevet

Hun virket jo skyldig ut i fra reaksjonen mener nå jeg.... Dessverre gir noen mennesker faen i alt. :(

Anonym poster: 7c7d33e9f2ca58c334cd310395fcf04b

Skrevet

Sånn går det når man ikke passer på dyrene sine. Lykke til..

Anonym poster: 1caee1037e4a0dbe4bd6cd2685568670

Skrevet

Veldig hårsår som snakker om trakassering andre gangen du ringer. Jeg skjønner gdt at du blir mer mistenksom til henne da, for det er en overreaksjon. Likevel er den neste meldingen drøy, med spørsmål om hun har kastet katten ut av bilen.

Er det ikke gps i de chipene? Kjedelig å miste pus, men det er ikke så mye du kan gjøre, desverre.

Anonym poster: 07151b55a7ae328b22fe3f9b73ce3450

Skrevet

Vet dere hva, når man snakker om sola. Jeg fikk nettopp telefon fra en veterinær som har fått inn katten min. Han holder til 12 mil herfra, retning der hun bor.

Nå er jeg enda mer sikker på st jeg hadde rett.

Mannen har dratt for å hente pus.

Lurer på å sende henne en melding og informere om at pus er funnet, og hvir hun befinner seg.

Eller skal jeg bare la vær å informere henne?

Anonym poster: cfe0fb3a44098b9509a39c84e076a481

Skrevet

Så bra at katten ble funnet! :)

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Siden hun faktisk har gitt uttrykk for at hun nesten gir seg faen, tror jeg at jeg ville latt være å si fra til henne.

Skrevet

Så bra at pus er funnet :-)

Jeg synes at du skal konfrontere henne.

Skrevet

Så bra at katten ble funnet! :)

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Siden hun faktisk har gitt uttrykk for at hun nesten gir seg faen, tror jeg at jeg ville latt være å si fra til henne.

Ja først og fremst er jeg bare letta og glad for at hun er hel! Hun var kald og sulten, men er i de beste hender nå!

Anonym poster: cfe0fb3a44098b9509a39c84e076a481

Skrevet

Åå,så bra at pus kom til rette igjen! Og selvsagt(!!) har leieboeren hatt den med seg i bilen sin og kastet den ifra seg et sted... ingen tvil. :(

Reaksjonen hennes tydet på dårlig samvittighet,så jeg hadde jaggu ikke sagt noe til henne. Så kunne hun gå der og lure på hvor/hva katten gjør på i kulden. OM hun i det hele tatt evner til å tenke sånne tanker.

Anonym poster: 89f8a40ed989918f11d6714bb6f690f7

Skrevet

Jeg tror hun lyver. Jeg ville også ha blitt forbannet om jeg hadde blitt beskyldt for å kaste ut et dyr, men overhodet ikke over å bli bedt om å sjekke bilen flere ganger. Hadde hatt stor forståelse for det. Jeg hadde sent en sms og opplyst at katten var funnet, og hvor. Kun det.

Anonym poster: 5dadc150e0a0b7500cdd3ea8c1806fb6

Skrevet

Hvorfor er det forskjellig kode på HI og den anonyme som sier at katten er funnet?

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke godt å vite såklart, og ikke vet jeg hvordan jeg skal finne ut av det.

Leieboer studerte i byen frem til jul og flyttet tilbake dit hun kom fra for en uke siden. Mens hun pakket bilen (stor varebil) stod dørene på bilen oppe. Vi har en veldig nysgjerrig katt som vi ved to anledninger under pakkingen hennes måtte hente ut av bilen.

Så dro hun, og siden har vi ikke sett katten! Hun bor 40 mil unna, og min første tanke da pus ikke dukket opp på kvelden var st hun må ha sneket seg inn i bilen igjen og blitt med på flyttelasset.

Ringte straks til leieboeren og ba henne sjekke bilen. Hun hadde kommet hjem og mente at nei, ingen katt der.

Jeg ringte henne igjen dagen etter og ba henne sjekke enda en gang hvis hun ikke hadde pakket ut alt.

Da ble hun rasende og mente at vi trakasserte henne og at vi skulle "gi faen i å ringe" som hun selv sa.

Jeg begynner å mistenke at hun kanskje har oppdaget katten i bilen etter en stund og kastet den ut istedet for å snu.

Jeg sendte henne en melding dagen etter og skrev at hun måtte være snill å gi meg beskjed hvis så er tilfelle, for om hun kan si hvir hun slapp den ut så har vi et utgangspunkt.

Skrev også at pus er chippet slik at vi vil få beskjed om det hvis pus blir funnet ett eller annet sted. "Truer du meg"? Skrev hun da.

Jeg er bare fortvilet og tenker på pus som er liten og tynn ute i denne kulden.... :(

Er tre dager siden siste melding og ingen spor av pus.

Kan jeg i det hele tatt gjøre noe mer??

Anonym poster: 5071cdf4e2f4bfd5b3e86ba3c9a97837

Pass på krapylene deres. Om den valser rundt i bilen hennes og måtte hentes ut TO ganger, og dere fortsatt ikke valgte å få dyret i hus og holde styr på det, så har dere ærlig fortjent alle bekymringer dere står i nå.

Fy flate, sånne dyreeiere gir jeg ikke mye for.

Skrevet

Ikke glem å kritiser den løgnaktige eks-leieboeren som ga faen i dyret. Hadde du sagt det samme hvis det skjedde med deg? Evnt. at det var ungen din det skjedde med? For å sette litt på spissen.

Anonym poster: 16c93867133ab6ffbf6965b4281e8b56

Skrevet

Hadde det vært meg og katten hadde gått inn i bilen to ganger så ville jeg holdt den inne til hun hadde dratt. Så ville faktisk tatt på meg skylda der. Men at katten ble slept av i veien ville jeg faktisk blitt utrolig sinna. Men vi har eget anvar for dyr og unger så her har HI litt egen skyld etter min mening! Pass bedre på dyret ditt neste gang så slipper dette å gjenta seg.

Anonym poster: 3ed5d07876bb3a94cff87485e6b64a3b

Skrevet

Det kan faktisk hende at katten din gikk inn i bilen og hoppet ut igjen der de stoppet uten at hun vet noen ting om det.litt merkelig og beskylde henne som du gjorde synes jeg.hadde blitt temmelig irritert på deg selv om jeg hadde fått den meldinga der..

Du fant katten ferdig med det

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke glem å kritiser den løgnaktige eks-leieboeren som ga faen i dyret. Hadde du sagt det samme hvis det skjedde med deg? Evnt. at det var ungen din det skjedde med? For å sette litt på spissen.

Anonym poster: 16c93867133ab6ffbf6965b4281e8b56

Det som skjedde med meg, var at en like nonchalant nabo dro på ferie to dager etter at katten hennes var "forsvunnet" og den sneik seg inn og gjorde fra seg i soverommet mitt fordi den ikke fant noen åpen dør hjemme. Jeg ville ikke bare ha kasta en evt katt ut av bilen, jeg ville ha venta til jeg var på ei bru over åpent vann!!! Får frysninger av katteeiere i boligstrøk som tillater seg alt mulig. Barna passes bedre på enn katta håper jeg. Hvis ikke finnes det etater å ringe til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...