Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Datteren vår skal skifte barnehage fra en liten familiebarnehage til en som passer bedre for større barn. Vi er veldig fornøyde med hun som har passet barna til nå og har tenkt å gi henne en fin avskjedsgave. Tenkte å gi en helg på et spasted. Spørsmålet er om det vil være problematisk på noen måte for henne. Er det regler som forbyr privat annsatte å ta imot slike gaver? Anonym poster: aa457068df1f4cfbd4b1fe7b5eb98c66
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Jeg synes helt ærlig det var en too much gave å gi i denne anledningen. Aner ikke regelverket, men jeg hadde synes det var merkelig å få en sånn gave fordi et barn skulle bytte bhg. Anonym poster: 28259d2d5a1f0365a264f00a8beae309
Elsker livet Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Ånei, spa! Vær sikker på at hun har lyst og anledning før du legger mye penger i det. Kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt.
prekæs Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Har alltig vært ansatt i private firmaer, og det har alltid vært regler for å ta i mot gaver. Tror du muligens kan sette motageren i en vanskelig posisjon med en så dyr gave.
prekæs Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Har alltig vært ansatt i private firmaer, og det har alltid vært regler for å ta i mot gaver. Tror du muligens kan sette motageren i en vanskelig posisjon med en så dyr gave. Alltid.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Hør med styrer i barnehagen først. Jeg gav en gave til primærkontakten til datteren min nå før jul. Det falt meg ikke inn at det skulle være feil. Tanken på at primærkontakten ikke har lov å ta imot etc har aldri falt meg inn. Anonym poster: 90b2e58eaf4f4d3255f90ae8f72747da
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Ånei, spa! Vær sikker på at hun har lyst og anledning før du legger mye penger i det. Kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt. Jeg vet at det er noe hun ønsker seg og grunnen er at hun har stilt opp mye mer enn man kan kreve. Hun har hele tiden hatt innstillingen "Bare ring hvis det er noe, jeg kan godt passe barnet 2 timer ekstra hvis dere har behov for det" ol. Slike ting har hun ikke en gang villet ha lønn for. Når det var planleggingsdager i den andre barnehagen tilbød hun seg også å passe storesøster gratis, så det er snakk om en som har stilt opp langt mer enn det jobben hennes skulle tilsi. Vil derfor gjerne gi henne en skikklig takk og ekstra penger vil hun ikke høre snakk om. HI Anonym poster: 5cef054954b6c4c4784ca7c7056234a4
Medulla Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Hvis dere har sluttet i barnehagen blir vel gaven strengt tatt en gave mellom to venner da..? Ikke så mange regler på det:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå