Sydamen Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 En ting som plutselig slo meg, når min datter var noen uker gammel fikk vi brev ang barnetrygd da stod det av første ordinære utbetaling kommer i februar. Men har hun ikke rett på det fra fødselen? Hun er født i oktober. "Samler" de opp utbetalingene i en? Det er ikke kommet noen penger, så det blir nok februar.
<3 2G <3 Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Om hun er født i oktober så skal du vel ha fra desember eller januar. Ta kontakt med NAV du.
meg-og-mine Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Du får barne trygd fra og med måneden etter vedtaket ditt ble godkjent. Dvs fikk du vedtaket godtatt nå i jan får du fra og med februar § 11 første ledd - Virkningstidspunkt for tilståelse av barnetrygd Utbetaling av barnetrygd skal skje fra og med kalendermåneden etter at vilkårene for rett til barnetrygd er oppfylt. Regelen medfører for eksempel at rett til barnetrygd som hovedregel vil inntre fra og med kalendermåneden etter at barnet er født. Endret 17. januar 2013 av meg-og-mine
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Da vil dere helt sikkert få etterbetalt fra november, desember og januar Anonym poster: 43081c6480c0ba33dc3fdd0dcefb4ee5
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Når barnetrygden kommer i februar vil du få etterbetalt fra november. Du får fra måneden etter barnet er født.
Sydamen Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2013 Ringte til NAV og vi får etterbetalt fra november!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå