Gå til innhold

Følsom team for svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboeren venter vårt første barn,og han har et fra før,som ikke bor med oss,og svigermor mener at vi bør få barnet ned til oss nå,men både meg og samboeren vil helst vente et år pga barnets alder,men svigermor mener vi har ventet nok og vil gå rettens vei og alt det der,men både jeg og samboeren min er uenige,og han er stille og rolig og sier ikke stort,hva synes dere er riktig? barnet er 2 i år og bor ca 3 timer unna. Samboeren besøker barnet en del der han bor nå og er fornøyd med det, og vil helst vente 1 år før vi tar han nedover.

Anonym poster: 36c5c5f9534f25dc173299e995f03997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kan dere " bare ta ham nedover"?

Og hvis det er god grunn,så bør han vel komme nå?

Skrevet

Det er det dere og ikke svigermor som bestemmer...

Anonym poster: deb6c01a43b439ea96492c462bdb9910

Skrevet

Eh... bor dette barnet hos moren? I såfall er det vel greit å vente, uansett. Bor dette barnet hos fremmede så syntes jeg det er rett ut egoistisk hvis dere lar han være der fordi det passer dere best! så skal dere plutselig ta han når han er 3? Ta han fra det han helt sikkert ser på som sitt hjem? Hæ?

Anonym poster: c3005ee68b35e2123b0f98c99e3ecb57

Skrevet

Dere vil ta et barn vekk fra mora, eller tar jeg feil? Da lurer jeg påom barnet har det fælt hos mora. Hvis ja, må dere ikke vente, men handle øyeblikkelig. Da har dere allerede ventet for lenge. Hvis nei, forstår jeg ikke hvorfor dere må ha barnet i det hele tatt. Hvis barnet har det bra hos mor, må far kunne godta å bare ha det på deltid. Svigermor har uansett ikke rett til å starte noen rettsak.

Anonym poster: a4264a32a6b985ab82062de5693dde35

Skrevet

Bor barnet i fosterhjem mener jeg dere skal hente han nå. Men bor han hos mor, og mor er en god omsorgsperson kan det vente. Er mor derimot ikke egnet hadde jeg hentet barnet nå.

Forstår ikke helt hva du mener da det i mine øyne ikke bare er å hente ett barn som man vil selv.

Blir litt som når svigermor maste på meg om at nå må du bestille time til keisersnitt. (hun bor i utlandet)

Anonym poster: 5592310568ec8f28e097eb7f81294a90

Skrevet

Han bor hos sin mor. og de fleste rundt barnet mener det er for ungt,men vi vet ikke,er vanskelig,men det beste for barnet er ikke og ta det ut av barnehagen 1 uke i mnd,tror ikke det er bra så lenge de er så unge.

Skrevet

Regner med at han bor hos moren sin? Da kan dere ikke "bare hente ham nedover"... Og fortell svigermor at dette har hun INGENTING med.

Små barn på to år har det bedre når de bor et sted, ikke to. Når han blir større kommer han sikkert til å kunne være litt mer hos dere.

Anonym poster: e8fce9e840393dfbf242b8f75ea66c11

Skrevet

Man kan ikke bare overta et barn. Jeg regner med at barnet har en mor som barnet har bodd hos til nå og, med mindre hun gjør en forferdelig jobb, så vil hun stå mye sterkere enn far i en eventuell rettsak om omsorgsretten. Mor og far må gå til megling og få satt opp en samværsavtale, svigermor har ingenting hun skal ha sagt.

Skrevet

Han bor hos sin mor. og de fleste rundt barnet mener det er for ungt,men vi vet ikke,er vanskelig,men det beste for barnet er ikke og ta det ut av barnehagen 1 uke i mnd,tror ikke det er bra så lenge de er så unge.

Altså snakker du om en far som i to år ikke har hatt samvær og vil vente et år til før han har det? Det er noe annet. Han bør gradvis begynne å besøke barnet, så de blir godt kjent før det er snakk om å ta barnet med i flere dager. Er mor uenig i samvær? Har de i det hele tatt hatt møter på familievernkontoret? Du hopper rett til rettsak, men hva har vært gjort før? Forstår om svigermor er fortvila hvis sønnen bidrar til at hun ikke får se barnebarnet og selv mener det ikke er så nøye om det går et år til. En så slapp holdning vinner han ikke en rettsak på heller.

Skrevet

Vi vil jo bare barnets beste og vi vil vente 1 år med og ta han ned,men er svigermor som maser så mye, og dessverre virker det som samboeren gir etter,jeg selv synes det er altfor tidlig,men svigermor mener jeg er sjalu og ikke intressert i barnet,men jeg er veldig glad i han og vil hans beste,men prøver og tenke på hans beste først og vil ikke ta han fra moren i hele tatt,er kun snakk om en uke i mnd når den tiden kommer.

Skrevet

Hva mener moren til dette barnet?

Skrevet

Nei Anonym #10, de har hatt samvær siden han var 3mnd, 2 ganger i mnd

Skrevet

Elsker livet : Hadde det vert opp til henne,hadde ikke min samboer hatt kontakt med barnet i hele tatt.

Skrevet

3 timer kjøring er ikke verre enn at dere kan starte med en helg. Hvorfor må barnet tas ut av bhg og være en hel uke?

Skrevet

Men hvilken grunn har dere til å ta ham nedover da?

Det fungerer ikke sånn at dere kan bestemme når dere vil at han skal bo hos dere.

Og med en omtrent fraværende far, så tror jeg ikke det er et sjakktrekk...

Hva sier mor da?

Skrevet

Kan han ikke komme på samvær til far en helg i mnd? Han kjenner tydeligvis faren sin relativt godt.

Er det meningen far skal ha samvær en uke i strekk hver måned? Vil ikke det litt for ustabilt for barnet?

Skrevet

Vi har ikke bil,så må ta buss,en helg blir for liten tid,og mye reising,ikke for barnets beste det heller. Vi vil ha han nedover etterhvert pga det barnets rett til og ha samvær med begge foreldrene og svigermor leser veldig mye om det,men ho bestemmer litt for mye for sønnen sin,som ønsker og vente et år.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Altså, dette er et barn på to år som bor sammen med moren sin og som far besøker når han har samvær?

Svigermor vil at barnet skal komme til dere på samvær, men både du og samboeren din er enige i at barnet er for ungt og at far i et år til bør reise til han for samværet?

Om jeg har skjønt det rett så syns jeg at dere har rett. Et så lite barn bør ikke være borte fra hovedomsorgspersonen en hel uke om gangen.

Uansett er dette noe svigermor ikke har noe med, selv om hun sikkert ønsker å se barnebarnet sitt mer.

Følg den planen dere har og gjør det som er best for barnet, så får svigermor bli så fornærmet hun bare vil.

Skrevet
Vi har ikke bil,så må ta buss,en helg blir for liten tid,og mye reising,ikke for barnets beste det heller. Vi vil ha han nedover etterhvert pga det barnets rett til og ha samvær med begge foreldrene og svigermor leser veldig mye om det,men ho bestemmer litt for mye for sønnen sin,som ønsker og vente et år. Anonym poster: 36c5c5f9534f25dc173299e995f03997

Kanskje svigermor kan bidra med til å gjøre henting og levering lettere?

Skrevet

Det høres jo helt vilt ut. Er du seriøs? Det er ikke sånn det fungerer i verden. Man kan ikke drive og flytte rundt på ungene som det passer!

Noe av det rareste jeg har lest på lenge...

Skrevet

Ja det stemmer, Ja jeg håper det går,men dessverre tror jeg samboeren min hører på moren sin,men får håpe at familievernskontoret hjelper han litt når han skal dit slutten av Februar,de abefaller vel ikke at et så ungt barn drar til samvær med far i og med at han også går i barnehagen, og barnvernet er involert i saken pga mor.

Skrevet

Elsker livet : Ho har dessverre ikke bil ho heller

Skrevet

Skinnfilla : Tror ikke du forstår hva jeg mener her jeg

Skrevet

Høres ut som en vanskelig ting dette, minner meg litt om hvordan det er her, håper alt går bra til slutt. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...