Gå til innhold

Kan man som forlover "nekte" å holde tale...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være forlover til ei vennine. Forholdet vårt er ikke som det en gag var, så jeg forstår ikke hvorfor hun ønsker meg som forlover - en av fire (!) forlovere som hun skal ha!

De gifter seg om et par månder.. Noe tale har jeg ikke forberedt! Føler at jeg ikke orker.. Vennskapet har blitt så dødt i det siste.. Ingen av de andre forloverne skal hold tale.. De er alt for sjenerte! De mener at JEG må holde tale fordi jeg er svært utadvendt, har lite problem med å snakke i forsamling osv..

Anonym poster: 166a133ac16008f48a5d4c1779cb596d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Da sier man ikke ja til å være forlover.

Anonym poster: ea517281db36526196329ff88747e63a

Skrevet

Skal være forlover til ei vennine. Forholdet vårt er ikke som det en gag var, så jeg forstår ikke hvorfor hun ønsker meg som forlover - en av fire (!) forlovere som hun skal ha!

De gifter seg om et par månder.. Noe tale har jeg ikke forberedt! Føler at jeg ikke orker.. Vennskapet har blitt så dødt i det siste.. Ingen av de andre forloverne skal hold tale.. De er alt for sjenerte! De mener at JEG må holde tale fordi jeg er svært utadvendt, har lite problem med å snakke i forsamling osv..

Anonym poster: 166a133ac16008f48a5d4c1779cb596d

Det er bare hovedforloveren som "må" tale. Hvorfor takket du ja hvis du ikke liker henne?

Anonym poster: 4c8295c6e97312654f5119e7dcf3a965

Skrevet

Sier du ja til å være forlover må man være med p det som kreves!

Anonym poster: 5f374170297e813cfc189abfeb86679e

Skrevet

Min forlover viste frem noen bilder og snakket litt. Ikke nødvendig med tale.

Skrevet

Kan dere ikke gå sammen og lage en sang til henne da? Da slipper dere alle å måtte stå opp og si noe

Anonym poster: 668a45e4e89b34bd6304234ed3de5055

Skrevet

Du kan si at du ikke vil holde tale om du ikke har lyst til det. Det er ikke slik at om su er forlover så MÅ du holde tale, ellers burde du takket nei. En far kan ikke takke nei til å være brudens far, selv om han ikke ønsker å holde tale i bryllupet hennes.

Men det høres ut som du ikke er så begeistret for denne venninnen din, og DET er en grunn til å takke nei.

Anonym poster: 538ef34ffa95c4ca995f7112da58adfc

Skrevet

Da jeg ble spurt om å være forlover sa jeg klart i fra at det ikke kom noen tale fra meg, heller ikke utdrikkingslag. Og de var akkurat som hun ville. Hadde det vært andre enn min søster og jeg ikke hadde en liten baby, hadde det blitt utdrikkingslag av ett eller annet slag tror jeg.

Anonym poster: 127becc91eb329a11a60ec24148c8be9

Skrevet

Ja, jeg mener du kan nekte. Men da bør det virkelig være umulig for deg å holde tale, ikke bare fordi du ikke har lyst. Hvis dere er gode venner bør hun jo forstå at det er vanskelig for deg.

Men utrolig merkelig ha 4 forlovere da... Er det ikke mer normalt å ha en forlover og resten som brudepiker?

Ellers så kan dere (alle forloverne) skrive sang eller dikt til bruden. Sangen kan synges som allsang hvis dere absolutt ikke vil synge selv.

Skrevet

Jeg tenker at en kommende brud som vil ha 4 (?!) forlovere kommer til å bli kjempeskuffet om ingen av dem sier noen ord i bryllupet. Synes i alle fall dere burde lage et eller annet innlegg sammen (f.eks sang el som noen over her nevner).

Anonym poster: 7f3bc0e5a505c585ba2e72939ef1e194

Skrevet

Min forlover holdt ikke tale - noe hun ba pent om å slippe når jeg spurte henne om å være forlover ;) Men det var jo ikke pga av talen jeg ville ha henne! Hun lagde en fin sang da <3 Og gjorde en flott jobb som forlover :D

Men siden du ikke virker så begeistret for denne venninnen (mildt sagt), så hadde det kanskje vært like greit å takke nei til å være forlover...

Skrevet

Jeg som brud kommer ikke til å holde tale og vet mange rynker på nesa for det. Tror heller ikke forloveden min og noen av forloverne kommer til å gjøre det heller. Syns ikke det er noe man skal kreve, er ikke alle som liker å snakke foran en stor forsamling.

I dåpen til sønnen min sa eg kun "værsegod, kaffe og kaker er servert" pga jeg hater å snakke i forsamlinger og sliter med sosial angst.

Skal jeg være forlover til noen så kommer jeg til å si fra at jeg kommer ikke til å holde tale.

Anonym poster: ac58cb528d2901ea46c2aa0225051080

Skrevet

Ja, det kan du selvsagt nekte. Ikke så mange bryllup jeg har vært i der kvinnens forlover har holdt tale. Har også vært i bryllup der mannens forlover ikke holdt tale. Har bare reist seg og sagt at han ikke er noen taler, og sagt en setning eller to og satt seg ned igjen. Syns det er helt greit. Jo færre taler jo bedre etter min mening.

Skrevet

Det finnes mange brude sanger på nettet , som enkelt kan skrives om så de passer til henne :)

Like vanlig å lage sang, som å holde tale :)

Benytt denne anledningen til å gjøre det beste du kan for dette venskapet..........om hun ikke følger opp senere, så har i allefall du gjort ditt :)

Husk at nå rett før bryllupet kan hun være stresset og ikke helt seg selv!

Lykke til.

Anonym poster: d14d9ceb1850c25f937daaf0a120b5c9

Skrevet

Å skrive sang hadde jeg syns var enda mer pinlig. Har hørt mange sanger der jeg virkelig har problemer med å ikke få ett eller annet sært utbrudd.

" Kjære Rebekka du er en god venninne-e-e.

Du har alltid vært så snill og go-o-o-o.

Du har så mange fine sko-o-o.

Vi gikk på ballett i mange mange år.

Ser det for meg der du står, og går.

Lallalalllalllalal, hu hei hvor det går

Til lykke med din gode mann du få-å-å-r"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...